På fredag kan Anovo börja laga Blade

Diskussion i 'Blade' startad av t68, 18 jan 2011.

  1. t68

    t68 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Har haft sonens blade på lagning i två veckor (trasig digitizer). Döm om min förvåning när jag besökte butiken igår och de sa att man inte ens börjat på den hos Anovo. Tydligen hade det skitit sig mellan Zte och Telia, så det fanns inget avtal om reservdelar. Det skulle fixas på fredag, och med lite "tur" kan grabben få tillbaks telefonen nästa vecka. Nästan en månad efter vi lämnade in den.
     
    Droid113 gillar detta.
  2. larzone

    larzone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Anovo känns lite som Samhall. Inget fel alls med Samhall, missförstå mig inte.
    Har skickat grabbens Hero 3 gånger till Anovo. Andra gången kom den tillbaka med nytt fel som inte fanns då jag skickade den. Tyvärr köpt på Netonnet som är j-igt ovilliga att byta ut telefonen! Netonnet (Anovo) har 3 försök på sig för samma fel, först efter dessa kan lur bytas.

    Anovo är ett skämt, tyvärr.
     
  3. Grasp247

    Grasp247 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Räkna inte med att anovo kommer vara snabba. Lämna in en wildfire för byte av batterilucka, har snart gått en månad
     
  4. Aegd

    Aegd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Avtalet som jag har förstått det ska innebära att man ger saleskit eller utbytestelefon. Det är med andra ord bra mycket bättre än en vanlig reparation, då kunden får en helt ny telefon. Det var informationen jag fick när jag var i kontakt med anovo för en kunds räkning.

    Värt att notera är också att lagning/utbyte av ZTE blade sker på anovo i gävle, vilket innebär att kunder i södra sverige kan förvänta sig längre väntetid än kunder i norra sverige, vilket är lite lustigt då den mesta service av mobiltelefoner går till anovo i kristinehamn.
     
  5. awwe

    awwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    undrar om man kan köpa batterilucka direkt av den, min sitter inte som det ska, små plastpiggar som är utnötta redan :(
     
  6. t68

    t68 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Ok där tände du en strimma hopp, Aegd! :) Så grabben kommer med sannolikhet att få en ny telefon? Det blir inte en lagning?
     
  7. t68

    t68 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Bumpar min egen tråd om problemet att få sin trasiga Blade fixad inom rimlig tid.
    Är det någon av er som har era lurar på reparation som hört något nytt om Telia / ZTE / Anovo rätat ut frågeteckning kring support och reparation och att våra efterlängtade telefoner kanske äntligen blir lagade/utbytta?
    @Aegd: du verkar ju ha lite "inside info". Vet du något mer om detta?
     
  8. greger

    greger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

  9. pissenisse

    pissenisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Dottern lämnade in sin Blade 5 januari. Kommer inom 8 arbetsdagar säger försäljaren i Telia butiken. Ringde Telia idag och när hon hörde att det var Blade så sa hon direkt "Jaha de brukar ta sin lilla tid. De är de enda telefoner som skickas till Gävle". Hon ringde till Anovo Gävle och fick tydligen svaret att de precis börjat med reparationen av denna.
    Mao det har gått 12 arbetsdagar innan de ens har tittat på skiten. Det är då ganska svårt att hålla en turn-a-round tid på åtta arbetsdagar.
     
  10. ation

    ation Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Lämnade in min en vecka före jul på grund av att knapparna och högtalaren där nere slutade fungera. Fick tillbaka den idag, från Anovo. De meddelade att de bytt batteri och bytt/fixat någon kabel. Riktigt segt att vänta sex veckor..

    Tycker förövrigt att det verkar vara sjukt många blades som är defekta, tur att min andra fungerar som den ska.