Orginal Galaxy S, funkar den alls?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Marsman, 5 sept 2010.

1. Marsman

Marsman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja!

Skrev en fråga ett par dagar sen där jag hade funderingar på denna telefon och fick en hel del frågor låsta men nu efter många dagars sökande, läsande och tittande har jag kommit fram till att Samsung Galaxy S verkar vara den lur jag vill ha, men.

Finns det någon här som har sin SGS helt i original utförande? Dvs inte ändrat den i form av mjukvara från det att de öppnat paketet? Har man ingen nytta av denna telefon i dess original utförande?

När jag läser mer och mer om denna telefon desto "räddare" blir man av att köpa den eftersom det verkar vara en jäkla massa problem med den som måste fixas på det ena eller andra sättet innan den fungerar bra...

Är man en riktig noob som jag så skrämmer detta iväg mig från ett givet köp till att titta mer på iphöööne4 (vill inte egentligen ha den) men man undrar ju...

Eller?

2. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har du tele2 strular det förmodligen med 3G om man inte fixar lite i dolda menyer. Jag har låst min telefon till 3G-nätet och det funkar bra tills jag tappar täckningen helt. Då blir det noll istället för GSM.

3. qwas00

qwas00 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Original är bra, men inofficiell programvara med lagfix, överklockning, root och betalmarket är mycket bättre :)

4. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

sen är väll de nya FW som är förinstallerade i nyare telefoner bättre än de gamla? de första hade ju "bugg-krafter" utöver det vanliga om jag fattat det rätt? konstigt att dom inte läggs ut på kies bara(altså de lite nyare FW som finns i vissa teefoner)?

5. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ja riktigt uselt att inte kunna få senare FW via kies än..

6. infra

infra Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

är sjukt nöjd med original firmware. visst finns det lite barnsjukdommar, men jag antar att det är så på en så pass ny smart phone. jag har kört original sen jag fick telefonen. vilket är ca en månad. kan bara tänka mig att det blir en helt annan telefon om man rootar och laggfixxar den. men jag väntar tålmodigt på en officiel release av 2.2 froyo. vilken ska komma innomn en ganska snar framtid enligt Samsung.

7. JohnJohn

JohnJohn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag fick JM2 (senaste officiella mjukvaran vad jag förstått det) i min. Fick den tidigare denna veckan.

Har fortfarande mobilen helt original.
    Förutom en launcher då, men det beror mer på att jag ville ha min startskärm så "ren" som möjligt - inte för att originalskalet är dåligt i sig.

Har märkt något litet lagg någonstans. Men aldrig mer än max ett par sekunder och det är efter ganska påfrestande användning så jag klagar inte.

Vi får hoppas 2.2 kommer snart :)

8. wannebe

wannebe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag har en galaxy s från 3 utan några som helst problem... kör den hel o hållet original .
    Gick från en iphone 3gs och tycker nog att detta är en minst lika bra lur som vilken iphone som helst men med betydligt större öppenhet :-) Kul att sitta o pilla med allt ..
    Enda lagget jag märkt är när jag installerar apps, då kan den sega nån sekund när jag scrollar genom alla "hemsidor" eller foto album

9. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Kör I9000XXJF3 som var installerat när jag köpte telefon. 894 i "quadrant" ...med alla fixar så borde det bli typ 2300 ?! ..men väntar på Froyo innan jag gör något..
    Tycker dock att det flyter på bra med orginal, tillsvidare...

10. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag kör en tidig original rom och Tele2. Telefonen importerad är från Tyskland, funkar bra. 2g 3g växlar som det ska och det går att svara osv. Den laggar lite ibland. Men då får man gå in och döda lite program så funkar den snabbt igen. Får lås på 5-7 Sat med GPS ute också.

11. Jakay

Jakay Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag kör också orginal (I9000XXJF3) och är väldigt nöjd. Även jag är en noob inom området och är inte spec sugen på rootfixa och trixa... än, eftersom jag inte upplevt några stora problem. Väntar på uppdateringen som ska snabba upp telefonen ytterligare.

