OUYA Android spelkonsoll

Diskussion i 'Spelkonsoler & spelströmningstjänster' startad av Teji, 11 jul 2012.

  1. noobs

    noobs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    Apple Iphone 6
    Platta:
    Asus Nexus 7
    Övrigt:
    Nvidia Shield Android TV
    Fick ett brev från posten där de kräver mig på 205kr. Måste ju vara Ouyan!

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
     
  2. JeppeJ

    JeppeJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Konstigt att du fick en UK-plugg, jag fick en som passade bra i svenska uttag.

    Såg att du löst ditt problem med en annan strömadapter, en annan lösning är att köpa en reseadapter typ denna http://www.kjell.com/sortiment/el/e...utlandskontakter/multifunktionsadapter-p37705
     
  3. JeppeJ

    JeppeJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ni som fått er Ouya, vad tycker ni? Är ni nöjda?

    Jag har haft min i en dryg månad och är inte överdrivet nöjd.

    Mitt omdöme:
    - Spelutbudet är inte särskilt bra.
    - Att sideloada appar är lätt, men många är inte anpassade till Ouyas kontroller/styrning
    - Den inbyggda webbrowsern är sådär, en sideloadad browser funkar dock sämre med kontrollen (boat browser)
    - Som mediaspelare har den potential men saknar bra mjukvara, t.ex. en officiell XBMC. Plex och några andra DLNA-klienter finns och fungerar ok.
    - Storleken är ett stort plus, den är så liten att den lätt kan gömmas undan.
    - Prestandan är inte på topp. Vissa spel flyter inte så bra som de borde. Det märks att Tegra3-processorn har något år på nacken.
    - Handkontrollen känns billig på något sätt och styrplattan är inte särskilt exakt. Det är dock väldigt lätt att koppla in en Dualshock 3 (PS3) kontroll som funkar fint till det mesta.
    - Emulatorer fungerar väldigt bra och det finns en hel del i Ouyas egen butik. Verkar funka bra med handkontrollen också.
    - App-utbudet är uselt. Även om Ouya är en spelkonsol borde det finnas mer vettiga appar till t.ex. nyhetssajter, sociala nätverk, streamingtjänster m.m.

    Med tanke på priset, under 1000 kr ink tullavgift, är jag dock inte missnöjd. Men det kunde varit bättre. Det verkar ju som utvecklaren satsar mycket så förhoppningsvis blir Ouya bara bättre och bättre den närmaste tiden.
     
  4. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Kan väll inte säga så mycket då jag precis fått min, men är nöjd än sålänge. Passar mina behov men en officiel port av XBMC där man slipper använda touchen för att skriva skulle uppskattas.

    Använder en annan adapter medans jag väntar på min eu-plug.

    Köpte denna http://www.ebay.com/itm/EU-power-plug-for-APD-power-supply-adapter-/350816853022 och det var just den delen som fattades -.-
     
  5. rky

    rky Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har köpt och kört Towerfall nu. Helt galet kul i multiplayer!! Lätt värt sina $15. Tycker man inte att spel borde kosta så mycket kanske man inte skulle köpt en konsoll från början?

    Även emulatorer funkar riktigt bra. Bra nostalgisk av att lira lite gamla Mario, Sonic o.s.v.

    När den dessutom rullar Xbmc utan lagg är det faktiskt väldigt mycket man får för pengarna.
     
  6. Dampwall

    Dampwall Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har hört lite att kontrollen är väldigt seg och så, att knapptrycken blir ganska sega och så. hur upplever ni den? Tänker att det kan vara ganska viktigt i plattformsspel och dyligt?

    Är väldigt sugen att köpa den som emulator konsoll och inom sinom tid köra xbmc på den.
     
  7. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Synd att den inte har Android 4.2 & Miracast. Då hade den haft ytterligare ett användningsområde.
     
  8. zaxie

    zaxie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Tre / Telenor
    Telefon:
    Samsung Fold 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre / Telenor
    Telefon:
    Samsung Fold 3
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Platta:
    Remarkable 2
    Platta 2:
    Samsung S4 Tab
    Är det någon mer än jag som inte fått sin ouya??
    Supporten påstår att den skickades den 6 juni, har fått en paket-id (tracking no.) Men det ger ingen respons på dhl's söksidor.
    Hur fick ni era ouya's, posten eller dhl?

