Philips 65OLED935 TV

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av Fiskbilen, 1 maj 2021.

  1. Fiskbilen

    Fiskbilen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2019
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    16
    Jag går i köptankar av en ny TV då vi flyttar till hus om 5 månader och har fastnat för Philips 65OLED935, priset för denna just nu är 21.990:-

    https://www.hembiobutiken.se/produkter/tv-apparater/65-tum/31...

    Jag har inget ljudsystem så tänker att det blir ett bra ”paketpris” med inbyggd soundbar. Är det värt att köpa TV:n nu till reducerat pris eller ska man vänta tills nästa modeller har släppts? Har inte koll på om det kommer en ny modell med soundbar, har bara kollat upp 65oled806. Priset känns hyfsat prisvärt tycker jag.

    Tacksam för råd!

    Redigera
    Citera fleraCitera
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 741
    Mottagna gillanden:
    44 736
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    LG CX 65 för 16990 är ju betydligt mer prisvärd. Finns det någon särskild anledning till att du vill ha den specifika modellen utöver att den har en soundbar?

    Det blir ju över pengar om du räknar in en kompetent soundbar och lite till med mellanskillnaden.
     
    tswfootball och Fiskbilen gillar detta.
  3. Fiskbilen

    Fiskbilen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2019
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    16
    Det är väl främst ambilight jag är ute efter också då min nuvarande TV har det, tycker det förgyller upplevelsen :) LG går därför bort, annars är den modellen väldigt prisvärd!

    Philips övriga Oled modeller i 65” (805, 865 och 855) ligger mellan 18.990-19.990:- ungefär. Jämfört med dom modellerna känns premium-modellen 935 som en bättre val då den utöver bättre processor har en soundbar och bättre anti-inbränningssteknik. Kommer troligtvis behöva köpa till en enkel baslåda men annars är det komplett.
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 741
    Mottagna gillanden:
    44 736
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ah, ja, det förklarar saken :) Nej, då låter ju premiumodellen helt klart som det bättre alternativet givet den rätt blygsamma skillnaden i pris.
     
    Fiskbilen gillar detta.