Diskussion: Padfone 2

Diskussion i 'Padfone' startad av Withered, 2 okt 2012.

1. pitepalt

pitepalt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Enda skydden jag hittat är på ebay. Beställt ett för en vecka sen som jag hoppas kunna recensera snart

Skickat från min PadFone 2 via Tapatalk 2

2. ime95mos

ime95mos Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 193

MINA ENHETER

Tog mig ca 2 minuter att klippa till inkl google sökningen och utskriften av mallen på nätet.

3. ime95mos

Mottagna gillanden:
    1 193

MINA ENHETER

Är det en variant som man skruvar fast i bilen? Det är så jag har det nu! Brodits hållare är ordentligt skruvad med kul-led till hållaren.

Vill inte ha någon sugproppsvariant i rutan.. (suck)

4. kannringen

kannringen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vet inte hur den monteras men rimligtvis borde man kunna använda brodits hållare till s3,an? S3 har väl kontakten nertill?

5. ime95mos

Mottagna gillanden:
    1 193

MINA ENHETER

Får kolla med Brodit..

6. ime95mos

Mottagna gillanden:
    1 193

MINA ENHETER

Jag får inte igång ASUS Sync. Den tror inte någon enhet är ansluten trots att den är kopplad med USB. Något tips? :)

7. utor

utor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    288

MINA ENHETER

Någon mer än jag som har problem med dåligt ljud vid telefonsamtal? (högtalaren för örat då). Pratar motparten högt så vibrerar det typ från högtalaren, sjukt störigt ljud. Har jag åkt på en måndagsex tro?

8. lurane

lurane Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

några saker.

1. en av de coolaste grejerna med padfonen är ju dockmöjligheten, men när jag skulle visa upp den för några polare idag så hoppade den ur den app jag hade igång och visade startsidan. det här funkade precis när jag hade köpt fonen och även i de demos jag har sett på nätet. alltså, om jag har en film på youtube igång och dockar (alternativt dockar ur) ska filmen fortsätta på den andra enheten. nu gör den inte det längre. är ju verkligen ingen stor grej - är bara att starta om aktuell app igen - men är det någon inställning jag missat? är det ett medvetet val hos asus efter jelly bean-uppdateringen? eller är det helt enkelt en bugg? hittar inget om detta på forumet hos padfoneclub.com.

2. har någon fått det att funka med att lägga in appar i paddans mapp "Pad only"? t ex så vore det smutt att ha swiftkey for tablets liggandes där. försöker jag flytta en app dit får jag upp "Startbild har tyvärr stoppats." och så hoppar den in i senast öppna app ...?!

3. efter jelly bean-uppdateringen laggar min paddas startskärmar rejält när jag sveper mellan dem. det gjorde det inte från början. läste på padfoneclub att flera tydligen har samma problem, men jag hittade ingen lösning där. troligen kommer väl den med nästa uppdatering, men är det någon annan här med samma problem och som lyckats få flyt? lagget lär ju knappast bero på bristande prestanda i hårdvaran ...

4. är fortfarande inte riktigt med på hur "intelligent läge" funkar för laddningen. dessutom inser jag nu att jag inte heller förstår skillnaden mellan de övriga två. det ena prioriterar telefonen och det andra innebär att stationen är strömpaket åt telefonen. okej, vilken är skillnaden? :-) har ju inte heller någon manual med annat än taiwanesiska tecken att kika i så jag kan inte läsa mig till det. fast det lär ju finnas en manual på nätet. återkommer!

5. sitter för övrigt med plattan i knät nu och knappar på logitechs bluetooth-tangentbord k810. det funkar riktigt bra. tangentbordet kan varmt rekommenderas, även om det är lite dyrt (900 spänn). som ställ har jag padfones eget som jag surt fick beställa till från ebay i efterhand eftersom det inte ingick i min taiwanversion av fone. en sak jag dock hänger upp mig på är att den inte byter inmatningsmetod automatiskt utan att man får peka på tangetbordssymbolen nere i marginalen och byta val av tangentbord där. tar typ 3 sek, så inte heller det här är nån jättegrej, men är det någon som har någon lösning?

sorry för långt inlägg. så blir det med ett smidigt tangentbord att skriva på. :-)

Last edited: 10 jan 2013
  9. lurane

lurane Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

grymt irriterande att ens inlägg trycks ihop i tapatalk 2 när man editerat dem. ska tydligen lösas i nästa version läste jag.

nåväl ... kollade upp de olika laddningslägena och trots att jag läst engadgets utförliga recension av padfone 2 flera gånger lyckades jag tydligen förtränga att man där presenterar fina grafer på hur telefon kontra padda beter sig, dels när de laddar ur, dels när de laddas upp. :-)

Last edited: 10 jan 2013
  10. ime95mos

Mottagna gillanden:
    1 193

MINA ENHETER

För er som undrar angående hållare ifrån Brodit till denna så är svaret ifrån Brodit,

"Jag e ledsen men vi kommer ej att ta fram någon hållare
    till denna enhet."

Saabturbo95 gillar detta.
  11. MSIOCGenie

MSIOCGenie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Funkar inte för mig heller :(
    Mitt ljud är utmärkt, antagligen har du ett måndagsex :(

Edit: Börjar bli lagom irriterad nu, varför i hel*ete finns det inget sub-forum på XDA för Padfone 2?

Last edited: 11 jan 2013
  12. Vispen74

Vispen74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    382

MINA ENHETER

Du anger under inställningar vilka appar som skall avslutas vi dockning och inte. Tror ex så måste SwiftKey avslutas vid dockning för att fungera som det skall.

lurane gillar detta.
  13. pitepalt

pitepalt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo har också upplevt det när jag har ljudet på max. "löste" problemet med att sänka ett par snäpp :P

14. utor

utor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    288

MINA ENHETER

Skönta att jag inte är ensam iaf :teeth:. Jo jag tänkte inte ens på det de första dagarna. Men så ringde jag och pratade med pappa, som är ganska högljudd, och då var det ordentligt störande, även på 50-60% volym. Sedan dess hör jag det lite hela tiden :P

15. Withered

Withered Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

MINA ENHETER

Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Du har förstört dem med andra ord.

16. Vispen74

Vispen74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    382

MINA ENHETER

Lyckas inte starta plattan. Det blir bara en ring i 5 minuter, sedan händer inget mer. Tar jag då ut telefonen så står den i recovery mode. Så jag måste alltid sätta på telefonen först och sedan sätta i den i plattan?!

17. utor

utor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    288

MINA ENHETER

Jag har aldrig testat med avstängd telefon, så det kan säkert vara så. Behövs ju nog mjukvara i telefonen för att fixa övergången till plattan smidigt.

Testat med telefonen på?

18. MSIOCGenie

MSIOCGenie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Nej jag kan starta den när den sitter i dockan.

Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2

19. lurane

lurane Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

ah, hittade! stort tack! däremot verkar inte just youtube gå att markera. men va fan, det är en skitsak i det stora hela. :-)

20. Mr_prefekt

Mr_prefekt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    One Plus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    One Plus 3
    Då sitter man här och väntar på leverans från tele2.

Då jag gör ett rejält uppbyte från samsung galaxy i9000 så undrar jag över lite saker:

Vad gör samsung bättre i sin version android?

Och narurligtvis vad gör asus bättre i sin?

Ni som har bytt från samsungs version av gingerbread till asus version av jelly bean hur lång tid tog det innan ni kände er hyfsat hemma i systemet?

Någon mer som har fått sin order försenad på tele2?
    (Min order har beräknad leverans 2013-01-11 men inte har jag fått någon lev).