OTA

Discussion in 'Nexus S - Allmänt' started by Ult, Jan 20, 2011.

1. Märra

Märra Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

2. chaval

chaval Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du ska modda, tex byta kernel eller lägga in andra ROM:s så måste du "låsa upp" telefonen.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=895545

Kör tills du har öppnat Bootloadern. Du behöver inte roota.
    OBS, telefonen kommer att nollställas och SD kortet(Där du har 10gig minne) kommer att formateras. Så kopiera dina bilder/mp3 t.ex till datorn innan.

Innan du lägger in en ny kernel så bör du göra en backup.
    Kerneln är i stora drag drivrutiner samt inställningar som gör att android OS fungerar med just din telefon. Voodoo color/sound modden, går just in i kerneln och moddar grafik och ljud drivrutinerna...

Läs med om Voodoo här:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=935637

läs om Nandroid Backup/Clockwork Recovery.
    Det kommer att hjälpa dig med att göra en backup på din telefon för att du senare ska kunna återställa den, dit telefonen var innan du gjorde backupen (Alla inställningnar program kvarstår med andra ord.)

3. Laplace

Laplace Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

orkade inte vänta på OTA :P lade in den tidigare i kväll. märker ett lyft i mitt LPP-användande, fungerar mycket bättre nu. inte bra ännu, men bättre. vet inte hur detta kommer sig.

allmänt rappare känns den också, underbart!

4. Laplace

MINA ENHETER

färgskillnaden säger jag varken bu eller bä till.

5. brumwald

brumwald Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

6. Snö

Snö Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Va? Hur gjorde du då? Jag kan få svenskt tangentbord och kryssa i att den ska ha svensk input language men när man använder den svenska layouten så får man ingen ordlista och om jag kollar inställningarna för input language så står det "dictionary available" på många av språken men inte på svenska.

Sent from my Nexus S using Tapatalk

7. otto

otto Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har inte haft några som helst problem med min telefon (reboots etc), och iom att 2.3.3 dels tar bort FB från kontakterna, dels ändrar färgerna på telefonen är jag högst tveksam till att byta.

Ska fundera på att lägga in Voodoo som chaval tipsade om dock...

8. Laplace

MINA ENHETER

en positiv sak som jag märker är att den är aningen snabbare i menyer m.m. nu. bör tas in i beräkningarna:)

9. orava

orava Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Sen jag uppdaterade till 2.3.3 så har mobilen blivit udda. Den kan trycka sig själv vidare bland menyer på internet, typ spamma samma ställe på skärmen några gånger även fast man har fingrarna 5 cm från skärmen. Den har även börjat spamma tillbakaknappen . Hade aldrig problen med 2.3.2 :(

Last edited: Feb 28, 2011
  10. RasmusB

RasmusB Kid Droid Medlem

Telefon:
    XZ Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    XZ Premium
    Det här behöver jag också veta! o_O

11. tommie

tommie Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Dito!

12. Henx

Henx Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon här som fått den OTA eller med "checkin" ännu?

13. WorteX

WorteX Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Var på samsung roadshow idag och fick då höra enligt dem att Nexus S INTE (de var benhårda på detta) kommer nyttja OTA utan uppdateras genom kies fast det är en ren google mobil. Skyllde på risken att bricka mobilen om nerladdningen av uppdateringen misslyckats.

Stämmer detta eller var de som snackade snörriga i bollen, låter ju helt sjukt att en ren googel mobil inte kommer få OTA av google utan ändå måste vänta på att samsung lägger ut updateringen i kies.

14. Inequality

Inequality Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

låter riktigt knepigt.
    Trodde inte samsung hade något att säga till om i uppdateringarna för Nexus S. Det är ju trots allt Googles telefon som endast är tillverkad av samsung.

15. WorteX

WorteX Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tyckte jag med och ifrågasatte lite men Nej det är genom kies alla uppdateringar ska komma även om det är en Google mobil. (Enligt dem) Låter helt skruvat enligt mig.

16. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Vi med den amerikanska varianten får i alla fall OTA av Google. Det är ju ett steg nedåt om Samsung kräver extra mjukvara på den svenska modellen.

17. Laplace

MINA ENHETER

verkligen. men har aldrig nyttjat OTA, utan flashat in alla själv. det kanske går med svenska också?

18. otto

otto Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

That is f*cked. Inte för oss som hänger på detta forum, men för gemene man... det är väl upp till Google att styra så ATT det fungerar.

19. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Uppdaterade manuellt idag och det det verkar ha löst en del problem men va f*n är detta. Skärmen är helt gul ju!! Har läst det och försökt tyda bilder på internet men inte sett skillnaden.

Då jag även ägen en Omnia 7 från Samsung som oxå har en SuperAmoled så tänkte jag att jag skulle gämföra. Så jag tog fram webläsaren och surfade in på Googlepå båda telefonerna. När jag bara tittar på Nexus S telefonen så tänker jag. Ja den är gulare men ser ganska ok men lägger jag min Omnia 7 brevid ser Google.com ut som skit. En gul sörja. SÅ detta måste Google få till. Så de kan inte skylle på att det har med SuperAMOLED skärmen att göra för andra telefonen har inte dessa problem!!
    Dock nöjd med att jag kan prata i telefon utan att den startar om nu. Fast om det officiellt är löst vet jag ej. Kanske bara jag som haft tur med uppdateringen :-)

20. Fysme

Fysme Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det suger faktiskt rätt hårt men det kommer nog att komma en lösning. Har kommit ut en GRI54 för LCD som tydligen ska vara bättre och möjlig att flasha. Får hoppas "rom-cookare" kan lösa det på ett snyggt sätt.