Panik! Backup av appdata - trådlöst (wifi/blåtand)?!

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Fläderkvist, 24 jun 2014.

1. Fläderkvist

Fläderkvist Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har råkat ut för ett knepigt problem:

Sonens 2 månader gamla Sony Xperia V har slutat att kommunicera med omvärlden via kabeln - tar inte laddning och kan inte överföra data till PC. Telefonen ska skickas in för lagning så klart och kommer ju då att återställas - men hur tusan kan vi lyckas göra backup av videor (för stora att maila) och appdata (han har ju spelat så fingrarna glöder och vill inte förlora sina framsteg...:cry:)??? De viktigaste fotona har jag mailat över.

Tacksam om någon kan tipsa om hur vi ska göra för att minimera skadan!

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

google drive eller dropbox och skicka över saker.. installera airdroid och plocka över allt över wifi?.. finns lite olika sätt ;)

Fläderkvist gillar detta.
  3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Installera typ Helium, du borde(?) kunna installera appar via en dator (på nætet på play.google.com) och kør sedan appen før att køra backup på appdata. Vet inte hur stor den filen blir men personen ovan sade ju exempel till att backa upp filer.

4. Fläderkvist

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Suck, har hållit på ett antal timmar ikväll och till slut fått Airdroid att fungera, har hämtat upp appdata från telefonen och försöker ladda tillbaka till en annan telefon (för att testa att det funkar). Men jag får inte till det. Nytt försök imorrn när jag är piggare...o_O

En fråga dock:

• Fick en varning vid installation av appen på den nya telefonen att ändra säkerhetsinställningarna så att även appar som inte kommer från Play-butiken accepteras. Betyder det att garantin på telefonen upphör efter installation av sådan programvara?

5. Fläderkvist

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En minut till så lyckades jag slutföra installationen på reservtelefonen - appen fungerar som den ska, men den är NOLLSTÄLLD!
    Vad har jag missat? Var det inte det som var vitsen med att göra backup - annars hade jag ju lika gärna kunnat ladda ner appen från play-butiken igen?