PicsArt - Ville ta bort reklam, tar massa pengar.

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Feffe, 14 okt 2012.

  1. Feffe

    Feffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag laddade ner PicsArt och lekte lite, underbar app men jag störde mig som fan på reklamen. Så jag fyllde på 100 "coins" för 32 kr genom applikationen men någonting fungerade inte, provade igen och det funkade inte. Insåg då att jag hade min flickväns VISA inställt som standard kort och hon har inga pengar på det kontot. Jag går in på wallet, ändrar till mitt kort och sen köper jag "coins", tar bort reklambannern och allt är frid och fröjd.

    När jag ligger i sängen och ska sova skulle jag bara prova en sak med applikationen och när jag startar det ser jag att jag har flera notifikationer där det står något liknande "100 coins payment failure", okej tänkte jag, går in i applikationen och ser att den har fyllt på med 400 coins! Det är alltså 100+400 vilket helt plötsligt blir jävligt mycket mer än 32 kr.

    Igår skrev jag till tillverkaren av applikationen och vi får se vad som händer, såg även idag att för första gången någonsin har jag MINUS på mitt VISA-kort, så jag undrar om den dragit ännu mer pengar än vad den ska, hade även ytterligare en "payment failure"-notis. Skrev ytterligare ett mail idag, inget svar än.

    För att sen krydda på allting lite mer gjorde jag en ominstallation av programmet och nu är reklambannern tillbaka, suck...
     
  2. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Spärrat kortet och/eller betalningarna?

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  3. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Låter inget vidare. Men lärdomen av detta är nog att man ska vara väldigt tveksam till appar där man inte kan köpa features direkt utan måste gå via en onödig app valuta. :-\

    Synd att Google Play inte är mer tydlig med om ett köp är managed, kopplat till ens Google konto, eller unmanaged, det är upp till app utvecklarna att bestämma om man får behålla det man köpt efter tex ominstallation eller byte av mobil.
     
  4. Feffe

    Feffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Nej, då det handlar om max 150-200 kr känner jag inget behov av det. Dessutom är det söndag, jag tänkte kolla transaktionerna på mitt kort imorgon och är det helt galet går jag till banken.
     
  5. Feffe

    Feffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Får fortfarande "purchase failed", sjukt!
     
  6. Feffe

    Feffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Det sjukaste är att jag skickade mail för flera dagar sen till både Google och utgivaren, ingen har svarat.