Onödigt med copter film eller invisible Shield?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Azfor, 29 nov 2010.

  1. Faust

    Faust Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Copter och Zagg använder samma material men sedan har Copter någon egen version på blandningen.

    Kan inte bestämma mig om jag ska köpa en invisible shield/copter eller inte. Priset spelar ingen roll men jag vill ju inte ha en yta som tar emot när man drar fingret över den, eller försämrad bild. Men jag vill inte heller ha repor. Funderar på om det räcker med fakeläderfodralet man fick med till Xperia Play för att skydda den i fickan.
     
    Last edited: 2 maj 2011
  2. Slappy

    Slappy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Köpte en copter shield och jag ångrar mig inte för en sekund, funkar perfekt på x10.
     
  3. Faust

    Faust Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du stör dig inte på att skärmen blir glansig då, eller att bilden blir något sämre av ett lager av annat material på skärmen? Blir det någon friktion eller är det lika lätt att dra fingret över skärmen? Hur är det med fettfläckar?
     
  4. Slappy

    Slappy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Skaffade copter filmen till min mobil för snart ett år sedan, har inga problem med att den blir glansig då det inte är värre än när det inte var någon film alls på skärmen, syns inte ens när man har skärmen igång. Bilden är i min mening lika skarp som den var den dagen då jag köpte mobilen, friktion är inget jag märkt av heller och fett fläckar blir det ju även på en vanlig skärm men det är bara att torka bort med en bit papper/tröjan.

    Det jag är mest positiv över dock med copter filmen är att jag har flera gånger lyckats tappa saker på mobilen som normalt sett borde lämmna en fet repa men med denna filmen så återfår den formen igen så det blir aldrig någon repa.
     
  5. tureture

    tureture Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Jag ryckte av mitt copterskydd för 1 år sedan! Det fick bara sitta på i 1 vecka! För min del så fungerar det mycket bättre utan något skydd på skärmen. Mkt mer "levande" och känsla i alla rörelser. Jag har inget skydd på utöver det som är monterat i fabriken.

    Så trots drygt 1 års användning så finns det inga repor eller andra skavanker på glaset. "Naket" är bäst! :)
     
  6. Astaroth

    Astaroth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    använt copter i ca en månad nu.. Sitter som en smäck! Lite motstånd blir det, men jag tycker att fördelarna väger upp nackDELEN.