Opålitlig mottagning

Diskussion i 'Desire S' startad av BHA, 29 dec 2011.

  1. BHA

    BHA Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När man läser omdömen på prisjakt om denna telefon är det många som klagar på mottagningen, men jag bor ändå mitt inne i göteborg så jag "tog risken" och köpte en DS för två månader sedan. Tänkte att man ändå har bra mottagning i stan.
    Mycket riktigt är mottagningen alltid ett par pinnar under det min gamla X10 mini hade med samma abonnemang och simkort (tre). Det kan jag leva med, brukar i alla fall ha två pinnar.
    Mitt problem är att mottagningen kan försvinna helt. Man sitter i soffan och klurar i wordfued, har två streck på mottagningen (3G/H) och när man väl skall lägga ut är mottagningen helt borta. Bara ett litet kryss. Under tiden detta har hänt har jag inte bytt grepp eller så.
    Antingen får jag slå på wifi eller masa mig upp ur soffan och leta mottagning a la 90-tal.
    Någon som känner igen sig? Kan detta fixas?
    Just mottagning är ju svårbedömt om det är ett fel eller inte.
     
  2. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag har haft min DS i några månader nu och detta har aldrig hänt mig innan, men just idag när jag var på en tripp till Göteborg upplevde jag samma problem (bor i Borås). Helt plötsligt kunde mottagningen bara tvärdyka och visa mig det ilska vita krysset. Väntade jag i någon minut var täckningen helt magiskt tillbaka igen. Detta upprepades kontinuerligt hela dagen, trots omstart av telefonen. Värt att nämna är att även jag kör 3.

    Är det något konstigt med 3:s täckning just i göteborg månntro?
     
    BHA gillar detta.
  3. BHA

    BHA Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Upplevde inte 3´s täckning som svajig med min gamla X10 mini, men det kanske berodde på att den generellt hade bättre mottagning och därför inte tappade kontakten helt...
    Kanske borde låna ut min telefon till frugan som kör med tele2 och se om hon upplever samma sak.
    Märkte igår att på jobbet har jag full täckning och 3G vid mitt skrivbord, men helt plötsligt blir det noll och kryss.
    Tycker att det är lite märkligt faktiskt.
     
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Kan ju vara något lokalt och tillfälligt men jag upplevde också att min tidigare
    Desire S hade dålig mottagning. Fick väldigt ofta sms om missade samtal trots att jag tyckte jag hade haft bra mottagning.

    Jag tror det har med konstruktionen av telefonen att göra,unibody:s baksida. Dessutom har man placerat antennen i botten av telefonen.

    Hade en Legend som första Android och den hade samma problem.

    Det som blir lite motsägelsefullt nu är att jag idag även har en Desire HD som jag använder bredvid min Arc S. HD:n har ännu inte visat dessa symptom trots antennens placering i botten av telefonen och det är väl unibody även på Desire HD,tvärtom upplever jag att HD:n har väldigt bra mottagning totalt sett
     
  5. Einherjar

    Einherjar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har haft min sedan oktober och har inte märkt av detta en gång.

    Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
     
  6. Jocce81

    Jocce81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    750
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Jag hade en Lefend tidigare (eller använder den faktiskt just nu då min Desire S skall in på service pga att man knappt hör vad folk säger...)
    På Legenden är mottagningen SKIT ibland, o kan även ligga helt still och svaja..

    På Desire S är mottagningen MYCKET bättre :)


    /Jocce
     
  7. BHA

    BHA Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kontaktade HTC om detta och fick svaret att det ofta beror på simkortet eller mindre ofta simkortsläsaren.
    Jag testade att surfa runt under 30-40 minuter med frugans tele2-simkort i mobilen och tappade inte mottagning en enda gång. Det kan vara en tillfällighet, men det lutar ändå åt att jag beställer ett nytt kort från tre.