Orginal ROM för service?

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Vargen71, 2 apr 2012.

  1. Vargen71

    Vargen71 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej alla!
    Premiärinlägget efter att ha läst här rätt länge.

    Jag kör en Defy med MIUI, och telefonen har varit perfekt. Nu sista veckorna har den dock börjat strula en del.. Högtalaren låter hemsk, som om den vore sprängd.. Skorrar och låter allmänt illa. Vidare flimrar skärmen ibland. Exteriört är den som ny och den har aldrig tappats eller på annat vis hanterats ovarsamt men ändå börjar den bete sig..
    Den behöver alltså service, men jag kör som sagt MIUI och sparade aldrig orginal-ROM:en. Ingen garanti, alltså..
    Vet någon om det är möjligt att hitta den svenska orginal-ROM:en nånstans och köra in den igen? Och ROOT.. Kan man efter att orginalet är installerat (om det nu går..) på något vis "av-roota" luren? Vore surt att inte kunna få rena hårdvarufel fixade för att man labbat lite med mjukvaran..

    Alla tips och idéer tas tacksamt emot!
    Mvh
     
  2. Henkaoh

    Henkaoh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag råkade ut för samma problem med högtalaren och skickade in en rootad defy med uppgraderad androidversion - utan problem. Det kan förstås mkt väl bero på att högtalarproblemet är ett standardfel....



    [size=6pt]mobilsurfat med korvfingrar, så alla skrivna konstigheter beror på felstavningsprogrammet 8) [/Size]
     
  3. Vargen71

    Vargen71 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack!
    Då behöver jag inte bekymra mig.. Konstigt ändå. Ringde kundtjänst som rekommenderade mig att istället för att få en fraktsedel av dem istället ska lämna in den i en tre-butik så jag kan få en lånetelefon. Jag har småbarn och detta är den enda telefonen jag har så en lånetelefon är ett måste. Jag kan inte vara utan telefon i 2 veckor.. Alltså åkte jag idag 6mil enkel resa till närmaste butik och döm om min förvåning när det visade sig att de inte alls hade någon telefon att låna ut..
    Mycket dåligt, tre!
     
  4. spice

    spice Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30Pro
    ROM:
    Q/EMUI11
    Info:
    Nova launcher!
    Platta:
    iPad Air (1st gen)
    Jag tror det är något med Market som blivit fel. Min lur har funkat fint och är också orginal rom, men senaste veckorna har den blitt kaiko. BLir lämna in den.

    Och Tre erbjuder åtminstonde KANSKE en lånetelefon. Köpte man som jag, utan abonemang, får man minsan stå utan helt :(