Pebble: E-Paper Watch for iPhone and Android

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av ormetkruper, 13 apr 2012.

  1. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Fann länk till denna via XDA.
    http://www.kickstarter.com/projects/597507018/pebble-e-paper-watch-for-iphone-and-android

    Fungerar som sagt till både Android och (host host) Iphone.
    Detta projekt verkar riktigt lovande och responsen är enorm. De ville ha in 100000 dollar för att kunna starta produktion av den och är redan uppe i 1.8 miljoner dollar. Tecknade mig för en direkt. Är precis vad jag letat efter sedan länge. Leverans beräknat till september. Detta borde bli en succé, eller vad tror ni?
     
  2. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Fy satan vad det kliar i fingrarna.. 130$ med frakt till Sverige. Någon som vet vad det blir med adderad tull, moms och avgifter? Kommer vara en fattig student till hösten, inte bra. :money:

    Underbart att dom gör den vattentät nu också. Känns verkligen som en solid produkt detta, och man kommer säkert som vanligt bli impad av vad 3:e-partsutvecklare hittar på med SDKet. :eek:

    Har en månad på mig att bestämma mig i alla fall. :innocent:
     
  3. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Ja ska bli intressant när den kommer. Finns ju inget annat på marknaden som har de funktionerna, bra pris, hyfsad batteritid och visar klockan hela tiden. Funderade lite på Sony smartwatch men den visar ju inte klockan hela tiden och är kantig. Då jag nu kör med SE MBW-150 klockor då är ju Pebble efterlängtad. Stora nackdelen med SE klockor är ju att OLED-displayen bleknar på ett års tid. Behöver inte med funktioner än, klocka, läsa sms och mail, styra musikspelaren. Allt annat blir bonus.
     
  4. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Kan nog bli en bra produkt. Men det avgörande för mig innan köp är att jag vill se hur bra BT den har.

    - Enkel snabb anslutning utan massa extra pill?
    - Hur bra anslutning,räckvidden är?
    - Ansluter automatiskt efter att den tappat kontakten med telefonen eller plattan?

    Denna typ av tillbehör ska vara så självgående och enkla som möjligt och inte kräva att man öppnar massa appar och grejar varje gång man ska ansluta och använda den. Kopplat men den till telefonen på morgonen så ska den klara av att vara ansluten hela tiden och fungera då man ska nyttja den och man ska inte behöva hålla koll på att den är ansluten.

    Blir det för mycket mek och att det inte fungerar då man ska använda, tex byta låt så kommer man snabbt bli less och det blir smidigare att ta fram telefonen istället för att första försöka koppla klockan till telefonen och sedan byta låt.

    Testade SE Liveview (som inte är känd för att fungera bra) lite snabbt, Och den det faller på är att man måste fippla på med BT osv för att det ska fungera.



    Asus Prime & Tapatalk
     
  5. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Sist jag kollade så har Tullverket en bra hemsida med all info man kan behöva.

    För att snabbt se vad något man köper från USA kan tänkas kosta att få skicka till Sverige är att ta priset x 10. Man får ett hum vad det kan tänkas kosta.

    Tullverket Info
    http://www.tullverket.se/innehallao...dutanforeu.4.4ab1598c11632f3ba9280005754.html

    Avgiftsguiden - Hjälper dig räkna ut vad en vara kommer kosta
    http://www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgiftsguiden.4.4ab1598c11632f3ba92800010124.html

    Asus Prime & Tapatalk
     
    Last edited: 18 apr 2012
  6. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Enligt den guiden är ju lågvärdesvaror upp till 1400 kr tullbefriade. Pebble med förbokningen kostar ju ca 850 kr.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  7. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Dock tillkommer moms

     
  8. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Ja tullen är ju inget att prata om och hade du följt länk nr 2 så hade du sett att det är momsen på 25% som tillkommer som gör skillnaden.