Vad beträffar GPS problem som många upplever kan jag ärligt säga att jag inte känner igen problemen. Jag håller på med geocaching och använder min SGS till detta. Att gps:en fungerar sämre kring större byggnader är inget konstigt. Sånt störs även en vanlig gps av. Frågan är egentligen vad man använder gps:en till. Ska jag hitta från punkt A till B fungerar den utmärkt! Men som sagt... Man kan ju inte förvänta sig god sattelitmottagning överallt i storstan! :)

Laggen som andra skriver om har jag också upplevt, i början. Men efter en månads bruk av telefonen har den av någon anledning blivit bättre.

Fördelen i övrigt är att man kan ta hem valfria gratisappar och styla telefonen hur man vill. Priset är mer tilltalande än iPhone och skärmen är outstanding!

12. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag tror inte att bilden av SGSen blir rättvis om man bara tittar i detta forum. Jag är säker på att det finns en större representation här av personer som antingen är intresserade av att "mecka" med telefonen alternativt har hittat forumet för att få hjälp med de problem de redan har konstaterat. "Vanliga" och nöjda användare finns det här också men jag tror att det finns många fler nöjda SGS-ägare som inte är intresserade av att enbart gå in på ett forum och skapa en användare för att säga hur nöjda de är.
    :)

Hyfsat nöjd nu efter att ha fått till svenskt swype, GPS-fixat och fått tillgång till betalappar. Ser fram emot Flash. Snart är det julafton... igen

13. Trevlig

Trevlig Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

vad menar du med det? finns det någon inställning som gör det bättre?

14. nicoma

nicoma Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har kört iPhone tidigare 3G modellen men Samsung Galaxy är faktiskt bättre då jag kan göra samma saker fast mer öppet. Det enda jag gjort här är att uppdaterat den med JM2 test mode i kies. Helt okay.

Froyo skall bli intressant när och om det nu kommer men redan nu flyter det på.
    Synkar både mot min mac via Gogglekontot och pc med outlock 2010.

15. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Är du drabbad? Bor du där det bör finnas 3G-täckning men får GSM hela tiden kan man leta sig in i en dold meny med sifferkod i knappsatsen och låsa telefonen till WCDMA. Jag använder mobila surfet för mycket för att orka med GPRS. Vill du ha hjälp med detta, hojta till. Nu ska jag äta frukost!

16. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Gärna en guide.... tack på förhand :)

17. aka_the_barf

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Som många säger så sitter inte alla galaxy s ägare på detta forum. Skulle det vara så illa som vissa tror skulle det nog märkas utöver detta forum. Sen börjar samsungs mål siffra på 10 miljoner ex närma sig och skulle telen vara oanvändbar så skulle den knappast sälja så bra?

18. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Jag körde med väldigt tidig originalrom (JF3) jättelänge. Upplevde inga större problem alls. Visst frös nallen ett ögonblick ibland men i övrigt hade jag inga problem alls.

Sedan uppgraderade jag till JM2 via Kies för någon dag sedan. Nu tycker jag att den funkar än bättre.

Det enda som funkar rent uselt är GPSen. Annars har jag faktiskt inget att klaga på. Som jag tidigare skrivit så har jag köpt high-end mobiler av många olika tillverkare de senaste 5 åren och de problem som finns på Galaxy S ÄR små jämfört med hur det kan vara.

19. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag har kört original hela tiden och haft väldigt lite besvär. GPS:en låser snabbt och har ännu inte guidat mig fel. Laggproblemet har varit väldigt sällan förekommande och aldrig påverkat mer än någon sekund vid öppning av program så det kan jag egentligen inte kalla ett problem, snarare något som kan bli aningen bättre.

Dock är det ju tydligt att vissa haft en hel del problem så ingen kan ju uttala sig för hur SGS i originalutförande är överlag utan man kan ju bara säga hur ens egen enhet beter sig. Dock kan man ju spekulera i att problemen inte är så vanliga som de kan verka på ett forum då klagoröster hörs mer och oftare än de som är nöjda.

20. aka_the_barf

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

det man blir orolig över är dom som skriver att dom upplevt låsningar/frysningar runt 30 sekunder strecket ganska ofta, fast då kanske det är RMA som gäller eftersom det verkar lite ovanligt?
    samt andra saker som att den inte hittar 3g när det varit på edge, eller fastnar på edge konstant. eller andra som tycks ha allvarliga problem med wifi'n.