Hej igen,
Tänkte väl ge er en uppdatering på vad som har hänt. Efter att ha gått och väntat på ett klart besked från The Phone House bestämde jag mig till slut för att lämna in den en tredje gång, fast som reklamation istället för reparation.
Den låg inne hos verkstaden i ett par veckor innan det (trots att jag dubbelkollat med butiken) kom fram att den inte var inskickad som en reklamation. Hur som helst, efter ett godkännande från Sony skickades ett nytt sales kit ut till Phone House vilket då innebar att jag skulle få häva köpet.
Tyvärr vägrade The Phone House låta mig häva köpet och få pengarna tillbaka. Istället erbjöd de ett tillgodokvitto på 3 000 kr (125 kr * 24 månader) då det är den kostnaden jag skulle betala för abonnemanget. Jag vet att jag som konsument ska ha rätt till att kunna häva köpet utan att behöva ta ett tillgodokvitto, men då de vägrade gå med på detta gick jag till slut med på det. Jag orkade helt enkelt inte tjafsa med dem längre, och inte heller behöva ta kontakt med konsumentverket.
Detta innebär ju då att jag nu sitter med ett tillgodokvitto hos dem på 3 500 kr (500 kr i kompensation) som jag tänkt använda när den nya iPhonen släpps. Tyvärr sitter jag fortfarande med en bindningstid på mitt
Tele2-abonnemang då de av någon anledning inte kunde stryka mobilkostnaden hos
Tele2 (alltså 125 kr/mån). Så istället för att få tillbaka de pengar jag hittils betalat för telefonen och kunna byta tillbaka till Tele2s student-abonnemang sitter jag nu kvar med mitt Volym-abonnemang och bindningstid.
Jag har ju nu även kommit på att min kompensation på 125 kr * 24 månader inte riktigt känns rätt. Detta är ju kostnaden jag betalar för mobilen NÄR jag binder upp mig i 24 månader, för då brukar ju telefonen bli billigare. Kollar jag på The Phone Houses hemsida ligger ju Z1 Compact på 3979 kr kontant, vilket jag egentligen borde få tillbaka då jag blir tvungen att köpa ut den nya iPhonen kontant? Eller hur?
Får väl ta och ringa dem angående detta. Hur som helst, köp aldrig därifrån. Jag önskar att jag hade haft tid och ork till att få dem att häva allt så jag kunde vänt mig till en annan återförsäljare.
Tack för all hjälp i tråden i alla fall, får bara hoppas att ingen annan råkar ut för samma sak!
Click to expand...