Oväntade och väntade fördelar med FroYo!

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av stoffer, 23 maj 2010.

  1. pr0xy

    pr0xy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det fler än jag som har problem med headsetet? Tidigare gick det att pausa byta låt med "knapparna" (både original och iPhone headsetet).
     
  2. ther

    ther Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    27
    Telefon:
    Google Pixel 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4
    Testade medföljande headsetet för första gången i helgen och upptäckte att det inte funkade. Gjorde ingen stor sak av det (bootade om eller ändrade inställningar) eftersom jag till största del använder ett blåtands-stereo-headset (Philips shb9000) som funkar prima. Tänkte bara testa det medföljande eftersom jag skulle ut och springa, men ljudkkvalitén var så "kackig" att jag istället använde ett par andra hörlurar för detta.
     
  3. sebastian

    sebastian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    5x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    5x
    Platta:
    Nexus 7
    ROM:
    Lenovo tab 2
    Minns inte riktigt men min tele flippar åt båda håll.. och i samtalslistan så gruperar den kontakter som har ringt flera gånger i rad.
     
  4. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    846
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem som du. Får e-posten att fungera via Touchdown, men inte via Froyos inbyggda.

    Dessa policies har jag:
    Password/PIN required
    Failed attempts 8
    Min length 6
    min complex 3
    Timeout 900 sec.
    Expires 60 days
    History 15 entries
    Manual sync when roaming.

    Om jag får gissa så är det "password recovery" som sänker dig och "Manual sync when roaming" som sänker mig...
     
  5. Goodbody

    Goodbody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    453
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har inga problem med något allt funkar som det ska till och med headsetet
     
  6. Droid95

    Droid95 Guest

    Tänkte bara meddela om att jag nu kan se betal apps i market igen (bara sånna jag redan köpt).
     
  7. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Har inget med FroYo att göra, men visst, det funkar igen. :)

    /Söder
     
  8. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    De känns ju som de kan vara på G då kanske i samband med att froyo pushas ut? :)
     
  9. Droid95

    Droid95 Guest

    Hoppas inte på för mkt bara, har varit på G väldigt länge :P
     
  10. henq

    henq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung S6 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S6 Edge
    Är det bara jag som fått problem med programswitchern med FroYo? D v s den som man ska få fram genom att hålla inne home-knappen.
    Allt som oftast så försvinner ikonerna igen när jag släpper home. Mycket irriterande. Blir typ dubbeltryck.
     
  11. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Eftersom många verkar ha problem med sina uppdateringar kan jag hälsa de som känner sig sugna på den tidiga releasen att jag inte har stött på några som helst problem. Det enda som inte fungerar är applikationerna som nämts i andra trådar. Men för min del har fördelarna vägt betydligt tyngre än de få nackdelar som finns. Mitt headset fungerar klanderfritt. Har iof plockat bort meridian då denna verkar vara en bov i dramat. Så flac-stödet får jag klara mig utan ett tag till...
     
  12. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jag är sjukt nöjd med den 2.2 som är ute, och tänkte här nämna en fördel jag hittade.

    Gtalk-appen nu verkar vara i helt sync all chatt, inte bara den som skett på telefonen.

    DVS skickar jag ett msg i miranda över Gtalk, eller i gmail-chatten, så kommer det i sync på telefonen också. :)

    Riktigt trevligt.

    /Söder
     
  13. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Nackdelen med att ha sig själv som kontakt, är att det blir fel i sin kontaktbild på tex chatten i gmail.

    När jag själv hade en bild på min Google-profil, och bytte den i tex Talk på min Nexus, så låg det en annan kontaktbild på mig i Google Chat, nämnligen den som var satt på min kontakt. Först när jag tog bort kontakten på mig själv, fick jag rätt bild i Google chat.

    Hur det såg ut för de jag chattade, det vet jag inte, men det var förvillande när man höll muspekaren över sitt namn i Gmailchatten, och fick se en annan bild än den man för en stund sedan hade valt i Talk på mobilen.

    Jag tycker det mest korrekta skulle vara att ens google profile var inlagt på mobilen, och att tex sms-appen skulle kunna koppla de skickade sms:en till rätt bild då.

    EDIT: Dock ser jag att även Handcent SMS (som fick bilder i meddelandetråden för någon uppdatering sedan) också har en "egen" bild för sin kontakt, dvs den går INTE på den man sätter i t.ex. Talk.

    /Söder
     
    Last edited: 23 jun 2010
  14. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jag la in mitt mobilnummer på SIM-kortet igår med min gamla SE-mobil. Nu finns det i About phone i Settings, och jag får nu androidgubben i standard SMS-appen Messenger.

    Dock när jag trycker på den och vill sätta en bild, så vill telefonen ju skapa en kontakt och lägga till i telefonboken. Detta är ju något jag vill undvika, eftersom jag tyckte gmail-chatten blev lite konstigt då, och visade fel bild. Iaf fel bild för mig.

    Vad anser ni andra?

    /Söder
     
  15. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Jag anser att detta inte är "Oväntade och väntade fördelar med FroYo!" och därför inte ska diskuteras i denna tråd...
     
  16. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Helt rätt.

    /söder
     
  17. JonasE

    JonasE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2009
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Vet inte om någon kommenterat det här tidigare men upptäckte en rolig sak idag.

    Om man är inloggad på google.se med samma konto som telefonen och gör lite sökningar på datorn så kan man se sökhistoriken i direkt i telefonen. I telefonen trycker man på sökknappen i launchern och i historiken ser man nu alla sökningar man precis gjorde på datorn.
     
  18. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Det är samma sak med gtalk-chatten nu. Chattar du lite på en annan dator med, så kommer den historiken in i den öppna gtalk-chatten på telefonen också. Oftast iaf. Men tror det är att den ska vara öppen på telefonen också..

    /Söder
     
  19. nixz

    nixz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag orkar inte läsa igenom alla inlägg, men jag märkte en sak igår som med Froyo som jag inte sett eller läst nåt om tidigare.

    I normala fall när man tar bort nåt från hemskärmen så håller man ju bara inne och drar ikonen/widgeten till papperskorgen och släpper...

    Men om man håller kvar den över papperskorgen en stund utan att släppa den så får man upp meddelandet: "drop to uninstall"

    Det är alltså ett ?nytt? sätt att avinstallera appar och widgets på.. rätt bra tycker jag :)
     
  20. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Är det även så på standard Launchern i 2.2? coolt. Det har varit så ett tag på ADW Launcher och LauncherPro. Kul att det blev så även på originalet.

    /Söder