    Därför kan man be den som skickar från USA eller att skicka den som gåva eller skriva ner värdet under 500kr så slipper man momsen. Men Svårt att få företag att skriva falskt värde.

    Det är en fördel med att köpa från Taiwan mm, De är alltid snälla och duktiga på att skriva ner värdet.

    Asus Prime & Tapatalk
     
  9. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    jag har beställt mycket från USa och andra delar av världen. Dom brukar så vänligt skriva "gift" eller skriva ner värdet på varan.
     
  10. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

  11. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Jag har skickat efter Projektorlampor för ca 2000kr (flera ggr). som jag har bett företaget skirivit "Gift" på försändelsen. och det har gått hur bra som helst.
     
  12. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Det kvittar hur många ggr du beställt och hur bra det gått. Reglerna står klart och tydligt på tullverkets hemsida, även fast man har tur att det går igenom så betyder det inte att det alltid gör det. Jag har beställt även jag mycket från diverse ställen med diverse olika resultat. Och det jag beställde var allt annat än enbart lampor.
     
  13. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Jag har också beställt annat än lampor. Det var bara ett exempel på sista beställningen. Men jag har väl haft tur alla dom ca 200gångerna jag beställt helt enkelt.
     
  14. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Ja, det verkar inte bättre än att du har tur. Men jag måste säga att jag är imponerad av din handlinghistorik, du menar att du handlar över 200ggr utanför EU och alla ggr över minst 500kr. För är det mindre än 500kr så funkar "gift".

    Alltså du har skickat för rätt värde och enbart skickat som "gift" och fått igenom den. inga skriva ner priset eller liknade.
     
    Last edited: 19 apr 2012
  15. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Tänkte bara tipsa om min nuvarande klocka, som har ungefär samma funktioner som Pebble.

    MetaWatch, www.metawatch.org. Finns i två modeller, en med analoga visare och två OLED-skärmar, en med 96x96 pixlars reflexiv LCD. Jag har den senare. Båda visar tiden ständigt, men den analoga visar inget på skärmarna förutom när man begär det eller något händer (men visarna styrs av samma hårdvara). Båda modellerna kostar lika mycket, $199, inklusive frakt. Om den analoga varianten känns igen från Sony Ericssons gamla Bluetooth-klockor (MBW-100, MBW-150 och MBW-200), beror det helt enkelt på att det till viss del är samma gäng som ligger bakom. :)

    MetaWatch är en spin-off från företaget Fossil, som är en stor tillverkare av armbandsur (och hjälpte SE med deras Bluetooth-klockor) . Hela konceptet tillhörde från början Fossil, men med hjälp av investorer knoppade man av till ett eget bolag.

    Den stora skillnaden mot Pebble är att detta är riktiga klockor, inte gadgets som man kan ha runt armen. Inget på MetaWatch är plast (till och med knapparna är metall), och de är vattentäta till 30m. Denna kvalitetsskillnad tycker jag berättigar prisskillnaden. Dessutom har både programvaran i klockorna och Android-appen som pratar med dem öppen källkod, så är man missnöjd med något kan man fixa det själv (jag har redan gjort en hel del som jag delat med mig av). :)

    MetaWatch är kanske inte "anpassat för slutanvändare", men så länge man är lite hemma på datorer och teknik, skulle jag nog ändå rekommendera MetaWatch framför Pebble. Ärligt talat tror jag inte det är mycket som saknas för att de ska bli "slutanvändaranpassade". Jag tycker redan att de är det, för de slår definitivt LiveView med hästlängder, hur svårt det nu är... Trots allt är MetaWatch tillgänglig nu, utan väntan eller osäkerheter. Att Pebble fått så mycket pengar beror nog mycket på att folk inte vet att det finns något liknande (och vad gäller iPhone stämmer det nog), jag hade själv inte hört talas om MetaWatch förrän för runt en månad sedan. ;)
     
    Last edited: 4 maj 2012