Operatörsval med MIUI-rom?

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av blacklisted, 7 feb 2012.

  1. blacklisted

    blacklisted Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.

    Jag har numera MIUI och har 3 som operatör. Nu när jag kör MIUI så står det telenor och när jag söker efter tillgängliga nätverksoperatörer så finns Telenor, Telenor SE, Sweden 3G och Telia. Inget 3.

    När jag väljer att den ska välja operatör automatiskt så väljer den Telenor.
    Är detta bara en bugg, kör jag med 3 fortfarande bara det att det "vill" stå telenor?

    Jag upplever nämligen att 3G har blivit grymt segt nu sedan jag fixade MIUI.

    Finns det något man kan göra?
     
  2. Rexa

    Rexa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ingen aning jag fick upp sweden 3g när jag la in MIUI men romen funka inte alls så jag tog bort den och la in kanga istället.
     
  3. Paranormal

    Paranormal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har CM7 och 3 och det står alltid Telenor för mig också.
    Kan väl möjligtvis bero på att dom delar nät på sina platser.
     
  4. Picklejam

    Picklejam Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Sent svar kanske

    Det som paranormal skrev stämmer.
    Var i kontakt med tre's kundtjänst i samband med att jag sparkade in CM7 första gången då jag precis hade flyttat och var rädd att få vansinnesroamingkostnader.

    Hon upplyste mig då att det sker på vissa telefoner då de delar nät. Inga extra kostnader har därefter uppkommit trots alldeles överdrivet brukande av bandbredd så jag antar att det stämde :money: