Problem: Passat+S5+Mirrorlink

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av Bellhou5e, 29 jan 2015.

  1. Bellhou5e

    Bellhou5e Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Nu är det såhär. Jag har en Galaxy S5 med Lollipop och jag har precis fått min nya VW Passat Sportscombi. Till bilen valde jag Mirrorlink, dock inte något av navigationspaketen, vilket gjorde att jag inte fick med CarNet-tjänsterna.

    Jag lyckas koppla upp mig till bilen via USB men får bara tillgång till appen MyGuide, vilket inte gör någon glad.
    På Google Play finns en app som heter VW Drive&Track som dock inte är kompatibel med min mobil.
    Jag har letat som en idiot efter kompatibla navigationsappar men utan resultat.
    S5 har ju sitt bil-läge, men det verkar inte gå att koppla upp mot bilen..eller?
    Det finns ju en hel del appar till HTC One och det ser ju väldigt fint ut på Youtube..men det är väl bara en illusion

    Allt verkar vara så nytt till S5 och Mirrorlink att det inte finns så mycket info.
    Vet någon här om det finns bra kompatibla appar till min S5 som funkar på Mirrorlink?

    Tacksam för svar!
     
  2. SGSi9000

    SGSi9000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    1 158
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Intressant! Tyvärr kan jag inte direkt komma med några förslag, men har själv en Passat fast jag valde även till Active info display med navigationen. Har även en Note4. Men den enda app som jag har hämtat hem är just drive and track (dock inte testat ännu). Har tänkt att jag någon dag ska sätta mig och pilla lite med detta och se vad det innebär. Skriv gärna några rader om hur Du tycker det fungerar.
     
  3. Bellhou5e

    Bellhou5e Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag hämtade bilen nu i eftermiddags och har inte testat så mycket men MyGuide var ju inte mycket att ha. En app som visar de närmaste sevärdheterna. Jag testade telefonen i bil-läge men så fort jag kopplade upp den tog MyGuide över bilen och det gick inte att avbryta. Google hade ju en app men den verkar ju inte vara uppdaterad sedan sent 2013.

    Enligt många forum visade VW upp deras nya Android Car på CES nu och släpper detta senare under 2015, men det gäller väl inte bilar köpta innan dess.

    Jag får väl vänta och se när Android-Car kommer.
     
  4. SGSi9000

    SGSi9000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    1 158
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Har inte heller sett någon funktion eller nytta varför jag ska koppla upp telefonen ännu. Men o andra sidan har jag inte kört några längre sträckor där jag varit i behov utav navigationen. Där kan väl isåfall kanske se ett syfte. Även för resande säljare men inte annars...