Recension: Peak Design

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av Salvion, 23 aug 2024.

1. Salvion

Salvion Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 253
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Hazel
    Platta:
    Google Pixelbook
    Peak Design
    Bags + Camera Gear

Inte direkt en recension men någonting likande...

Jag har börjat cykelpendla till jobbet och sökte en mobilhållare till styret.
    Har tidigare använt Quadlock och det har funkat bra men är lite stor och kräver lite handgrepp för att få lös, då fick jag tipset om Peak Design och kände att det här verkar bra

View: https://youtu.be/gKEmft15fy0?si=dFpkJMk30iInmlHC

Jag köpte skalet Everyday Case för Pixel 8 pro och fästet för styret och det funkade kanon!

men så märkte jag att den verkade ladda konstigt från min Pixel Stand 2, den lilla gula dioden/lampan blinkar och den laddar mycket sakta.
    pratar med några här och kommer inte längre så jag mejlar PD och får svara på en massa frågor, till slut är deras förlag att dom byter ut skalet mot ett nytt och då ber jag att få fundera.

2 veckor senare svarar jag på mejlet att JA jag vill byta hur gör vi det?
    Inget svar på drygt 2 veckor
    Mejlar igen, inget svar på nästan 2 veckor
    På väg att ge upp då skalet laddar dåligt trådlöst men allt annat är jag nöjd med.

Gör ett sista försök och skickar ett meddelande via Instagram och efter 3-4 dagar får jag svar, ganska standard att jag skall göra en felanmälan/reklamation så kommer det att bytas ut.
    NU har jag beställt en Pixel 9 pro så jag föreslår att vi byter mot detta fodral istället, men det går inte för det är emot deras policy med ersättning av annan typ eller något likande.
    Dom ber mig också att skicka min epost så att dom kan felsöka varför dom klantat sig (dom ber massor om ursäkt)

Nu funderar jag om Insta svaret är ett generellt svar och inte relaterat till min mejl korrespondens (även om jag hänvisar till den)
    Mitt svar blir att Ja det är väldigt tråkigt att en produkt dom säljer delvis fungerar dåligt och när dom själva initierar en retur/ersättning så svara dom inte, jag säger att jag blir mycket besviken för att det var inte det intrycket jag fick av deras hemsida och sättet dom beskriver sig själva (inklusive reklam i mell) och att min uppfattning fram till strulet var att dom passar perfekt för mig som målgrupp..
    Nu tar det 3 dagar innan dom svara (idag)
    Jag får ett Pixel 9 P skal som ersättning när det finns i lager och dom ber tusen ggr om ursäkt...

Jag får säga att når/om jag får skalet och det går smidigt så är jag nöjd då produkten i övrigt är kanon, och tillskriver detta strul någon miss.

Ni som är sugna kolla på deras hemsida det verkar vara justa grejer MEN ha i åtanke deras numera discklaimer