Paket jag ska hämta ut redan "levererat"?

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av FRS05, 5 jun 2021.

  1. FRS05

    FRS05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Hej

    Igår såg jag i min Postnord app att ett paket hade levererats till mitt ombud. Men när jag kommer dit så får han inte upp något på datorn när han trycker in försändelse-id. Han skulle ringa till Postnord och kolla vad som var fel.

    Men när jag kollar i min app så kan jag ge feedback i appen "Hur var din upplevelse när paketet levererades". Vilket det väl bara borde stå om jag hämtat ut paketet?

    Under leveransinformation i appen så står det "Levererad till x xxx" Vilket är namnet på han som jobbar på stället.

    Kan det vara så att paketet finns där men att det redan har blivit färdig levererat så att säga när han tog mot det och därav det inte han hittar något när han trycker in försändelse-id?

    Ska sägas att paketet är köpt på svenska Amazon. Paketet har nog skickas från Kina och sedan via Nederländerna. Slapp i alla fall avgiften från Postnord.
     
  2. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    Kan ju vara så att han som jobbar där gjorde en fräckis och ville ha paketet själv. Jag skulle omedelbart gå tillbaka och kräva mitt paket. Inte gå därifrån till du på deras telefon fått prata med någon ansvarig på posten.
     
    Pfefe och FRS05 gillar detta.
  3. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 206
    Mottagna gillanden:
    17 689
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Jag skulle tro något sånt. Jag skulle tro att någon scannat fel, alltså scannat levererat istället för typ mottagen till ombudet.
     
    FRS05 gillar detta.
  4. FRS05

    FRS05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Jag är ganska lugn ändå, de känns rätt reko de som jobbar där. Men visst, helt säker kan man aldrig vara. Sen är ju själva saken jag beställt en vagn så inget direkt man brukar sno.:)
     
  5. FRS05

    FRS05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Ja, det känns som det är något sådant. Ska dit idag och se om det är lite lugnare och om han inte kan leta fysiskt efter paketet.
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det som väl talar emot att det är felskannat är väl att man måste skanna ID-kortet också, för att det skall gå in i datorn som utlämnat, eller?

    Men ja, samtidigt är det ju väldigt tveksamt att paketet skulle stå som utlämnat till en i personalen om det inte vore ett misstag (...annars har vi nog en spekulant på priset för årets tjyv 2021), så det är kanske mer sannolikt att de gjort något klantigt ändå.
     
    Kristy gillar detta.
  7. FRS05

    FRS05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Nu har jag varit där igen och väntade tills det var lugnt i butiken sen fick jag gå med bakom disken så att säga. Det som hänt var att paketet var adresserat till butiken/ägaren av butiken. Så när han kvitterade paketet ihop med andra som också var till butiken så försvann det i systemet så att säga.

    Men det här var ett paket från Kina och det var inte mycket på paketet som stämde. Det ända om mig där stod var mitt telefonnummer i väldigt liten text. Sedan var kolli-id som stod på paketet något konstigt. Hur som helst så löste sig allt och de hade inte öppnat det i bukten eller något liknande.:)

    Trodde inte Amazon.se hade grejer från Kina men det fick jag erfara nu. Kunde likaväl beställt på aliexpress. Anledningen till att jag beställer från Amazon.se är att jag i alla fall trodde grejerna fanns inom Europas gränser.
     
    Puttesson, svenix, frpl och 3 andra gillar detta.
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ah! Ja, det var ju märkligt att det blev adresserat till uthämtningsstället/butiksägaren. Undrar hur det gick till egentligen.

    När du beställer från Amazon.se behöver du kontrollera om det skickas av Amazon eller inte. Om det inte står att det skickas av Amazon kommer det ofta från Kina. Fördelen med att beställa från Amazon ändå är dock att du slipper tull/moms. Eller tekniskt sett kan det så klart tillkomma, men då öppnar du bara en ticket med Amazon-supporten.
     
    FRS05, jnsson, Buzz och 1 annan gillar detta.
  9. frpl

    frpl Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2015
    Inlägg:
    1 018
    Mottagna gillanden:
    669

    MINA ENHETER

    Då hade du tur att det inte blev returnerat pga "mottagare okänd" :)
     
    FRS05 gillar detta.
  10. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Amazon adresserar paket till butiken om ingen mottagare explicit har angetts, hade samma problem innan jag såg till att mitt namn stod som mottagare
     
  11. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Jag har uppfattat det som att de adresserar till butiken om man väljer att skicka till ombud men väljer man sin egen hemadress som mottagare så står det egna namnet och hemadressen även om det hamnar hos ombud.
     
    jnsson gillar detta.
  12. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 206
    Mottagna gillanden:
    17 689
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Så har det varit för mig