Optimus G - Testpilot

Discussion in 'Optimus G - Allmänt' started by Elemental, Feb 14, 2013.

1. wargreymon

wargreymon Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har haft min mobil halkat ner i golvet säkert en 15 gånger, kommit in från kylan och slängt mobilen i soffan, och jag har inte en enda skråma. Titta även på http://www.youtube.com/watch?v=HV8JkNw-o8k
    För att vara gjord i glas så är i alla fall min mobil otroligt stryktålig.

2. croceus

croceus Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej, för jag vill egentligen inte köpa något skal eller dylikt då jag tycker det (oftast) är rätt så fult. Funderar på att köpa en "bumper".

3. wargreymon

MINA ENHETER

Jag har ett billigt flip cover som jag har ibland när jag är ut. Men det är inget man behöver om man är någorlunda försiktig. Telefonen tar emot normalt stryk, men är det riktig otur går vilken telefon som helst sönder.

4. danwhistler

danwhistler Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Fick min idag!

Men.. Jag har en fråga! Mina sms poppar upp på skärmen varje gång ett kommer! Hittar inte alls vart jag kan ändra det??

Skickat från min LG-E975 via Tapatalk 2

5. wargreymon

MINA ENHETER

Öppna meddelandeappen och tryck på menyknappen och gå in i inställningar. Sedan meddelande så har du lite olika inställningar för hur de ska visas.

danwhistler likes this.
  6. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Det är bara tur att du inte har haft sönder din redan, den är lika ömtålig som Nexus 4 och där har folk spräckt den i fall från 10 cm, den glider själv av från bord, bänkar, stolar osv och ner på golvet och spräcker hela displayen.

Läs https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=88099 och köp sen nått skydd...

7. wargreymon

MINA ENHETER

Jag vet att den är hal, det är därför den fallit 15 gånger, och jag har ett skydd. Men jag kan inte säga att min telefon är skör för att andra haft mera otur. Freak accidents händer, om det är mera regel än undantag kan jag inte säga.

8. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    På det du skrev tidigare låter det som den är jättetålig i sig själv och det framgår inte att du har skydd.

9. wargreymon

MINA ENHETER

"För att vara gjord i glas så är i alla fall min mobil otroligt stryktålig."

Min mobil har visat sig hållbar, och jag tycker att 15 fall är ett resultat som gör min mobil värd att kallas det. Jag hade inte skal på när den fallit, då den ninjahalkat för att den är hal, vilket den inte gör med skal på. Skal har jag när jag är utomhus ibland. Oftast skriver man inte en ny tråd för att säga att man tappat mobilen och den höll.

10. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Min LGOG hängde med på rätt mycket och fick ett par hårda smällar, och sånt verkar den ta riktigt bra. Det min dog av var fukt, klarade en runda i spåret men andra så gick det igenom så skärmen inte var så rolig. Men fukt är ju jobbigt för många mobiler så förutom det så verkar den stark. Min HTC fick en sprucken skärm direkt när en gren dunkade till, dock beror ju sånt lite på tur/otur hur/var den träffar. :)

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2