Yes 230 spänn här med. Skönt att någon annan också har som förstareaktion att fläkten är hög. Jag tänkte först att nåt va fel men det var samma efter omstart. Fläkten hörs tydligt, vet inte hur ps3 låter men den hörs lika högt som min stationära dator med standardfläkten (den som följde med min i3-cpu) plus fläkten från nätagget. Hur kan det va så? Jag trodde fläkten bara skulle användas vid extrem grafikpåfrestning från tyngre spel. Tegra 3 är ju fläktlöst i skitmånga telefon- och tabletmodeller. Fläkten går igång bara av att va inne i XBMC utan att spela upp något.
XBMC fungerar bra för mig, men jag kör Ouyan enbart till tvn som bara klarar 60hz och kör ljudet i tvn. Du vill kunna köra 24hz eller? Jag gjorde flera försök innan jag backade att få just den informationen huruvida tegra 3 klarar 24hz men jag fick aldrig något svar någonstans, bestämde mig för att backa ändå. Men hur som, xbmc funkar riktigt bra här, jag fick igång SMB, FTP och SVT play i XBMC. Tycker mig notera viss lagg via SMB, som f.ö. var lite meckigt att få igång för man måste lämna hemgruppen i windows 8 och sen sätta att man delar saker med användaruppgifter istället. Egentligen bättre än hemgrupp när jag tänker efter men det var iaf inte helt smärtfritt.
Last edited: May 28, 2013