Tråkigt att det är fel på telefonen, de är det värsta som finns när man köper en ny produkt.
Men jag måste fråga en sak, varför pekar du ut PhoneHouse i detta? PhoneHouse i roll som återförsäljare sätter ju inte reglerna på huruvida du får göra återköp eller hur servicereglerna ser ut, utan det gör tillverkaren, servicen utför en auktoriserad verkstad (som fler butiker använder, inte enbart phonehouse), så det är ju inte dom som har gjort livet surt för dig.
Är det en DOA så har du 7 dagar på dig att lämna in telefonen, går du över den tiden (oavsett om du märkt problemet tidigare) så är det service som gäller.
Tillverkaren har rätt att avhjälpa felet genom service
tre gånger, men du får självklart reklamera vid första tillfället, men då är chansen stor att dom hänvisar till deras rätt att laga produkten.
DOCK ska jag tillägga att det har hänt ett par gånger då jag jobbade på Phonehouse att serviceverkstaden inte gjorde sitt jobb utan gjorde exakt så som du beskrev, alltså en firmware update och inte så mycket mer därtill, vilket var extremt frustrerande förstås.
Notera att detta inlägg inte är för att säga att du har helt fel , utan för att många är väldigt duktiga att kasta skit på den butik som har sålt varan och inte inser att reglerna sätts någon annanstans, på den kedjan jag jobbar nu har vi exakt samma regler, så det är ingen skillnad.
Edit: Hoppas att allt löser sig för dig!Click to expand...