Diskussion: Paramount+ Sverige

Diskussion i 'Strömningstjänster' startad av bernard, 4 mar 2021.

  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Last edited: 4 mar 2021
    Chris1a och mr_tompe gillar detta.
  2. Rocco420

    Rocco420 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    790
    Mottagna gillanden:
    598
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det blir förstås rätt segmenterat när varenda filmbolag starar egna tjänster. I USA finns desto fler tjänster som inte kommit hit ännu, som tex CBS All Access, så det återstår ett par spelare. HBO Max står ju också runt hörnet (...och ersätter förhoppningsvis HBO Nordic, som är rätt uselt).

    På sikt blir det säkert knepigt med så många aktörer, så det blir intressant att se hur det utvecklas.
     
  4. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Hehe, ja det är ju på många sätt smidigare.
     
  5. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 160
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    man blir tvungen att ha minst 5 tjänster då alla kör eget
     
  6. Glis

    Glis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2016
    Inlägg:
    867
    Mottagna gillanden:
    1 027
    Telefon:
    HP iPAQ 614c

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HP iPAQ 614c
    Platta:
    Blackberry Playbook
    Deras content är ju generellt samma som finns på Viaplay. Tror inte någon är speciellt pepp på att lyfta ut typ 5% av viaplays content till en egen tjänst och betala 69 kr/ månad för den.

    Antar att alla serierna som är paramounts, som finns på Viaplay och pluggas i den reklamen, typ Billions, Ray Donovan, The Good Fight, South Park, o.s.v. kommer försvinna från Viaplay om ett tag... när licensen upphör.

    Folk är nog beredda att betala för 2 eller 3 streamingtjänster, men inte mer än så. Nu blir det mängder med tjänster som innehållet sprids på.

    Neh. Paramount Plus får 0 bergsmassiv av 5 möjliga. Det här är bara negativt för konsumenten.
     
    EricG och bernard gillar detta.
  7. Yoko666

    Yoko666 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2017
    Inlägg:
    1 031
    Mottagna gillanden:
    865
    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 III
    Telefon 3:
    iPhone 8/iPhone SE 2016
    Platta:
    Mi pad 5
    Platta 2:
    surface go 2
    Övrigt:
    Hoarder, som har nästan en av varje.
    Har förstått det som att CBS All access blir Paramount +.

    I dagsläget har jag varenda jävla streamingtjänst och det enda jag gör är att skrolla dessa tjänster i timmar tills det är läggdags. Trots all världens underhållning i tvn finns det ändå aldrig något att se. :)
     
    cam_neely och bernard gillar detta.
  8. Rocco420

    Rocco420 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    790
    Mottagna gillanden:
    598
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Både dyrt och knepigt att få överblick.

    Det finns ju en app Just Watch som klumpar ihop alla tjänster i en app, men har inte prövat .. har vart sugen men jag tror inte den synkar själv utan man måste bocka i vilka avsnitt osv man kollat på och då tappar de hela poängen.
    Men skulle tro de kommer komma nån form av samlings appar som man använder som "skal" sen lägger in alla sina tjänster.
     
  9. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    876
    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 2:
    Nokia 150,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G
  10. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 090
    Mottagna gillanden:
    4 798
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Visst har jag funderat på en streamingtjänst. Men uppgraderade istället mitt ComHem Bas abonnemang till Silver istället. Då fick jag så mycket så man hinner knappt följa alla TV serier och filmer.

    Jag tror det blir för många tjänster, svårt att tro att alla ska klara sig. Tänk om varje skivbolag skulle starta sitt eget lilla ”Spotify” det skulle bli ohållbart i längden.
     
    Last edited: 5 mar 2021
  11. Glis

    Glis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2016
    Inlägg:
    867
    Mottagna gillanden:
    1 027
    Telefon:
    HP iPAQ 614c

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HP iPAQ 614c
    Platta:
    Blackberry Playbook
    And... the culling has been done.
     
