OpenGL game engine för android?

Discussion in 'Frågor, support och diskussion' started by xtreme, Oct 20, 2010.

1. xtreme

xtreme Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har gjort lite småsaker till Android och funderar på om jag skulle ge mig på mitt första småspel (förmodligen någon form av strategi/tanke/puzzle -spel). Gjorde lite sökningar på android och OpenGL då jag hittade Rokon som är "an open source (New BSD license) 2D OpenGL game engine for Android.". Tanken slog mig då ifall det finns fler? Gratis (gärna open source) med väl dokumenterad dokumentation samt tutorials. Några förslag/erfarenheter?

2. Dendu

Dendu Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det finns ett par st vad jag vet, men den bästa enligt mig är AndEngine (jag har dock bara testat den och Rokon, så jag vet inget om andra).
    Mitt spel gick ca ~10 fps snabbare med den än med Rokon och den är (enligt mig) lättare att komma igång med.

Det finns inte jätte mycket dokumentation (det finns några tutorials på forumet dock), men det mesta är rätt lätt att lista ut själv bara genom functions/klass namnet (eller genom att kolla i koden),
    men sen finns det också ett stort antal lätt lästa exempel som visar hur man gör det mesta.

Och ja, den är gratis och open source. :)

3. phrusher

phrusher Youth Droid Medlem

MINA ENHETER