Oppo Find N2

Diskussion i 'OPPO & Realme' startad av flipp, 3 jan 2023.

  1. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Någon som är intresserad av den här luren?

    Gillar att de fått ner vikten till 233 gram vilket är väldigt lätt för en foldable.

    Oppo Find N2 review: Alternatives, pros and cons, verdict (gsmarena.com)

    Pros
    • Most compact foldable of its kind, lightest too.
    • Thoroughly great displays, unusual aspect ratios better than the alternatives.
    • Fastest charging large foldable.
    • ColorOS 13 improves on multitasking, is very feature-rich to begin with.
    • Snapdragon 8+ Gen 1 is still plenty powerful.
    • Excellent all-round camera experience, great photo quality.
    Cons
    • China-only release, once again.
    • No official IP rating (though it's admittedly only the Galaxies that have that).
    • No wireless charging.
    • Speaker placement could have been better, same story with the relocated volume rocker.
    • Somewhat iffy video recording

    Frågan är vilken som är bäst, Find N2 eller Mix Fold 2? Båda kostar ca 15K på wonda.
     
    Jimmy 76 gillar detta.
  2. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Krille1869 och flipp gillar detta.
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Tycker formatet och aspect ratio i utvikt läge ser otroligt trevligt ut (precis som N1). Perfekt för läsning och surf.

     
    dannejanne gillar detta.
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Tycker Samsung Fold 4 ser helt ointressant ut jämfört med N2 och Mix Fold 2. Visst är mjukvaran säkert bättre på Fold 4 men den extremt avlånga skärmen i ihopvikt läget och det synliga väcket i uppvikt läge är riktiga dealbreakers. Möjligt att man kan vänja sig vid det men är tveksam till att surf/läsning i uppvikt läge blir särskilt trevligt med väcket. Förstår att Googles kommande foldable kommer likna Find N1/N2.
     
  5. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Jag håller helt med ärligt talat.
    Tror att Samsung känner sig alldeles för ohotade på alla internationella marknader utanför Kina i princip, för det är så många delar med Galaxy Fold 4 som känns som att dom är två generationer bakom Mix Fold 2 och Find N2, åtminstone hårdvarumässigt.
    Jag kör en Galaxy Fold 3 som min dagliga telefon just nu, och "vecket" i mitten är förvisso inte så störigt alls faktiskt, men det är långt ifrån osynligt.

    Men bara en sån sak som att Mix Fold 2 är så sjukt mycket tunnare än Samsung och har en normal storlek på sin yttre display gör att den ser så sjukt polerad ut i jämförelse, och det som många Youtubers säger som en negativ punkt, att det inte går att ställa upp den i vilket läge som helst "flex mode"-style som hos Samsung är inget jag bryr mig om alls, jag vill antingen ha telefonen i telefonläge eller "tablet"-läge.

    Sen att dom andra har minimerat vecket i mitten av skärmen och dessutom stänger helt platt medan Galaxy Fold 4 fortfarande har en stor glipa när den är stängd lägger återigen till något som gör att dom känns sjukt mycket mer polerade än Samsung.

    Med det sagt så vet jag inte om jag vill köpa en någon av dom kinesiska foldable-lurarna som det ser ut nu. Jag är egentligen mer taggad på Vivo X Fold, Oppo N2, och Mix Fold 2, men... kinesisk mjukvara är fan inte kul här i Europa. Körde en Oppo Find X3 Pro med kinesisk mjukvara innan jag skaffade den här Fold 3:an, och... långsamma/uteblivna notifikationer även när man gav alla fulla permissions och tog bort alla batterispar-funktioner, omöjligt att byta launcher (kanske mest en Oppo-grej dock), och allmänt massor av konstigheter som inte fungerar bra här gör att jag är osäker om jag vågar gå den vägen med en så dyr telefon.
     
    kissidor och flipp gillar detta.
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Du tänker inte på vecket om du t ex surfar eller läser en bok? Har bara testat fold-serien i butik så vet inte om jag skulle vänja mig. Kanske är det inte så farligt.
     
  7. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Inte nämnvärt iallafall! Lite som en notch på en iPhone, till slut tränar hjärnan bort det, och även när man ser det, så stör jag mig inte direkt på det. Sen är det ju vinklar där man faktiskt inte ser den heller trots att den är relativt djup.
     
    kissidor gillar detta.