    Tacksam för svar.
     
  9. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    dhl, hemleverans, inget jag valt aktivt eller så det va bara så det blev. Sjukt att den skickades 6e juni. Jag tror det tog max 2 veckor från hong kong till sverige för mig. Oväntat att du fick svar av ouya iaf jag har inte fått nåt svar när jag kontaktat dom om min usla handkontroll.
     
  10. noobs

    noobs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    Apple Iphone 6
    Platta:
    Asus Nexus 7
    Övrigt:
    Nvidia Shield Android TV
    Använder du den internationella sidan hos DHL enligt mailet de skickade ut? Annars får man ingen träff. Det tog ca 2veckor efter de skickade den tills den dök upp på hemköp med en tullavgift+postensavgifter på ca 200kr.
     
  11. zaxie

    zaxie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Tre / Telenor
    Telefon:
    Samsung Fold 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre / Telenor
    Telefon:
    Samsung Fold 3
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Platta:
    Remarkable 2
    Platta 2:
    Samsung S4 Tab
    Har försökt både med amerikanska och internationella utan respons. Uoya supporten påstår att enheten är skickad. :-( har försökt hävda att de borde använda DHLs försäkring då paketet borde varit framme för över en vecka sedan om den skickats med vanliga Kina posten. Som brukar ta ca tre veckor. Iallafall för mig.
    Nåväl får väl se ouya enheten som bortkastade pengar. Så är det ibland när man spelar på osäkra hästar tyvärr..

    Skickat från min GT-N8000 via Tapatalk 2
     
  12. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Ge inte upp än. Kina har ju sina efterblivna tullregler (som även verkar drabba hong kong) och det är mycket möjligt den fördröjts pga det och fastnat nånstans tillfälligt. Tycker du ska va på ouyasupporten mer, och segar dom så påminn dom via twitter, där verkar dom svara bättre. Jag har förövrigt köpt saker som tagit 2 månader att leverera från Kina. Nu handlar jag aldrig nåt längre på ebay som skickas därifrån, de kronorna man sparar är fan inte värt väntetiden man får pga deras 1800-talspostsystem.
     
    zaxie gillar detta.
  13. crazyrobban

    crazyrobban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Det är en månad sedan jag fick mitt mail om att min Ouya är på väg.
    Har tagit kontakt med deras support, de bad om mitt mobilnummer, jag gav dem det, sedan dess: tystnad.

    Fortfarande inte fått den.

    Jag fick min att fungera på den internationella DHL sidan, men där finns bara info om att den skickats från Hong Kong den 28:e juni.

    Lite surt ärligt talat.

    Edit
    Här är länken för att se vart din Ouya är:
    https://www.globalmail.dhl.com/web/portal-asia/traceit

    Klistra in ditt trackingnummer i Item Cust_Ref fältet.
     
    Last edited: 30 jul 2013
  14. zaxie

    zaxie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Tre / Telenor
    Telefon:
    Samsung Fold 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre / Telenor
    Telefon:
    Samsung Fold 3
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Platta:
    Remarkable 2
    Platta 2:
    Samsung S4 Tab
    Gissa hur många gånger jag testat att söka på den sidan. Rätt svar får min ouya....
    Skämt åsido jag har mailet deras support nu ett antal gånger. De hävdar fortfarande att paketet är skickat men de kan varken säga när det kommer eller vart den är.
    Jag tror att de inte vet kollinr på den.
    Jag är grymt irriterande på dem och nu när de inte ens svarar så blir det bara värre. Har precis passerat två månader sedan de påstår att enheten skickades kommer säker till jul nästa år. Sen så väntar jag på extra kontroller också. De skulle skickas några veckor efter att ouya skickades. Har inte hört något om dem heller :-(

    Någon annan som fått extra kontroller?


