Pebble

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av nöt, 13 dec 2013.

  1. Khayman

    Khayman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2012
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Funkar fint med laddare till iPhone, Samsung, Sony och via datorn, jag har testat dom alla nu.

    Skickat från min SM-N9005
     
  2. sloth

    sloth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Klockan blev bättre när man uppgradera den till 2.0, appen i telefonen blev enklare och smartare för installation/avinstallation av watchfaces/appar. Sen blev watchfaces bättre då man kan få med både väder/batterivisare/bluetooth visare mm.

    Tycker den funkare klockrent att ha som alarm på morgonen, man vaknar lätt och man stör inte övriga i familjen med alarmet från telefonen som jag annars har som väckarklocka. Du kan även snooza och ställa in tiden mellan snozningarna.

    Batteritid frågar någon efter, jag laddar ca 1gg i veckan använder den 24/7.

    Bra appar, är Musicboss där du kan byta låt/ändra volymen.
    Ska testa den med Runkeeper har jag tänkt och även som golfgps när säsongen drar igång med någon lämplig app.

    Du kan ställa in förinställda sms, som du kan skicka till de som finns i senaste använda telefonlistan (om ni fattar vad jag menar), brukar skicka ett sms till frugan när jag är på väg hem från jobbet.

    Jag kör med notifikations från gmail, sms och facebook messenger, funkar överlag bra. Sen om man får andra notifikations typ från spel, så durrar bara pebble till men visar inget.

    Du kan även ställa in "stör ej" under en viss tid, har stör ej påslagen mellan 22-06 så slipper man bli störd av något reklammail som dimper ner på natten.
     
  3. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    En fråga: Är steel versionen klar för shipping eller när kan man få den om man beställer idag?
     
  4. zeramic

    zeramic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Aha vad schysst, är det den officiella 2.0 uppdateringen som fixat det? Hur känns skärmen på klockan? Den har ju rätt låg upplösning och ingen färg.

    Den börjar skickas ut i slutet av februari, utanför USA.
     
  5. Khayman

    Khayman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2012
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Eh nä! Om du läser det jag skrev så ser du att jag använder en sida som heter pebblebits.com för att göra om inbyggda programvaran. Så med andra ord inte 2.0 och framför allt inte officiell. Skärmen är dessutom en hårdvara så det kommer inte bli bättre upplösning eller färg pga en mjukvaruppdatering.

    Skickat från min SM-N9005
     
    Last edited: 13 feb 2014
  6. zeramic

    zeramic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Jag tänkte att 2.0 öppnade upp systemet och tillät att ändra programvaran ;) Angående skärmen är jag mycket medveten om att det beror på hårdvaran, jag tänkte mer att det preliminärt kunde vara värt att vänta om skärmen är ett störande moment. Jag tänkte i alla fall vänta tills MWC och se om det visas något som är mer intressant där :)
     
  7. Khayman

    Khayman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2012
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Nej då det har inget med 2.0 att göra. Man gör en modifierad version av operativet och flashar in i klockan.

    Skickat från min SM-N9005
     
  8. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 047
    Mottagna gillanden:
    1 349
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Har beställt en Pebble Black Matte Steel då jag tyckte den var snyggast den 8e februari. Tror dock jag kommer få vänta länge på den då jag läst att de har problem med att få fram tillräckligt med klockor och just speciellt då Black Matte.

    Vi får väl se vad det dyker upp för smartwatches framöver, kommer det en snyggare och bättre så avbeställer jag den här men just nu ser den bra ut. Synd att det ska ta sån tid att få den bara :)

    Nåt som är bra att veta är att det kan tillkomma tull på klockan, läste på XDA-forumet i Pebbledelen där någon från Europa fick sin men fick betala tull till DHL också, tror det var 250 kr ungefär. Då fick han dock en direktlevererad från Asien, tror inte det är standardutförande att göra så.
     
  9. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Hur gör man för att få in v 2.0? Är det som en custom firmware till Pebble? Har varit inne på pebblebits men hajjar inte riktigt.

    Likaså hur man får t.ex runkeeper, endomondo eller typ Golfshot att funka?
     
  10. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Någon som fått hem sin Steel och kan dela med sig av slutpris med tull och moms?
     
  11. Chippen

    Chippen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har nu fått min Pebble steel som var beställd den 7/1. Tull och moms är på 508kr utöver kostnaden för klockan.
     
    Desert Rat gillar detta.
  12. bfly

    bfly Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2011
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Därmed blev totalpriset en miljon eller ?:money:
     
  13. Chippen

    Chippen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Inte riktigt. ~1650 för klockan och 508 för tull så total priset blev: 2158kr. :)
     
  14. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 047
    Mottagna gillanden:
    1 349
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Oooooh!! Såg precis att de drog pengarna från mitt konto igår! :D 1635 kr Pebble Watch :))))

    Beställde min som jag skrivit tidigare den 8e jan och ändrade sedan från brushed steel till black matte den 4e feb.

    Borde betyda att den är på gång! :)
     
  15. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 047
    Mottagna gillanden:
    1 349
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Hämtade ut min från DHL idag för en timme sedan. Tull, moms och dhls avgifter slutade på 515 kr. Så totalt 1635 + 515 = 2150 kr.

    Den skickades min från Hong Kong tog ca 2 dygn för den att komma fram till mig från att den lämnades in till leverans.

    Den var mindre än vad jag föreställde mig vilket är bra, trodde den skulle större och lite odiskret. Gick smidigt att komma igång med med simpla instruktioner och en uppdatering av mjukvaran, bara att följa instruktionerna på telefonen efter man installerat deras app.

    En tanke som slagit mig är att den här matt-svarta "lacken" eller vad det nu är kommer troligtvis att skavas av efter hand, jag har ingen aning om hur den kommer se ut om en 6 månaders daglig användning?

    Här är några bilder, när man får den har den läderarmbandet på. Den andra klockan är min gamla klocka, som ni ser så gillar jag den fyrkantiga designen därför passar Pebble fint :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Daniel79

    Daniel79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2012
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Gick det så snabbt med fri frakt? Eller tog du frakten för 25 dollar?


    Skickas från min iPad via Tapatalk
     
  17. Zany

    Zany Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    515 kr i moms. Supersnabb frakt, skickades tisdag förra veckan och de ringde och ville köra ut torsdag samma vecka. Gratis normalfrakt.
     
  18. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 047
    Mottagna gillanden:
    1 349
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Vad jag kan minnas kostade inte frakten något.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
     
  19. kettle

    kettle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    999
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Jag och en vän funderar på att beställa tillsammans, betalar man moms för båda eller bara den ena?

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
     
  20. Drkosmos

    Drkosmos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2012
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Du betalar moms på det totala värdet.