Jämfört med Note 2 håller den inte lika länge.
ColorOS (senaste betan som jag flashade nästan omgående) drar mycket i standby. Har kört med alla gestures och extrafunktioner på under dagen och använt den relativt mycket. Den höll faktiskt inte riktigt hela dagen, ca 14-15 h. Jag kommer dock låta batteriet ladda några cykler innan jag drar för stora svängar på det, och dessutom se hur den mår om man stänger av diverse funktionaliteter som ColorOS skickar med (som jag knappt använder). Har tyvärr inte möjlighet att testa något "standardiserat" test för närvarande. Kanske i helgen.
BT headset har jag inte möjlighet att testa tyvärr, men kan inte tro att det skulle krångla. Testat vidare lite med headsetet och den andra änden har inte haft något problem att höra mig. Men lite störningar finns kvar, oklart vad det är. Ljudet utan headset är dock exceptionellt bra. Har inte haft denna samtalskvalité på någon annan telefon som jag testat (S4, Z1, 5S, N2).
EDIT: Låtit den ladda (påslagen) i 25 min nu. 65% ligger den på. Snabbt jobbat måste jag säga.
Last edited: Apr 29, 2014