  12. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 497
    Mottagna gillanden:
    1 565
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Finns inte så många tjänster faktiskt, i själva verket gillar jag att de startar sina egna streamingtjänster.

    Förr behövde du typ 10 st för kunna ta del av allt i och med detta. Så behövs ju bara
    Netflix, Disney+, HBO Max, Paramount Plus

    Så innehar du i princip alla världen största film studios.

    Viaplay till exempel försvinner och många andra nish produkter eftersom deras kataloger har bestått av Disney studios samt NBC

    I och med dessa släpp så behöver man bara Disney+ och Paramount+ för ha allt som Viaplay har förutom sina egna original serier.

    Visst det låter som de skapas en massa nya tjänster men många tjänster försvinner för deras kataloger försvinner också.

    Dessutom har Disney+ bevisat att de köper film studios genom tiden så skulle inte bli förvånad om Disney+ förvärvar ViacomCBS som äger Paramount Plus, om det är så att Paramount Plus skulle få massa betalande kunder visar att deras film katalog är populärt runt om i världen så lär de inte dröja innan Disney köper upp det, precis som det gjorde med Fox och ABC.

    Går ju även rykten om att Disney vill köpa upp AMC Theather i USA som har 1000+ biosalonger i USA för sända sina filmer direkt på sina egna biografer istället än dela vinsten med biosalonger i USA.

    Och jag tvivlar inte på att Disney väljer metoden köpa film studios för Disney+ kostar inte Disney några licens avgifter för köpa in rättigheter till titlar, medans Netflix spenderar nästan alla sina pengar på licenskostnader, så de lönar sig av Disney köpa film bolag istället för få mer titlar i sina rättigheter än att faktiskt licensera dom.


    Går nog inte jämföra musik med film, i västvärlden är det typ 3 bolag som äger västvärlden film studios.

    Det är Disney, Warner Bros, ViacomCBS

    De 3 bolagen äger minst 4 eller mer film studios echo, men visst det finns som Viaplay också som gör Orginal serier men det är inga riktiga film studios som producerar riktiga filmer, serier direkt.

    Ta som TV bolaget Freeform ägs ju av Disney-ABC Television Group, finns en jäkla massa småa film bolag som ägs av större bolag, det är inte riktigt så i Musik branschen.

    CBS All access är Paramount+ det bytt namn den 4 Mars.

    Det blir problematiskt om dessa 3 bolag startar en tjänst för varje filmstudio, men det lär nog inte bli så. Utan det följer nog Disney+ exempel jobba med integrera alla sina film studios de äger under en och samma tjänst.

    Tar man typ Disney+ de har ungefär 3% av sina titlar från alla sina filmbolag på Disney+ mycket har med rättigheter och göra som Viaplay har ju kontrakt med ABC, Fox, Disney ända fram till 2030 med vissa titlar.

    HBO Max de lär inkludera
    Warner Bros, HBO, TNT (Turner Brodcasting system), New Line Cinema är 1 av de 10 största filmbolag i Hollywood, Carton Network, Time Warner, Castle Rock Enterainment, Tuner Externiner, DC Entertainment, DC Films, New Line Cinema, The CW

    Disney TV produktion äger
    Walt Disney Television, ABC Studios, Disney-ABC Domestic Television

    Disney TV-Division äger
    ABC · Disney+ · Disney Channel · Disney Cinemagic · Disney Junior · Disney XD · SOAPnet · ESPN · ESPN America · ESPN Classic · Freeform

    Disney Motion Pitchure Group äger, Walt Disney Pictures, Touchstone Pictures, Hollywood Pictures, Miramax Films, Lucasfilm

    Disney musik grupp äger Walt Disney Records, Hollywood Records

    Tidigare ägde dem också Jitex, Playhouse Disney, Toon Disney

    ViacomCBS äger
    CBS Entertainment Group, ViacomCBS Domestic Media Network, ViacomCBS Networks International, ViacomCBS Global Distribution

    ViacomCBS streaming tjänster
    Bellator MMA, Paramount Pitures, Paramount+, Pluto TV, Simon & Schuster, VidCon, Westinghouse Licensing


    Dessutom äger varje bolag extra bolag under sig som dotterbolag, går inte ens räkna upp allt :P mest bara huvudbolagen till överordnade bolag, dotterbolag till dotterbolagen till dessa 3 skulle i princip ta veckor och börja lista, som ett exempel digga i Disney-ABC Domestic Television så kommer man till äger dom då 21st Century Fox, som i sin tur äger Fox och så vidare.

