Fråga: P20 Pro vs. Pixel 1 XL

Diskussion i 'P20-serien' startad av Adebisi, 15 jul 2018.

  1. Adebisi

    Adebisi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    408
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Velar mellan dessa två telefoner. Helt olika kategorier säger ni? Nja, med Comviqs erbjudande går p20 pro inkl. abb på ca 8700 över två år, får Pixel 1 XL plus abb för ca 7300, så inte superstor prisskillnad.

    Det jag framförallt är ute efter är
    1. Riktigt bra (ffa stillbilds)kamera
    2. Batteritid. Vill aldrig vara orolig för att telefonen ska dö under dagen om fulladdad på morgonen

    Båda modellerna verkar ju möta bägge dessa krav, så frågan är om P20n är värd mellanskillnaden. Hastighet osv. är inte det viktigaste för mig även om såklart snabbare är bättre. Googles uppdateringar och optimering lockar dock.

    Vad säger ni? Någon som har erfarenhet av båda?

    Sitter idag på en S7 som jag är hyfsat nöjd med, men batteriet har blivit kasst sista månaden. Tycker också att kameran är rätt ojämn.
     
  2. WhyAreLess

    WhyAreLess Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2018
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    27
    P20 Pro. Hög batteritid med superb kamera och Kirin 970 är inget dåligt chip heller för den delen.

    Systemuppdateringar kommer ske varannan månad enligt Huawei jämfört med tidigare.
     
    bernard gillar detta.
  3. Droid96

    Droid96 Guest

    Frågan är hur länge.

    Google garanterar att Pixeln kommer supportas i tre år, vilket innebär att det är ungefär 18 månader kvar. Hur länge Huawei ger P20 Pro nya uppdateringar vet ingen.

    Bortsett från det så är P20 Pro en bättre telefon. Kameran tar vassare bilder och byggkvaliteten är fenomenal. Batteritiden är tveklöst bättre.

    Det Pixeln gör bättre är att den har 3.5mm-plugg för vanliga hörlurar samt att operativsystemet är renare och har färre buggar. Du får också uppdateringar snabbare.

    Av dessa två hade jag tagit P20 Pro som är en roligare telefon, särskilt när prisskillnaden är så liten.
     
    spigen och WhyAreLess gillar detta.