mitt tips är att först och främst installera es file explorer på ouyan, den hittar du nog från nån säker källa rätt lätt. Sen finns det en hel uppsjö av backup-appar du kan köra i mobilen där du lätt kan backa upp rena apk-er. Sen kan du antingen lägga upp apk-erna från din telefon på t ex dropbox och sen dra ner via es i ouya men personligen tyckte jag det va smidigare att köra via SMB där jag lägger alla apk-er i en mapp på min stationära dator som jag sen lätt kommer åt på ouyan.
Jag har nu hunnit utvärdera lite mer och fläkten bör inte bli ett problem så fort xbmc får 100%-ig hårdvaruavkodning för jag har provat att köra mx player med hw+ och fläkten startar aldrig när jag spelar hd-material, och det är dessutom bättre uppspelning än i xbmc, alltså inga spontana ryck osv. Dessvärre klarar mx inte dts och inte heller filer i rar-arkiv. Vill även ha en skärmsläckare som går igång när det varit idle ett tag (plasma-tv) och tror inte mx player kan fixa det heller.
edit: hittade en custom codec för att få dts i mx player, funkar kanon. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2156254
Last edited: Jun 13, 2013