Diskussion: Padfone 3/Infinity

Diskussion i 'Padfone Infinity' startad av eal, 25 feb 2013.

  1. Zpnk

    Zpnk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Verkar fan som att ingen större återförsäljare kommer ta in denna modell?! Ja inte just nu iaf... hur ska man göra då om man vill förlänga abonnemanget och ta ut luren den vägen?

    Ehm... jaha det går att ta den via tele2 hos cyberphoto :D
     
  2. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Jag skulle tro att fler kommer lägga upp den på sidan när vi börjar närma oss release.

    Med tanke på att PadFone 2 sålde väldigt bra och denna verkar bli än mer intressant, så är nog de flesta återförsäljare väldigt intresserade av att saluföra modellen.
     
    Last edited: 18 apr 2013
  3. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag vill inte vara sån men enligt vem är den än mer intressant? Enligt mig är den ännu ointressantare än Padfone 2 och på tex Padfoneclub där du själv hänger verkar ju inte heller någon vara särskilt intresserad? :)

    Fortfarande inget tagentbord, inget minneskort och 5" där deras PF2 redan var för stor. Jag hoppas den floppar så Asus tänker om.
     
  4. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    SGS IV, Xperia Z och PadFone Infinity är alla 5", en trevlig storlek enligt mig och många andra uppenbarligen.

    Intresset på PadFoneclub är väl hyfsat, skulle gissa på att det kommer igång när folk faktiskt äger den, eller vad tror du?

    Alla som skriker efter SD-plats och mindre skärm förstår jag inte, det första har jag aldrig haft användning av, och jag gillar stora skärmar, det verkar den breda massan också göra. Tangentbord är jag dock mycket intresserad av :)
     
    ThomasL gillar detta.
  5. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 292
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    7500 för både en 1080p platta och en topp telefon.
    Blev riktigt sugen på paketet även om jag bara haft telefonen i tanke tills nu. :)
     
  6. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Japp, vet inte riktigt hur de gick ifrån 9500kr till 7500kr bara så där, men jag är glad att de gjorde det :)
     
  7. Zpnk

    Zpnk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det sura var att om jag förlänger mitt ab så måste jag lik förbaskat slänga fram över 1800 pistoler... återstår att se hur det ser ut den dagen jag har möjlighet att förlänga abonnemanget. En padfone2 får man ut för 0.

    Frugan vill ju också ha en och med tanke på allt som händer i sommar så finns det inte utrymme för ett utlägg på närmare 4 flak :(
     
  8. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Den kanske blir billigare när den dyker upp på Tele2's hemsida (Om den gör det).
     
  9. Zpnk

    Zpnk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har pratat med Tele 2 och även nån person på Tele 2's lager (Brightpoint?). De verkar inte ha en aning om vad detta är för nåt...

    Ser ingen anledning att byta till nån annan telefon från min S2'a... isf blir det en padfone 2. Men det är ju så jävla surt när man vet att infinityn finns där ute :mad:
     
  10. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

  11. Chichin

    Chichin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Tack för tipset! Såg att Webhallen hade pris på 7490:- så blev beställning därifrån istället för cyberfoto, går gärna o hämtar själv!:)

    Hur kommer det sig att det blev rätt mycket "billigare" än vad som sas från början? Hade ju räknat med uppåt 9000:- för denna makapär!
     
  12. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Antagligen handlade det om att Asus ville ha rejält med marginal då de inte säljer så många enheter. Med de insåg nog att ingen skulle betala 9k för den, de fick ju mycket kritik av både recensenter och användare för det höga priset.

    Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2
     
  13. Zpnk

    Zpnk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Går att förlänga ab'et via Dustin... till skillnad från Cyberphoto så får man ut telefonen för 1 krona istället för 1800. Måtte den 20:e juni inte vara alltför långt borta nu! ;)

    Finns det nån vettig review där ute nånstans? De enda jag hittar när jag gogglar är från i februari på olika mässor runtom i världen...
     
    Lurdjur gillar detta.
  14. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Jag vet att swedroid nog kommer testa den, men det testet dyker antagligen inte upp förräns i juni. Kan tänka mig att Engadget kommer slänga upp en nu i maj :-)

    Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2
     
  15. Lurdjur

    Lurdjur Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Recension av minipcpro. Är sjukt sugen att köpa en, men vill gärna känna på den då den verkar vara i största laget. Någon som har info om släppdatum i Sverige?

    http://www.youtube.com/watch?v=5CbPQC6JqNY

    EDIT: "Beräknad leverans 2013-05-23" på Dustin
     
    Last edited: 2 maj 2013
  16. Zpnk

    Zpnk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nu fattar jag ingenting... när det pratades om pris på denna så nämndes 10 papp som väntat pris. Men om jag förlänger mitt ab i 24 månader med 150kr pristillägg och slänger på 390 spänn så får jag ut detta paket... summa summarum 3990.

    :D
     
  17. Labbrocken

    Labbrocken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Asus zenfone 5z

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Asus zenfone 5z
    Platta:
    Z4 tablet
    Hur var det med Tele2 och 4G nu igen. Dom har 4G i 900 och 2600 Mhz området och padfonen kan bara köra 2600 Mhz. Om man bor i stockholm kommer man då kunna utnyttja 4G eller bör man se sig om efter en annan telefon?

    EDIT: Hittade en täckningskarta där jag såg att t o m landstället hade 4G. Dags att beställa en helt enkelt.
     
    Last edited: 6 maj 2013
  18. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    900, 1800 och 2600 kör Tele2 för tillfället, de har även köpt upp en del 800Mhz frekvenser som de kommer börja använda under 2013.

    Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2
     
    Labbrocken gillar detta.
  19. Zpnk

    Zpnk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Så där då... beställt två 32GB Padfone Infinity 2in1. Hoppas nu att priserna stämmer, låter absurt billigt! Sen kommer det bli en lång väntan till den 20:e juni!
     
  20. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    20 juni?

    Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2