Panta iphone på ica

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av Droid_301, 31 okt 2023.

1. Droid_301

Droid_301 Guest

2. nza

nza Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Grym ide. Hoppas på att man får samma värdering som via hemsidan bara

Kristy gillar detta.
  3. frpl

frpl Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    680

MINA ENHETER

Undrar hur AI kontrollerar skicket. Kanske det kommer ett återkrav på en del av betalningen i efterhand om det inte stämmer.

Kristy gillar detta.
  4. Yoko666

Yoko666 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    935
    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 III
    Telefon 3:
    iPhone 8/iPhone SE 2016
    Platta:
    Mi pad 5
    Platta 2:
    surface go 2
    Övrigt:
    Hoarder, som har nästan en av varje.
    Jo den känns lite vågat från swappies sida att inte ha någon sådan gardering. tänker att det är mycket som behöver kunna kontrolleras. Stöldspärr, iCloudspärr, piratdelar, laddar den som den ska etc. Får för mig att det kan fuskas på ett annat sätt i en automat. En variant är om man kanske kör en låg schablonsumma, typ 500-1000, oavsett skick och modell.

Men en riktigt bra idé hoppas det funkar!

bernard, frpl och Kristy gillar detta.
  5. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Antaligen körs väl ett gäng diagnostikverktyg när telefonen kopplas in som avgör en hel del saker. En bild på telefonens fram- och baksida kan säkert avgöra huruvida de är trasiga och leta efter skador på telefonen. Priset ska ju vara bindande enligt informationen i artikeln, vilket nog gör att de inte kan kräva tillbaka pengar efteråt heller.

Finns liknande tjänster i andra länder, exempelvis ecoATM. Det är väl en investering för Swappie och ibland får de väl räkna med en förlust om systemet gör fel

frpl, Kristy och bernard gillar detta.
  6. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 849
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Rätt kul idé faktiskt, och då sparar de in på logistiken, om de kan hämta upp många telefoner på en plats, i stället för att var och en skall skickas in för sig. Inte minst är det ju också bra om telefonerna fortsätter användas så länge det bara är möjligt, snarare att än att dumpas i en byrålåda.

Det ökar ju också incitamenten att lämna in telefonen om det går snabbt, snarare än att man skall behöva vänta upp till en eller ett par veckor, eller vad det numera är, på att få ett besked/utbetalning.

Att kalla det "pant" är väl dock inte helt rätt. En pant innebär ju att man har en fordran som sedan återbetalas vid inlämnandet, vilket förstås inte är fallet här.

Last edited: 1 nov 2023
    Kristy gillar detta.
  7. DioDox

DioDox Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Helt rätt det är ingen pant det handlar om utan vanlig utvärdering av Iphones som läggs i en låda och skickas sedan till Swappie där de räknar ut värdet på mobilen för att sedan betala kunden och detta ska enligt Swappie ta 1 dag.

Hade velat se att utvärderingen sker direkt på plats och pengarna överförs till bankkontot direkt efter man har godkänt beloppet.

Pantsystemet finns i USA och heter EcoATM där man får pengarna direkt i hand och dessutom kan man panta mer än Iphones. Hoppas att vi får se något liknande i Sverige.

Kristy gillar detta.