PiPo m7 pro 3g

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av BabbeN..!, 14 jul 2013.

1. dennta

dennta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tror jag väntar tills han släpper officiella versionen istället för betan. Nu är den ju inte debloated. Kör du titanium backup för att inte förlora appar och data? Eller har du nån bättre lösning? :-)

2. dennta

dennta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu har har flashat rileyrom 1.6 och valde cvm recovery. Har dessutom installerat crossbreeder. Hur vet man om man lyckades flasha crossbreeder? Hur som helst är plattan bra mycket snabbare än med 1.3 och jag har inte hunnit hitta några buggar eller fel. Dock får jag en varning varje gång jag bootar ut ur cvm att den vill installera stock recovery men det går att strunta i. Tror inte jag fick denna varning innan jag installerade crossbreeder. Fick du något liknande när du installerade det?

Skickat från min M7pro via Tapatalk 2

3. Fr0zenFr0g

Fr0zenFr0g Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Min fick inte denna varning, däremot så tyckte jag inte att prestandas ökade lika mycket med crossbreeder i 1.6 som i de tidigare... Kanske för att jag upplevde 1.6 ganska snabb redan från start :)

4. dennta

dennta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja jag märkte inte heller någon större skillnad. Men 1.6 gjorde stor skillnad. Har du märkt något som plattan inte är bra på än? Eller appar som inte funkar.
    Appar jag har märkt inte funkar är sketch free och amazing spiderman.
    Fick du ordning på din recovery? Såg att du hade problem på freaktab :-)

5. Fr0zenFr0g

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja, jag fick till recovery, det var bara jag som missade att flasha cwmrecovery.
    Jag vill även meddela att plattan har slutat stänga av sig när den stått med släkt skärm.

Ett problem bara, om jag förstår betterbatterystats rätt så förhindrar usi_lock och kanske wlan_rx_wake min platta att gå in i deepsleep... Den är "awake" helatiden.

Last edited: 18 sept 2013
  6. dennta

dennta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja det har min också slutat göra :-) vet faktiskt inte om min går i deepsleep eller inte. Kanske är så för att downloads och så inte ska avbrytas.

7. dennta

dennta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Min verkar gå i deepsleep utan problem. Tror jag iaf :-P får du meddelande om otp update då och då? Vet inte hur jag ska göra för att bli av med det meddelandet då det inte går att uppdatera.

Last edited: 20 sept 2013
  8. Fr0zenFr0g

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Går den i Deep sleep i betterbatterystats? (Det är bara 3G Rom:en som har det problemet)
    Problemet med uppdateringen är det två som har "fått till" i freaktab tråden.

9. dennta

dennta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja det står att den har varit i deepsleep enligt battery stats. Ja jag har sett det men jag hittar det inte via titanium och inte filen för att göra det manuellt heller. Har ställt frågan i det forumet om vart filen ska finnas så får vi se om det går bättre.

10. dennta

dennta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Men ja ag har ju wifi modellen. Vad får du för antutu score? Fick just över 19000. Det är ju galet bra ju! :-)

11. Fr0zenFr0g

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kan kolla imorgon, som vanligt så glömmer man den någon stanns på fredagar... :P

12. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Hej.

Fick min platta igår och gjorde ett försök på detta, har ni löst det? Eller kanske testat installera uppdateringen?
    //D

13. Swedroidman

Swedroidman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
  14. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Svarar mig själv. Nu finns det en lösning på detta i Freaktab-tråden.

15. dennta

dennta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag avinstallerade bara filen via titanium backup. Det går ju inte att installera uppdateringen.
    Detta ska vara löst i Rileyrom 1.6c, men eftersom jag redan avinstallerat det väntar jag med att uppgradera tills han släpper 1.7 som kommer bygga på en helt ny firmware release.

16. Fr0zenFr0g

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Version 2.0 av RileyRom ger över 20000 i antutu. :cool:

17. dennta

dennta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag får 20400 i antutu med 2.0 och 720 ram kernel. Vilken kernel kör du med?

18. gon3wild

gon3wild Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå folk! Jag har följt er diskussion från första sidan, och reggade mig här på Swedroid för att kunna deltaga i fortsättningen. Jag har inte köpt min platta än, utan har en del funderingar kring val av modell å så.
    Ni verkar ju ha bra koll. Så tänkte fråga er vilken platta jag borde köpa? Det är ju snart 2014, och tablets som kom under 2013 börjar ju bli lite ur tiden, även om många fortfarande är bra.
    Så vet ni några nyheter som snart kommer? Och hur är communityt kring pipo? Är sugen på M8 pro'n, men M9'an finns ju också! Förslag? ;P Tack

19. dennta

dennta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Beror helt på vad du är ute efter. Jag köpte m7 pro bara för att skärmstorleken passade mig väldigt bra. Men ska du handla från Kina så kan jag verkligen rekommendera pipo. Jag skulle personligen köra på en pipo m8hd eller m9 pro om jag ville ha lite större skärm. Har ingen större koll på vad som ska släppas men dessa släpptes i somras så dom är u inte gamla direkt :-) communityt är grymt bra kring pipo. Delvis därför jag valde det märket. På forumet freaktab kan du hitta det mesta på gällande dessa plattor. Där hittar du bra custom roms så du får ut det mesta av plattan.
    Säg till vilken du bestämmer dig för och om du behöver någon hjälp.
    Kan rekommendera att beställa från merimobiles då det funkade bra för mig. Men geekbuying ska vara bra också. Men var försiktig med vissa återförsäljare då vissa inte är helt att lita på.