Fråga: Original tangentbordet, inga ordförslag

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Jaxione, 5 sept 2012.

  1. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Hej!

    Märker att när jag skriver med originaltangentbordet på min Nexus 7 så får jag upp väldigt dåligt med ordförslag och det finns ingen autokorrigering. Är det för jag har en importerad platta eller har inte google det på sina enheter?

    Mvh J
     
  2. ihpv

    ihpv Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Antagligen, på min så har inte original svensk ordbok. Har dock redan köpt swiftkey3 som funkar bra och har svensk ordbok.. Finns en tablet version med men jag tycker den vanliga funkar bra, planerar inte skriva jätte mycket på den ändå
     
  3. athelogic

    athelogic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får se om man kan väcka liv i den här tråden.
    Jag gillar layouten på standardtangentbordet och inser att en lösning på mitt problem är att använda Swiftkey, vilket fungerar tillfredsställande.
    Dock är jag fortfarande konfunderad över att det inte existerar en ordlista i standardtangentbordet som kan ge mig ordförslag.
    Köpte min Nexus 7 i USA i september. Kan detta vara anledningen?
    Tycker verkligen att jag ställt in allt rätt.

    /H
     
  4. athelogic

    athelogic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får se om man kan väcka liv i den här tråden.
    Jag gillar layouten på standardtangentbordet och inser att en lösning på mitt problem är att använda Swiftkey, vilket fungerar tillfredsställande.
    Dock är jag fortfarande konfunderad över att det inte existerar en ordlista i standardtangentbordet som kan ge mig ordförslag.
    Köpte min Nexus 7 i USA i september. Kan detta vara anledningen?
    Tycker verkligen att jag ställt in allt rätt.

    /H
     
  5. Sanguis

    Sanguis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Nej, det är inte anledningen. Precis som det visat sig med Galaxy Nexus så stödjer inte stock android svensk stavningskontroll. Det går att få svenska ordförslag med ett tredjeparts tangentbord men det finns mig veterligen inget enkelt sätt att få igång den inbyggda stavningskontrollen på svenska. Det är det bara att vänta och klaga på Google att de inte fixat det här ännu.
     
  6. general_z

    general_z Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER