Pauls r4 modaco custom rom

Diskussion i 'Blade' startad av Spaennis, 3 nov 2010.

  1. Spaennis

    Spaennis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    En fråga, jag rootade min telefon först med universal androot och la in sebastian404s rom utan allt orangeskräp, men bestämde mig nu för att testa att lägga in pauls r4. Gjorde på samma sätt genom att använda clockworkmod recovery. Allt funkar bra, men när jag kollar universal androot så säger den att jag ej är rootad? Någon som vet varför? Är jag ändå rootad? :P
     
  2. 1an

    1an Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ja, du har nog troligtvis root om du flashat MCR r4.

    Prova med någon app som kräver root!

    Om du laddar ner terminal emulator och sedan skriver "su" och sedan klickar enter så ska markören hoppa ner ett steg och sedan visa ett #.
     
    Last edited: 3 nov 2010
  3. Spaennis

    Spaennis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Japp, använde MCR r4, och japp jag hade root ändå! :D (dock så blev inte inte den här romen långvarig, kändes segare än sebastian404s, så provade froyo alpha nu istället! :D)
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag funtar med på froyo.. .hur funkar deT?
    lust att hjälpa mig med hur jag lägger in det?
    jag har ingen erfarenhet alls av clockword mod shish kebab tyvärr...

    samt... kan man lägga in ny rom innan man låser upp luren?
    tänkte fixa till det först och sen låsa upp.. inte jag som ska ha lurarna ;)
     
  5. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    ja men du måste ha ett orange-sim i telefonen så att du kan roota den.
     
  6. Spaennis

    Spaennis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det är helt awesome! ;D lite trixande för att få market att funka samt youtube, men i övrigt går allt vad jag har märkt! plus ett quadrant resultat på nästan 1000 gråter man ju inte över direkt :D
    Om du vill ha hjälp, PMa mig så kan jag hjälpa dig, har inte tid att dra ihop en miniguide nu :P

    ja det kan man, för tydligen så har en del personer på modaco som dragit in den här romen rapporterat att deras telefoner blivit upplåsta (fråga mig dock inte hur :P )
     
  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    aja men vfan.. då kan jag lika gärna pilla in mitt simkort... låsa upp skiten och sen börja roota ist. det är ju eg whatevah... vilken är den bästa romen att köra på?
     
  8. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Det där påståendet är nog inte korrekt.

    Ganska säker på att jag inte hade nåt sim i alls när jag rootade och flashade in mcr r4.

    Alpha froyo känns lockande och verkar fungera riktigt bra. Dock så släppte ZTE 2.1 sourcen för bara ett par dagar sen, och det ryktas om att kinas version av telefonen skall släppas med 2.2 redan under nästa vecka, vilket kanske kan kan få en att hoppas på 2.2 source och riktigt fina custom roms inom en inte allt för distant framtid?

    Kanske kan vara värt att ha i åtanke om du inte vill flasha om så fort det kommer något nytt. :)
     
  9. Spaennis

    Spaennis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kör på froyo alpha nu och det funkar kanon! :D Kan ju säga att JiT gör sitt för att ge san franciscon en rejäl hästspark i arslet! ;D
    Enda kruxet var att få till market och youtube, men market fixades lätt med att ansluta till google talk via 3g först och sedan tanka något på market, varav senare starta wifi! :D och youtube var bara att ta bort via root explorer och sen installera en ny från market! :)
     
  10. Lundqvist

    Lundqvist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vilken av froyo-releaserna kör du Spaennis?
    Menar du att det funkar såpass stabilt att man kan byta ut Madacos r4:a?
    :)
     
  11. Spaennis

    Spaennis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag kör gforums release! :) japp! tkr den funkar klockrent :O enda smågrejerna var som sagt att fixa market och youtube! Nu kan man äntligen prata om riktigt smooooooth upplevelse! ;D
     
  12. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Lite svårt att säga än antar jag, men vore fint om du kunde rapportera om du märker någon skillnad i batteriförbrukning vid något senare tillfälle.
     
  13. Spaennis

    Spaennis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Som första tidig rapportering kan sägas att jag inte märker någon skillnad mot någon av de andra romarna jag provat på. Dock så säger telefonen att dialern använder majoriteten av batteriet, men det är tydligen någon bugg i den här releasen, så inget att bry sig om :)
     
  14. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Var det inte lite lösa rykten om att froyo-sourcen de hade var någon slags testversion för ZTE att kolla hur luren uppförde sig, så att den skickade tillbaks massor info till ZTE. Är själv helt oinsatt hur det funkar, men väntar nog på en mer genomarbetad eller stabilare version.
    http://www.xda-developers.com/android/zte-blade-call-home/
     
  15. Spaennis

    Spaennis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag läste om de jag med. Dom tror att det var de som sabbade allt med själva telefondelen när dom fixade den första alphan, men allt sånt ska vara borttaget av stephenhyde som gjorde den första! Och den här är ju baserad på den så, allt sånt ska vara borta :)
     
  16. tigersaid

    tigersaid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag har rootat flashat låst upp och använt min zte utan att ens använt orange sim kort..

    -----------------------------------------
    Sent from my Samsung Galaxy S with Android 2.1 using the Tapatalk app.
    Biji Kurd o Kurdistan!
     
  17. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Gott att höra. Skit också, lite sugen att köra alphan jag med. Men tror jag väntar någon vecka till. :)
     
  18. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    ja just det så är det. man kan roota och hålla på så länge man inte stoppar i något annat än ett orange-kort i telefonen innan den är upplåst. my bad.
     
  19. kin0

    kin0 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Har kört gbforums alpha men la ner det. Den fullkomligt äter batteri pga dialern. Sen så har den problem att spela mp3 låtar också, Oavsett mediaspelare.. Sen nån gång ibland kan touch screen helt sluta registrera tryck, får rycka batteriet för att få igång den igen.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  20. Spaennis

    Spaennis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jaså? Jag har inte märkt någon skillnad alls jämfört med någon annan rom :-o alltså själva dialern på batteriförbrukningsangivningen är ju missvisande om det är de du menar? Har du testat winamp? Är du säker på att du körde gforums alpha? :-o