Optimus 2X startar inte

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Mewn, 24 sept 2011.

1. Mewn

Mewn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Min Optimus batteri dog idag så jag stängde av den och la den på laddning. Nu när jag försöker starta den så står det LG, sen byter den till LG med laddningslist under, sen loopar den tillbaka till LG osv.

Jag har testat att ta ur batteri och simkort och starta den utan sim men det blir samma sak. Någon som varit med om något liknande eller har något tips?

Jag kör HELT stock.

Hälsningar
    Christoffer

Last edited: 24 sept 2011
  2. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Det låter som att du behöver göra en Hard reset, tyvärr kommer det rensa hela din telefon.

"How to perform a hard reset on the LG Optimus 2X Steps:
    When your LG Optimus 2X p990 is turned off, press and hold the Power + Volume down keys at the same time (for over ten seconds), the phone will turn on and perform factory reset immediately. Again, I warned you, after you perform Hard Reset, all your data and applications on your phone will be erased. This cannot be reversed. LG Phone Problem and Solution
    "

Dock tycker jag att du ska prova att ta ut batteriet, sätta tillbaka det och sedan försöka starta om den..

Mewn gillar detta.
  3. Mewn

Mewn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hard reset hjälpte! Tack så mycket :)

4. Sebr

Sebr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har gjort en hard reset men den boot loopar hela tiden fortfarande..Bara att försöka igen eller något annat knep man kan ta till?

mvh