PhoneHouse - Rep. av telefon, hur många ggr?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Lidback, 15 jan 2016.

1. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Haha härligt! Tur att man inte bodde där du bodde då :D Även om man själv fått ett brev i brevlådan en gång av en granne pga lite, enligt de, väl aktiv "träning" under nätterna hehe :cool:

Precis, jag personligen skickar alltid direkt till tillverkarens verkstad, går mycket snabbare och det är oftast bättre tekniker. Enda fördelen att skicka via en återförsäljare är att du slipper lägga paketet på posten själv men framförallt om verkstaden krånglar har du visst stöd i Konsumentköplagen och reklamationsrätten, något du dock inte har. Så jag skulle skicka direkt till LG nästa gång :)

Lidback gillar detta.
  2. Lidback

Lidback Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Alright, synd jag inte visste detta innan jag lämna in telefonen igår till TPH.
    Tar 2-4 veckor i väntans tider i onödan (Inte så stora förhoppningar på verkstaden) innan man har möjligheten att skicka den till LG.

Inte möjlighet att besöka TPH innan Måndag heller där jag lämna in telen. Inget direktnummer finns längre till fysiska butikerna så man kan "stoppa" ärendet och plocka ut telefonen för att ta den direkt till LG istället.

3. Lidback

Lidback Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Tur nog så gick det att stoppa ärendet, och således hämta ut den och ta det via LG istället. Spar mig mycket tid :). Fick mail från butikschefen idag att det var Ok att hämta ut den och avbryta ärendet :)