Oroväckande - Samsung uppdaterar inte telefon som utlovat

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Klonka, 28 maj 2010.

  1. Klonka

    Klonka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det handlar om Behold 2. http://www.tmonews.com/2010/05/samsung-says-behold-2-not-upgradeable-beyond-android-1-6/

    Gör som jag och maila Samsung om att det bara är dumt för dem själva att inte uppdatera sina telefoner. Om ni läser kommentarerna under artikeln så är det flera personer som säger att de inte kommer att köpa Galaxy S pga detta. Folk vill inte köpa en dyr telefon som riskerar att bli omodern efter ett halvår (behold 2 släpptes november 2009).
     
  2. Klonka

    Klonka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tänkte att jag postar mailet som jag skickade om någon skulle vilja ha lite inspiration :)...

    "Hej.

    Jag har åsikter om Samsungs oförmåga att hålla sina telefoner uppdaterade. Jag har ett tag varit sugen på att köpa Samsung Galaxy S men har ständigt blivit varnad på olika forum pga att Ni anses vara dåliga på att hålla era telefoner uppdaterade. Oron över att Samsung Galaxy S snabbt ska bli bortglömd stegrades när jag idag såg jag den här artikeln: http://www.tmonews.com/2010/05/samsung-says-behold-2-not-upgradeable-beyond-android-1-6/

    Jag mailar med en förhoppning om att ni tar till er kundernas vilja att en telefon ska få stöd för uppdateringar under en längre tid. Det är bara att läsa kommentarerna under artikeln som jag bifogade så ser ni att många nu säger att de inte kommer att våga köpa Galaxy S (eller något annat av Samsung). Jag hoppas att ni inser att ni bara förstör för er själva genom att snabbt lämna det ni fått ut på marknaden och bara fokusera på det senaste ni släppt. Jag vill inte köpa en dyr mobil som riskerar att bli omodern om ett halvår."
     
  3. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Ett bra initiativ och ett välskrivet mail. Det kan bara vara positivt att Samsung får se att kunderna prioriterar (snabba) uppdateringar och att det inser än mer att de har ett negativt rykte som de behöver jobba på.

    Jag ska också skriva ett mail.
     
  4. Jakkin

    Jakkin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan skriva ett mail också men var ska jag skicka det? Ge gärna en länk.
     
  5. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Men hur många lurar har ärligt talat blivit uppdaterade till 2.x? HTC beter ju sig precis likadant med hero. Finns det ens någon nalle som släppts med 1.5-1.6 och fått något senare?

    Tillverkarna behöver inte tillhandahålla något annat än vad som står i specarna vid köp. Nya versioner hjälper ju dessutom till att sälja nya nallar. De är ju vinstdrivande företag som på intet sätt har någon skyldighet att hålla med uppdateringar i all evighet
     
  6. Klonka

    Klonka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    I Samsungs chatt fick jag hänvisningar om att gå in här och välja någon modell, typ GT-I7500): http://ars.samsung.com/customer/form/formmail/SENA/input_se.jsp?SITE_ID=37&PROD_ID=954

    Husknuten - Det är nog många tillverkare som beter sig likadant ja. Dock har jag fått uppfattningen om att Samsung är en av de sämsta på den här biten. Det behöver inte vara så men ryktet pekar på det i alla fall. Folk som har sagt att de inte är intresserade av Galaxy S har allt som oftast hänvisat till hur dåliga de är på uppdateringar. När Samsung då går ut med att de inte tänker uppgradera en telefon som de släppt för ungefär ett halvår sen så tycker jag att det kan vara på sin plats att reagera som konsument.

    Tillverkarna är idag dåliga på att se vinsten med att stå bakom sina produkter (mer än en kortare tid) och just därför tycker jag det är extra viktigt att påpeka att det är en stor bidragande faktor till om man köper en telefon eller inte. Det handlar alltså inte om vad företagen behöver göra utan om vad de vinner på att göra. Vist säljer nya versioner nya nallar men jag tror inte det konceptet fungerar i förlängningen när man som företag får ett dåligt rykte. Jag tror det blir ett större och större konkurrensmedel att kunna stå ut ifrån mängden och visa att man faktiskt är bra på att uppdatera sina telefoner. Någon form av uppdateringspolicy tror jag är mycket värt för ett företag.
     
  7. Nitram

    Nitram Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Samsung spica har uppdaterats från 1.5 -> 2.1 ;)
     
  8. spanga

    spanga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Men att marknadsföra sin produkt med att man kommer att uppdatera den till 2.0 och sedan inte göra det är en helt annan sak. Detta är vad Samsung har gjort med Behold II.
    Sedan marknadsför de dagens telefoner med "Senaste Android-versionen, 2.1" vilket inte heller stämmer.