Pay to win

Discussion in 'Frågor och support' started by PhR34k, May 10, 2013.

1. PhR34k

PhR34k Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det bara jag som lackar över alla dessa spel där man måste betala/köpa för att låsa upp innehåll? Visst om spelet är gratis så kan man ju iaf avinstallera om det blir för mkt men har man köpt ett spel ska det fan inte finnas sånt anser jag. Jag har märkt att detta dykt upp mer och mer i Pcspel och konsollspel också, senast var dirt till ps3 då måste man köpa vissa låsta banor tex (Inte för att komma vidare i spelet men för att apela dessa banor.).
    Vore hemskt tråkigt om det fortsätter på det här viset och blir värre...

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

2. leobjorkman

leobjorkman Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Håller med dig där, själv anser jag att Google borde blocka iaps på betalappar och ha en rad längst upp på alla gratisappar som innehåller dem. På så sätt så blir utvecklarna väldigt mycket mindre sugna på att försöka tjäna extra pengar på iaps eftersom mycket mindre folk skulle ladda hem dem om dem visste att det fanns iaps eller tvärtom alltså att man skulle ladda hem appar som det inte fanns i.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

Det är kanske enda sättet att kunna få in några pengar när så många vägrar betala för sina spel (och andra appar)?

4. Gubbar

Gubbar Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller med till viss del.
    Jag gillar inte alls när det går att köpa saker i spelen som ger fördel i multiplayer-spel, där jag tycker att alla ska kunna delta på lika villkor så att enbart ens skicklighet spelar roll, inte hur mycket man vill betala.
    Däremot tycker jag att det är ganska smidigt att kunna låsa upp visst extrainnehåll i gratisspel med ett "in app"-köp, som t.ex. extrabanor (ungefär som att köpa en fullversion).

Jag betalar alltså gärna för spel men gillar inte när spelmakarna försöker lura på oss grejer eller säljer saker som gör spelet orättvist.

5. PhR34k

PhR34k Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag köper spel. Men jag hatar att köpa ett spel och sen måste du köpa saker i spelet för att det ska vara kul.
    Antingen gör man gratis spel med iak eller så säljer man spelet.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

6. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Det viktiga är väl att de är tydliga med informationen i förväg. Vet man om från början att det kostar att kunna spela så känner man sig inte lurad. Men köper man ett spel och sen upptäcker att man dessutom måste betala pengar för att inte bli hjälplöst efter i spelet så känner man sig ju lurad.

För en väldig massa brancher idag så finns det ju krav på att man ska redovisa alla kostnader från början så det inte finns en massa "dolda" kostnader. Det vore kanske läge för spelbranchen att ta fram en policy för det?

Jag tycker man hittar väldigt många appar (och även webb-sajter) där det står typ "Det är helt gratis att börja spela". Sen när man väl börjar så får man veta att "Det är bara gratis i en vecka" eller "För att kunna levla måste du betala"...

PhR34k likes this.