Optimera ljud

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Mewn, 9 nov 2011.

1. Mewn

Mewn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag tänkte göra min Optimus till en mp3spelare under en längre utlandsresa. Jag vill ha era tips på hörlurar/mediaspelare/övrigt som passar Optimus 2X för att ha som ljudmaskin!

Min TO DO lista:

1. Köpa nya hörlurar. Hur bra hörlurar är det värt att köpa när man spelar ifrån en Optimus 2X? Några speciella tips? (Jag lyssnar på mycket basmusik, typ dubstep)

2. Fixa en ny mediaspelare. Vilken är skönast? Vilken ger bäst ljud? Hur bra är spotify i jämförelse?

3. Jag behöver lagring, det borde väl bara vara att sätta i ett 32gb kort och spela musik ifrån det?

Tack på förhand!

2. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Så mycket minne som möjligt. Vad du gillar för typ av ljud kan ju inte vi veta så prova lurar du har råd med och köp dom du gillar bäst. Tycker den inbyggda gör jobbet bra.

Mewn gillar detta.
  3. Gadget

Gadget Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kan vara värt att ta en titt på PowerAmp i android market, har många reglage för att höja bas och mixtra med ljudet. Koss Porta Pro funkar ju alltid bra som reselurar.

Last edited: 11 nov 2011
    Mewn gillar detta.
  4. Mewn

Mewn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mjo porta pro är sköna att ha på men tycker inte att de ger så bra ljud. Skulle vilja ha någon sorts plugg så jag dels får bättre ljud och kanske lite noise reduction när man åker flyg/tåg/buss :)

5. nicke666

nicke666 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skit i porta pro. Jays V-Jays är mycket bättre lurar för ungefär samma pengar, mycket mer prisvärt! Men nu ville du ju ändå ha In-ear lurar..

Det är definitivt värt att lägga mycket pengar på ett par fina lurar! Och då pratar jag inte skullcandy eller wesc eller andra överprisade hobbyprylar. Har inte hunnit prova Jays IEs men med tanke på hur bra mina V-jays låter kan jag tänka mig att dom är bra, även dom som inte är svindyra. Mina IE lurar jag kör med nu är från ryska Fischer Audio och heter Axiom och dom är jag nöjd med, bra tryck i basen! Dom verkar dock vara svåra att hitta i Sverige.. Köpte mina på mediamarkt. Spana gärna lite på anythingbutipod.com dom har recenserat många lurar i olika prisklasser.

Tycker inte att jag får jättebra ljud ur min Optimus jämfört med min andra mp3spelare, dock helt godkänt. Då har jag iofs bara testat spotify. Men jag kör CyanogenMod och där finns ju lite mer ljudinställningar än original.

6. Zerge

Zerge Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    520
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    1. Köp ett par SennHeiser lurar
    2. Pröva Cloudskipper. Annars flashar du bara in CM7 och använder DSP.
    3. 32 GB räcker bra

Sent from my X8 using Tapatalk

Last edited: 13 nov 2011
  7. ZoM

ZoM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

om du vill köra via BT är ju SE MW600 att rekomendera

8. DJ_danne

DJ_danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag köpte för ett tag sen ett par Goldring NS1000 Goldring NS1000 - Hrlur - Hitta lgsta pris, omdmen och information och är grymt nöjd med dom! Det är ju definitivt inte in-ear dock, men du lär få betydligt bättre ljud ur dessa!

Det är grymt ljud, dom är sköna att använda, rubust konstruktion (inte så himla lätta att ta sönder), bra ljud, noise reduction osv... :) testade runt en hel del i den prisklassen (1000-1300 kr), men ingen annan lur kom i närheten av denna, speciellt iom att den var nersatt från 2000 kr till 1300 kr :) Kan säga att dom även ger bra ljud (i jämförelse) tillsammans med 2X och spotify, något som många andra highend hörlurar misslyckades med (problem med att ljudet blev "fel" helt enkelt).

När det gäller att optimera ljud så borde du titta på https://market.android.com/details?...sImNvbS5zbWFydGFuZHJvaWRhcHBzLmVxdWFsaXplciJd . Jag har inte testat den själv, men den verkar lovande iaf! Tänk på att du måste ha gingerbread på luren för att kunna använda denna.

edit: har testat equalizern nu och den är riktigt trevlig! De förprogrammarade alternativen passade inte till min musik dock, men vill man göra egna funkade det fint (dock för att kunna spara egna presets måste man köpa appen). Fanns även bass boost som i rimlig mängd faktiskt fungerade riktigt bra (kanske passar dig?). Ladda iaf ner appen och pröva den, i princip alla funktioner utom sparningen finns i gratisversionen.

Last edited: 13 nov 2011
  9. nicke666

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den där equalizern ska ju helt klart testas! Kan tillägga att jag har testar PowerAmp, gillar inte riktigt EQn, den färgade ljudet konstigt.. och "tone" inställningarna va riktigt kass :P Annars gillade jag själva spelaren.

Du kan oxå ta en titt på Voodoo sound (eller Voodoo control heter den kanske i market) Om du har en rootad telefon vill säga. Än så länge finns det inte så mycket inställningar till optimus, bara Amp (förstärkare) men det gör sitt lilla för ljudkvallen.

10. Gadget

Gadget Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Portapro är stabila i ljudet, inte optimalt dock, jag köpte ett par sennheiser och ljudkvaliten sög. Bättre att testa hörlurar i butik och läsa seriösa tester av experter i hifi tidningar och dylikt. Sen är ju inte många android musikmobiler direkt, ljudet är inget vidare från början dvs och det går inte att göra mkt åt. Btw, ljudet i Poweramp blir bara konstigt om man överförvränger det, vilket Nicke måste ha gjort.

11. nicke666

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nja jag flyttade på reglagen mindre än det var gjort i presetsen som finns faktiskt.. Men det beror väl på hur känslig och kräsen man är kanske

edit: den där Equalizern va inte alls rolig.. Då var PowerAmp bättre. Fast jag gillar nog CyanogenMods "DSP" bäst hittills, låter mest naturligt tycker jag.

Last edited: 16 nov 2011