Diskussion: Pebble Time Round

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av Froyo, 24 sept 2015.

  1. Froyo

    Froyo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Alpha

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Alpha
    Info:
    Ext battery, SlimPWR QI Card
    Telefon 2:
    HTC Legend
    Platta:
    ASUS Transformer Book
    Platta 2:
    CUBE U30GT2
    Info:
    Quad Core, HDMI 10.1" Retina 32GB
    Sorgkanternas mästare har gjort det igen! och plötsligt tycker jag att de fyrkantiga Pebbles sorgkanter är helt OK jämfört med denna!
    Dessutom säger Pebble att de gjort den tunnaste smartklockan hittills 7,5mm (mot övrigas ca 9,5-10,5mm) och därför offrat batteristorleken så klarar den bara två dagar!!

    Känns som att Pebbles enda verkliga fördel försvann där.. hade hellre sett en större skärm med bibehållen tjocklek/batteri?

    [​IMG]
     
  2. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    1 359
    Mottagna gillanden:
    738
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    En dressare, njae jag avstår faktiskt. Denna känns inte som ett alternativ nån gång.
     
  3. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Jag tycker hela utvecklingen av Pebble drar åt fel håll. Jag har varit enormt såld på min "vanliga" Pebble. Konceptet är skitbra; lång batteritid, always-on skärm (känns helpuckat att behöva aktivera skärmen för att se vad klockan är). Designen var väl lite sisådär, men i flertalet vardagliga sammanhang fungerar även den plastiga looken.

    Det stora problemet med vanliga Pebble är dels att den är i klumpigaste laget, och framförallt är det tjockleken som stör. Att baksidan är helt plan gör inte saken bättre.

    -

    Nya Pebble Time kom förvisso med vissa förbättringar, men samtidigt var det flera saker som började dra åt fel håll. även om den är marginellt tunnare, och baksidan har nu lite kurvatur istället för de tidigare plana baksidorna, men den är dock fortfarande klumpig.
    Man kan fortfarande bada med klockan, men där det tidigare stod 50 meter står nu 30 meter...

    Pebble Time Steel blev återigen lite klumpigare. Men vi fick i alla fall lite utdelning på batteritiden samtidigt.

    Pebble Time round är ju en katastrof. Endast ynka 2 dagars batteritid och den är inte mer än "skvätt och stänk"-säker...

    -

    Det jag skulle vilja se är en Pebble som är tunn och smidig. Färgskärm (med ytterst begränsat antal färger) i all ära, men såvida den inte kan implementeras med nada påverkan på andra betydelsefulla faktorer så är det lika att hålla sig kvar till svart/vitt. Bort med extrema bezels och slimma ner tjockleken! Att den tål allt som en bättre "normal" kocka tål är givetvis en självklarhet.

    Hela nischen med Pebble kan jämföras med det Amazon gjorde med Kindle. Surplattor haglar det av, men istället fokuserar man på det som är absolut viktigast för läsupplevelsen. Skitbra!
    Pebble borde göra samma sak inom sitt område!
     
    bernard gillar detta.
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 755
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är nästan som om de arbetar aktivt med att skala bort sina konkurrensfördelar en efter en. Vad har Pebble Round för fördelar jämfört med exempelvis Motorola Sport (som ju har en transreflektiv hybridskärm)?
     
  5. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Såhär 2½ år senare kan jag ju säga att jag bet i det sura äpplet tillslut och skaffade mig en Pebble round. Det nätta formatet och framförallt tunnheten lockade för mycket. Dessutom svor jag ju över batteritiden på min Pebble time, som då inte räckte en hel vecka. Resultatet blev att man inte ens kunde ladda den som en helgrutin, vilket gjorde att Pebble Time round med sina cirkus 3 dagars batteritid inte var så mycket av ett nerköp på den punkten ändå, även om det lämnar en hel del att önska...

    Däremot har jag ju totalt satt mig i skiten nu när jag gått och vant mig vid en tunn klocka. Helt plötsligt känns och ser allt annat ut som klumpar... Varje gång jag ser en klocka av typisk storlek så poppar Dan Aykroyd in i mitt huvud med den här scenen från 1980-talet:
    View: https://www.youtube.com/watch?v=uYlOIKtYsos


    Frågan nu blir; finns det några tunna (säg max 8 mm) smartklockor där ute som kan ersätta en Pebble Time round?
     
  6. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Crap... Min Pebble time round sparkade just hinken. Även efter fabriksåterställning så har jag slumpmässig batteri-% i ungefär 3 minuter, och sedan dör den... Det är en dyster dag idag... :(
     
  7. Gandolforf

    Gandolforf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2014
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Lenovo P2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Lenovo P2
    Info:
    Nova launcher prime
    Telefon 2:
    LG Leon H340N
    ROM:
    XenonHD
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Jag lider med dig :(
    Trots Rebble lever vi nog på lånad tid, med tanke på avsaknad av reservdelar etc.
     
  8. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Jo, även min frus Pebble time round gick i graven för några månader sedan. Hon råkade ut för det numera klassiska "batteriet sväller upp till mer än dubbla sin storlek och poppar ut skärmen"-problemet. Reservdelar är ju som du nämnde, inget att tala om...

    Hon lyckades hitta en identisk redan efter några dagar för strax över femhundringen, så det löste sig snabbt för henne. Jag frestas att köpa en ny jag också, men det är egentligen gambling på hög nivå eftersom just batterier är lite av en färskvara.
     
    bernard gillar detta.