Diskussion: Padfone 2

Diskussion i 'Padfone' startad av Withered, 2 okt 2012.

1. liath

liath Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ja vi är inne på samma spår där, dvs att de vill ligga uppe i toppen med de andra tillverkarna.

Jag ser helst att den har ett tangentbord. Resten bryr jag mig inte så mycket om :).

Hehe trots att jag mest sitter och beklagar mig över hur Asus aldrig släpper något jag vill köpa trots att de gång på gång är så nära? ;)

2. Withered

Withered Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

MINA ENHETER

Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Jag hoppas verkligen inte att det blir en Padfone 3, och verkligen inte med ett tangentbord. I sådana fall måste jag hoppas att min GNote 2 går sönder så att jag kan ta den på garantin och skaffa en PF3 istället. :P

Men jag är ganska säker på att det blir en ny Transformer (eller ny tablet åtminstone) i unibody metalldesign. Snapdragon 600, 1080p skärm (eventuellt någon 25xx/16xx) osv.

EDIT: Det släpptes aldrig något tangentbord, va? I sådana fall kan jag känna mig helnöjd med min Note 2. Har faktiskt inte något särskilt behov av en "vanlig" tablet.

3. arcspin

arcspin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    182

MINA ENHETER

Jag ger mig in i debatten.
    Jag är en nöjd ägare av PF2.

Jag tror dock inte att det kommer ett tangentbord då jag upplever PF2 alldeles för topptung för att kunna stödja ett tangentbord. Jag misstänker att PF med tangentbord skulle helt enkelt tippa över.
    ASUS skulle behöva designa om hela konceptet för att balans på platta/telefon och tangentbord.

Sen är jag lite sugen på NFC laddare, skulle vara nice att ha en på jobbet och en vid sängen. Två ställen där det inte gör så mycket att laddaren laddar långsammare än med kabel.

Mina inlägg i en annars trevlig tråd.

4. liath

liath Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Intressat poäng! Padfone 1 var ju ganska klumpig den också och man hörde ju lite om det där fenomenet.... Men Padfone 2 är ju betydligt lättare (både platta och telefon då). Frågan är inte om en lika lätt Padfone 3 skulle stå ganska bra på bordet om det sitter ett relatvit stort batteri i tangentbordet som mottyngd? Jag bär gärna runt på lite mer vikt om det är det som krävs, det ger ju mer batteritid också!

5. arcspin

Mottagna gillanden:
    182

MINA ENHETER

Det är sant, jag undrar dock om inte PF1 "tjänade" på att ha en tyngre platta som fick jämna ut och flytta ner tyngdpunkten lite. Nåväl, vi håller tummarna att ASUS levererar en 3-in-1 kombo när tiden är mogen.

Men jag håller med, ett rejält batteri i tangentbordet väger upp plattan och telefonen och jag med skulle gladeligen bära runt på den kombon de gånger jag behöver det. Det är ju det som är det fina med ett modulärt uppbyggt system, du använder bara de delar du behöver för resan/tillfället.

Priset kan också bli en avskräckande faktor, jag köpte 64GB varianten och den kostade en hel del, lägg därtill ett tangentbord med batteri och en mängd portar. Då är vi raskt uppe i knappt 10.000kr.

6. MSIOCGenie

MSIOCGenie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

7. arcspin

Mottagna gillanden:
    182

MINA ENHETER

Intressant,
    " though the accompanying text promises that those who attend the company's February 25th press conference will witness "Pad and Phone come together.""

Nu blir jag nyfiken som satan på vad ASUS har kokat ihop.
    Hoppas Skandinavien återigen blir ett av de prioriterade områdena om de släpper en ny Padfone.
    Fast å andra sidan kanske det bara blir en platta med 4G...Vilket i sammanhanget är lite tråkigt då vi alla här gillar padfone konceptet.

8. liath

liath Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Då kan vi ju bara hoppas att det är en Android samt att det kommer ett tangentbord ;). Teasern kan ju fortfarande gälla Win 8...

Jag vågar aldrig hoppas när det gäller produkter, allt för många ggr gör företag något man inte önskat!

9. MSIOCGenie

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Nvm mig, är lite trött. Har dock för mig att vid release så stödde WP8 inte så höga upplösningar.

Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2

Last edited: 23 feb 2013
  10. liath

liath Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Återigen, jag hoppas att du har rätt ;).

(Jag såg ditt första meddelande och svarade på det)

11. lurane

lurane Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

gärna en padfone 3 för mig, även om jag är grymt nöjd med tvåan. :)

har nämnt det förut, men om jag får drömma lite skulle jag förutom tangentbordsdockning (inkl. minneskort och extra batteri) även vilja ha både android och windows 8 på den. finns en del windows-program som jag skulle önska köra. däremot blir jag inte riktigt klok på windows 8 kontra RT-versionen. fixar RT alla windowsprogram och vad krävs för processor för att köra både android och windows 8/RT? funkar det ens på samma enhet?

sorry, lite off topic, men det är kul att spekulera inför måndagen. :)

12. martinmp777

martinmp777 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej jag har ett fel på min padfone 2 (telefonen) när man ska ändra ljusstyrkan så blir skärmen svart. Detta hände första gången för 3 dagar sedan innan det så fungerade det jättebra. Någon som har samma problem? Sen har jag damm under glaset vid kameran, väldigt irriterande

13. MSIOCGenie

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Nej min skärm blir inte svart. Däremot så har jag också damm under kameraglaset.

14. martinmp777

martinmp777 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Efter omstart av mobilen så fungerar ljusinställningen igen

15. sked

sked Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beställde en Padd2a i fredags, skulle ta någon vecka. Längtar som fan tills den ligger på bordet! Har nog finkammat nätet o youtube på reviews och unboxing nu i helgen. Känns som jag redan kan telefonen trots att den inte ens skickats ännu...

Nåväl, någon som känner till ett bra läderfodral till själva telefonen? Jag funderar på något likt detta: http://www.mytrendyphone.se/shop/asus-padfone-2-99622p.html

Det ska vara av "plånboksvariant", inte någon ficka eller liknande.

16. MSIOCGenie

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

arcspin gillar detta.
  17. liath

liath Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

18. MSIOCGenie

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Jag kan lätt tänka mig 5" om de behåller samma mått som nu.

19. The Phone House

The Phone House Adult Droid Verifierat konto

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Jag har fått fråga genom PM gällande leverans av Padfone 2. Vi ska enligt den senaste leveransinformationen få in en ny leverans av den under denna vecka :)

Eventuella tillbehör måste jag återkomma om imorgon.

20. arcspin

Mottagna gillanden:
    182

MINA ENHETER

Jahadå, då blir man fattig snart igen "ler"
    Ska bli spännande att få se bilder och videoklipp på denna infinity.

Skickat från min PadFone 2 via Tapatalk 2