    Skulle Disney köpa upp ViacomCBS, Warner Bros så skulle de äga västvärlden 99% av alla TV studios :P 100% av alla de relevanta, problemet lär nog vara EU, och USA lär aldrig godkänna uppköp av huvud bolagen av dessa för det skulle verkligen radera konkurrensen på marknaden, däremot är det nog möjligt köpa upp delar av dotterbolagen till huvud bolagen.
     
    Last edited: 12 mar 2021
    Bakken och bernard gillar detta.
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nu skickade de ut ännu ett pressmeddelande. Kommer först som en del av Apple TV-kanalerna tydligen.

     
    Bakken och milky81 gillar detta.
  14. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 962
    Mottagna gillanden:
    2 091
    Skönt, läste pressreleasen och inser att jag inte behöver skaffa en till streamingkanal, tycker att utbudet känns riktigt uselt.
     
  15. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 497
    Mottagna gillanden:
    1 565
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Vad jag tycker de har misslyckas kraftigt med är och meddelade huruvida plattformar det stöds, om de stöder 4K, Dolby Vision, Dolby Atmos, har fråga dom på facebook tidigare och då kunde de inte ge något besked, det tycker jag är dålig från en plattform, och huruvida om vi kommer ha samma app som i USA etc eller om det blir som Discovery+ 1 app för varje land, samma är det typ med HBO där utvecklingen på appen kan skilja sig från land till land, Norden bruka alltid dra den kortaste pinnen i sådan lägen.

    Disney+ var väl ute och informera om allt sådan långt innan release. är de en tjänst med bara HD så lär de ju vara meningslöst :P
     
    bernard gillar detta.
  16. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, medhåll, väldigt märkligt och oklar utrullning. Att utrullningen dessutom verkar ske stegvis och på olika platser med olika samarbeten är förvirrande.

    Att gå live med en app för Android och iOS samt hemsida på releasedagen borde ju vara helt givet, men så verkar inte ske av någon anledning.
     
  17. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 497
    Mottagna gillanden:
    1 565
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    En sak är säker åtminstone att det får pris för världens sämsta utrullning, det har haft flera månader från förra året när det bekräftade utrullningen och se till så allt var på plats inför datumet, ingen har rullat ut sin tjänst så här extremt dåligt.

    Ärligt talade hade varit bättre att det har sagt April från första början istället än Mars.
     
  18. Hakan2

    Hakan2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2018
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord
    Info:
    Android 10
    Nu ser jag att Paramount+ finns hos både ComHem play och Telenor stream och det kostar inget extra. Råkar dessutom ha båda tjänsterna gratis just nu så jag får vänta med att klaga.:D

    Edit: tror jag fick 12 mån ComHem play helt gratis för att jag hade ett Comviq kontantkort, som jag inte ens har laddat. Kan vara ett tips för den som vill prova Paramount+.
     
    bernard och milky81 gillar detta.
  19. Chris1a

    Chris1a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2018
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    24
    Provade att söka efter Paramount på min Shield, fick nedanstående meddelande vilket är nytt och.....nytt är ju ändå alltid kul.‍

    ”Paramount+ från ViacomCBS Streaming är inte tillgänglig på Google Play på den här enheten”
     
  20. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 038
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Tack för tips! Får bli att skaffa ett kontantkort :)

    Här kan man läsa mer:
    https://www.comviq.se/hjalp/artikel/vi-bjuder-pa-comhem-play-plus-i-ett-ar
     
    Hakan2 gillar detta.