    Skickat från min GT-N8000 via Tapatalk 2
     
  15. crazyrobban

    crazyrobban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Jag har också beställt extra kontroller, men den kan få komma när den vill. Så länge jag inte har Ouyan så spelar det ingen roll liksom. :P

    Supporten har slutat svara mig med, det är snart 9 dagar sedan jag hörde av dem sist.

    Lite tröttsamt när vi betalat för konsollen och förbeställt för att få den tidigt, och nu kan folk köpa den i butik och vi står utan. Inte imponerad.
     
  16. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Ni som inte fått era, var ni med på kickstarter eller köpt senare? Om förstnämnda kanske ni kan göra en anmälan hos kickstarter för bedrägeri. Alternativt maila och hota om det. OUYA's support har varit under all kritik och trots att jag backade detta hoppas jag att det här projektet går åt helvete pga deras arrogans. Jag blir förbannad bara jag läser det ni skrivit, så otroligt konsumentfientligt. Jag har själv också kontaktat dom pga att min kontroll är kass, och nu nästan 2 månader efter att jag fick min ticket så tog dom tag i det, eller ja, jag har fått fylla i ett RMA-formulär, förväntar mig att det tar 2 månader till innan nåt händer. Ni skulle inte köpt extra kontroller för den är inte bra alltså. Jag vill också uppmana er till att skriva till deras twitter @playouya och använd gärna hashtagen #ouya för då ser andra negativiteten och då blir dom mer angelägna om att va tillmötesgående.
     
    Last edited: 1 aug 2013
  17. zaxie

    zaxie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Tre / Telenor
    Telefon:
    Samsung Fold 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre / Telenor
    Telefon:
    Samsung Fold 3
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Platta:
    Remarkable 2
    Platta 2:
    Samsung S4 Tab
    Jag var med från början, har aldrig bråkat med dem förutom när de angav fel postnr för leveransen, jag antar att det inte spelar så stor roll, de angav 54136 istället för 54135 ( ja det är Skövde ifall någon undrar ).
    Kommer skapa ett nytt supportärende och kräva pengarna tillbaka. Med lite tur så kanske de inte läser det andra ärendet, som dom sluta svara på för två veckor sedan. Skall ange det i diverse twitter meddelanden också, får se hur det går.

    Kan man få hjälp från Kickstarter??
     
  18. zaxie

    zaxie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Tre / Telenor
    Telefon:
    Samsung Fold 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre / Telenor
    Telefon:
    Samsung Fold 3
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Platta:
    Remarkable 2
    Platta 2:
    Samsung S4 Tab
    Helt otroligt.... jag har under ca 3-4 veckors tid tjatat med Ouyas support (Ed Smith). Om att jag vill ha konsolen eller pengarna tillbaka, då jag inte hört ett skvatt. (Se tidigare inlägg). Idag kl 20:11 så skapade jag ett nytt ärende om att jag vill ha tillbaka mina pengar.
    Kort därpå kl. 20:56 så fick jag ett svar där Supporten (Arsen) beklagar det som hänt och vill ha mitt paypal konto. Skickade snabbt det till dem, så han inte ångrar sig... 22:17 så har jag pengarna på paypal kontot :-D

    Så vad har jag lärt mig om detta... tja ingenting, ge bara inte upp utan ifrågasätt igen, om det är något som är orättvist. Tydligen så ljuger ouya rakt i ansiktet på folk och antaligen skickar ut konsoler efter beställningarna.

    crazyrobban: Ligg på dem och tjata om att få pengarna tillbaka.. (om du nu önskar det).
    Återkoppla gärna hur det går.
    jag skall försöka glömma detta nu, allt hopp om att få en ny leksak, som man sedan bara blivit besviken på. Hoppas som Mertzi att företaget går åt skogen.
     
  19. crazyrobban

    crazyrobban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Jag är fortfarande intresserad av Ouyan, men det stör mig något sjukt att det ska vara så märkvärdigt att skicka ut en till mig. Hur svårt ska det vara?

    Jag ger dom till nästa vecka. Ingen konsoll då, så blir det ett nytt supportärende.
     
  20. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 452
    Mottagna gillanden:
    1 118
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen