Optimus 3d, strul med sms

Diskussion i 'Optimus 3D' startad av Endlas, 17 feb 2012.

  1. Endlas

    Endlas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    jag har en optimus 3d som jag tjongat in 2.3.5 på med LGs program. Sedan i måndags har den jävlats... Den tar emellanåt inte emot sms, folk som skickar sms till mig får leveranskvitto, men min lur säger inget om det, det dyker inte heller in i inkorgen, det som skickas är helt enkelt borta för gott.

    Efter omstart så funkar det ett tag, sen märker jag, oftast genom att jag skickar ett sms själv som jag inte får kvitto på att det är dags att starta om, omöjligt o veta hur mycket man minnsat..


    Det kom nån update igår som jag körde in, 403 mb har jag för mig.. felet kvarstår och jag förstår för övrigt inte vad som uppdaterades.

    felet uppstod samtidigt som jag först gången fick ett felmeddelande i stil med "Byt ordningsföljd interna processer " när jag skulle ringa ett samtal. Den hade i samma veva krånglat när jag skulle svara, jag svarade, fick då direkt kvittens på att samtalet var missat.. Sedan dess krånglar det ibland när jag ska ringa och några gånger om dagen kommer smsproblemet, går dock bra att skicka sms..

    någon som har någon ide vad jag ska hitta på för o få ordning på den?

    Snälla Bullen. hjälp mig.
     
  2. Dibbe75

    Dibbe75 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag skulle ha kört en systemåterställning!
     
  3. Endlas

    Endlas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gör man det via det där LGprogrammet? eller menar du återställ..jox.. i inställningsmenyerna i telefonen?

    Jag är hyfsat novis, jag gissar att jag bör göra en backup först?
     
  4. Endlas

    Endlas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Försökt med "nödläge & återställnings läge"
    kör jag med IMIEnr så verkar den mest vilja göra uppdatering av programvara, varpå den inser att jag redan har den senaste, och avslutar...
    kör jag med serienummer och mobilmodell lgp920, så säger den först serienummer och modell och sedan att jag nog ska kontrollera igen, o det har jag gjort flera gånger nu...

    mer förslag ? :S
     
  5. Dibbe75

    Dibbe75 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Återställning gör du direkt på telefonen, behöver inte vara inkopplad till datorn!
    kommer tyvärr inte på exakt vart nånstans på inställningar du gör det men det borde inte vara så svårt att hitta!
     
  6. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det där med byter ordningsföljder i interna processer får jag också ibland. Kommer efter jag ska svara, och det inte går. Efter detta måste jag göra omstart, annars sugs batteriet ut på en timme.
     
  7. SweBlackDragon

    SweBlackDragon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det problem har alla telefoner ibland jag tror det är satelliterna hänger telefonerna. Min mor som har Iphone har samma problem. Men det räcker att du sätter telefonen i "flygplansläge" sen tillbaka igen. Så slipper du stänga av den hela tiden ;)