P20 pro. Byta baksidan plus laddkontakt? Batteri?

Diskussion i 'P20-serien' startad av Zenon, 17 jul 2020.

  1. Zenon

    Zenon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tänkte lämna in luren för byte av ladd kontakten samt baksidan, dock undrar jag om de går att köpa baksidor som är av plast, då glas suger.
    Tänkte också kolla vad är rimligt pris att betala för detta?
    Jobbet lär ju ta max 30 min för någon kunnig?
    Materialet, orginal vs inte?
    Laddkontakten tror jag är rätt billig original, men ej original glas baksidan, dock hittat billig på cdon, mellan 200-300kr, spelar väl ingen roll att de inte är original.
    När man ändå skall byta detta kanske man skall byta batteriet, fast man ej upplever något problem, har ändå haft telefonen 2 år nu. Men just batteriet kanske man skall köra original, ingen aning om vad de kostar dock.
    Men alla dessa "3" operationer, löper väl ihop i sig, för att byta ladd kontakt tar man väl dän både batteriet samt baksidan, så man får väl bara betala "arbete" för 1 grej.
     
  2. Adebisi

    Adebisi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    408
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Vad är problemet med laddkontakten? Det brukar vara hårt packat ludd som lätt går att lösa själv. Jag har själv en sprucken baksida, men eftersom det inte påverkar funktionen öht känns det onödigt att lägga pengar på detta på en två år gammal telefon.
     
  3. bobalm

    bobalm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2012
    Inlägg:
    694
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Batteri 495:-
    Laddkontakt 595:-
    Baksida 995:-

    = 2085 kr inkl arbetet

    Huawei - Mobilrep.se

    I ditt fall skulle jag titta på en billig kopia av bakdelen, ev också försökt hitta en orginal batteri till bra pris (då baksidan ändå är av) och gjort jobbet själv.
     
    Last edited: 17 jul 2020