Hej
Jag har under några år använt min 10 tum notbook både hemma och när jag reser. På resorna blir det mest någon film. Reser ganska ofta mellan rhodos och sverige, både vinter och sommar. Tyvärr har batteritiden på notebooken blivit kortare med tiden. Ett nytt kostar kanske 600-700SEK. Vid mitt senaste besök i Sv hittade jag en ZTE för 995 och köpte den. Kopplade mitt telenor till den och fick samma nummer som till min lilla 8100:a Hade siktat in mig på en Huawie X6 men den uppgavs från Huawie att inte tas in i sverige,så det blev en ZTE. Nu använder jag ZTE´n på flyget, flygplatsen m.m. Fulladdad med filmer och spel. Slipper ta upp min notebook, leta elutag, använda musen, ett bord m.m. ZTE är smidigare när man är`på resande fot. Framförallt i trånga flyg. Jag är ju 59 så min syn är ju inte fulländad längre, 7 tum räcker dock. Jag har tillgång till mina nätbanker, snabbt gå in och köpa/sälja på börsen, gmail, ja allt det där ni vet finns som appar. En handsfree kopplad och ZTE´n i axelväskan erbjuder både musik och telefon. Väntar på uppgraderingen till Froyo så det blir lite mer plats bara. Sammanfattningsvis kan jag säga att min ZTE var ett bra köp, smidigt med en pekskärm "nästan som min notebook", den fyller en plats i min teknikflotta
. Min notebook och min huawie 8100 (också kort batteritid) finns dock alltid med i samma väska. Så, har du en liten smartphone, en notebook och en ZTE-platta så täcker du (jag) behoven.
Last edited: May 29, 2011