Övrigt: OTA Marshmallow / 6.0 Huawei P8

Diskussion i 'P8' startad av Hedis21, 14 maj 2016.

  1. Hedis21

    Hedis21 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2015
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Combiq
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Combiq
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Xiaomi 11t pro
    Telefon 3:
    Mi Note 10
    Platta:
    Ipad
    Har fått mer marshmallow nu på min p8 och de fungerar riktigt bra. Har inte märkt något som inte funkar än, och telefonen känns mjukare i alla menyer och övergångar när man öppnar och stänger mer appar mm.

    Vad är era upplevelser?
    Något som krånglar efter ota?
     
    Oceanic och bernard gillar detta.
  2. Lumetzky

    Lumetzky Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har inte fått den än :-/ Vad hade du för version innan? B200?
     
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Kul att höra min Mate 7 har varit med om en lång resa från kitkat till lollipop och marshmallow, uppdateringarna var så myket mer en bara uppdateringar det blev nästan som en ny telefon med ny hårdvara på köpet. Så ja... mjukvaru uppdateringar är helt klart viktigt.. förlänger livslängden oerhört...

    Jag tycker Huawei har ryckt sig i kragen rejällt när det kommer till att uppdatera telefoner, jag tror nyckeln till det att är att mjuvaru upplevelsen är nästintill identisk bland de huawies modellar det är samma mjuvara i stort sett med EMUI, detta tror jag förenklar processen för dom väldigt mycket att uppdatera mukvaran för telefoner, det är därför så man nu ser att många telefoner får marshmallow i stort sett samtidigt.

    I och med Android N jobbar google ytterligare på att minska fragmenteringen bland android versionener och göra uppdateringen ännu enklare för tillverkare... Detta är i dag androids stora svaghet, att man får vänta så länge på uppdateringar och tror knappast att detta är något google är nöjda med, och dom har insett att det är ett stort problem speciellt nu i tider när det kommer allt fler säkerhetsbuggar så som Stagefright och liknande buggar som avlöser varandra i jäm takt.

    [​IMG]

    Men att fragmenterings kartan ser ut som den gör har också ett namn och det stavas "samsung" de som största android tillverkare bär det huvudsakliga ansvaret att fragmenteringen ser ut som den gör.
     
  4. Hedis21

    Hedis21 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2015
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Combiq
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Combiq
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Xiaomi 11t pro
    Telefon 3:
    Mi Note 10
    Platta:
    Ipad
    Konstigt. Dom verkar skicka ut i lite olika omgångar. Jag hade B200 innan den nya B321 kom nu. Sjukt nöjd nu med bättre batteritid och många trevliga förbättringar i mjukvaran.
     
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Huawei är inte speciellt bra på att skicka ut via OTA, kolla via XDA är nog många som postat där så du kan installera manuellt via local update. Det är inte viktigt att det är just "svensk" firmware huvudsaken är att det är samma modell nummer vet inte hur många det finnas av P8 men finns säkert några st varav en kina variant utan google play.
     
  6. fArGo

    fArGo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    B370 till P8 GRA-L09

    Have it downloaded and successfully installed via SDCARD Upgrade

    No wipe!

    1. Create a folder DLOAD in SD card root.
    2. Unzip the file in DLOAD UPDATE.APP folder from the downloaded archive.
    3. Disconnect your phone from your PC (if attached).
    In the dialer fill in: *#*#2846579#*#* then select Software Upgrade 4 in dialers *, -> Update SD card

    http://update.hicloud.com:8180/TDS/data/files/p3/s15/G753/g104/v54178/f1/full/update.zip
     
    bernard gillar detta.