Partionera SD kort

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Jonas9003, 14 jan 2013.

  1. Jonas9003

    Jonas9003 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Har läst en massa trådar kring detta med partionering av SD-kortet.
    Jag har ett problem efter att jag har rootat min telefon (HTC Desire) med CyagenMod 7 och ClockWork mod 2.5. När jag försöker göra en partionering av SD-kortet genom ROM Manager så får man bara ett felmeddelande och vill att jag skickar en felrapport. När jag dock går in i Recovery Mod och ska köra en partionering under "Advanced" så finns inget alternativ där som jag sett på andra forumstrådar och guider på YouTube.
    Jag har även testat att dra hem MiniTool Partiotion Wizard och gjort en partition på Fat32 och en på Ext3. Men när jag startar telefonen så står det bara "trasigt SD-kort". Sen får man radera det i telefonen igen.

    Felmeddelandet man får i Recovery är: E: Can't mount /dev/block/mmcblk0 (or mmcblk0p1). SD-kortet fungerar som det ska då jag har haft måde foton, film och musik utan problem.
     
    ActualRoyo gillar detta.
  2. Jonas9003

    Jonas9003 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag löste det nu medans jag satt på jobbet. Alternativen Partion SD Card dök aldrig upp i någon av Recoveryn och jag kunde inte fastboota något på telefonen. Detta var för att min telefon var S-ON och jag fick flasha om den med hjälp av Revolutionary ifrån ReVoked. Fungerade klockrent. Flashade sedan in 4EXT recovery.
     
    ActualRoyo gillar detta.
  3. ActualRoyo

    ActualRoyo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Wow, satt just och funderade på hur jag kan ta reda på om mitt kort är "rätt" partionerat.

    Kan man se det på nått sätt?

    Tack för att du skrev svar för det är ju lite förvirrande när man är nybörjare i telefon-rootar träsket :D