Pipo M8 PRO - videorecension

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av rostad360, 1 jun 2013.

1. bono82

bono82 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jo din platta verkar ju inte alls funka som den ska. tänkte prova köra antutu batterytester över natten och se vad den säger.. min funkar ju helt ok faktiskt, det enda verkar ju vara batteriet..

2. blizzet

blizzet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Ja, det är trist med batteriet också. Det var delvis därför jag köpte denna modell för att det skulle vara såpass bra.

3. bono82

bono82 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

verkar nästan som plattan drar lika mycket ström oavsett om wifi är på eller av i sovläge.. riktigt skummt. den drog typ 5% på 25min om man kollade en film, är väl iof helt ok.

En annan sak - ni som har plattan.. om ni har örat nära skärmen och rör runt med fingret på den, låter plattan svagt då? kanske är så denna typen av platta är.. tycker dock det är lite märkligt..

4. bjornsva

bjornsva Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min platta är på väg från Pandawill men under tiden jag väntar vill jag köpa en billaddare. Ni som redan har plattan hemma och lätt kan titta, vad är det för batteri/laddare ni har? Jag vill ju inte köpa en laddare som riskerar att skada batteriet i plattan.

5. bono82

bono82 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag beställde en usb kabel med 5v anslutningen i andra änden så jag kan använda mobilens laddare också.. Originalladdaren är 2.5a på 5v och 0.5a på 220,om det spelar någon roll.

6. bono82

bono82 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Flashade som sagt om plattan med senaste TNT (Top notch tablets) rootade rom. Den har dragit ca 15% batteri sen imorse med wifi påslaget, inte använt den öht. Är en klar förbättring mot tidigare. Känns möjligen lite rappare överlag men det kan vara ren inbillning också..

denna rom;
    http://www.rockchipfirmware.com/node/185

7. mikerrer80

mikerrer80 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej!

Jag köpte denna surfplatta till familjen efter att ha läst lite på forumet här.
    Tycker den verkar riktigt trevlig, rapp och fin display till priset man får betala.

Har dock stött på ett riktigt irriterande problem, någon som har tips på hur jag kan gå vidare i min felsökning?
    Problemet är att surfplattan inte hittar min Router via WiFi. Den hittar alla mina grannars budgetrouters men som sagt inte min.

Jag har uppgraderat plattan med Pipos senaste firmware (4.2.2), avhjälpte ej problemet.

Routern jag använder är en ASUS RT-n56u, jag har aktiverat WiFi på både 2,4 och 5Ghz-banden. Övriga enheter i hemmet (laptops, mobiler) hittar routern.

För att surfa via plattan måste jag nu sätta upp en mobil hotspot via min HTC One, inte riktigt det jag hade tänkt mig när jag införskaffade plattan :(

8. m1cke

m1cke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 17 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 17 Pro
    Det första jag brukar testa är att sätta routern på en fast kanal. Ibland strular det med automatisk kanal.

9. m1cke

m1cke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 17 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 17 Pro
    Lyckas inte flasha denna..

När jag skall köra CWM.bat och installera TNT filerna så hittar den inte min platta (som är i Recovery)

Hade du några problem?

10. mikerrer80

mikerrer80 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tack för infon!
    Testade, men problemet kvarstod.

Löste dock problemet efter lite huvudvärk :)
    Ändrade till ett helt öppet nätverk utan säkerhet, då hittade plattan routern.

Fabriksåterställde sedan routern (knappt använd innan dock) och ändrade tillbaks till WPA2 Kryptering, funkade!

11. bjornsva

bjornsva Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har fått min platta och är hittils mycket nöjd. Det första jag gjorde var att flasha med Rileyrom 1.6 och det gick hur bra som helst. Tyvärr skickade Pandawill fel strömadapter så jag kan inte ladda den. Men är mer än nöjd med batteritiden. Efter 9 timmar i standby hade den bara dragit 4% vilket är mycket bra!

Någon som har testat med ett skärmskydd till Sony Xperia Tablet S och sett om det passar Pipo M8 Pro?

Är det förresten någon som har köpt en ny, svensk laddare till plattan? Dela gärna med er om var ni köpt den i så fall.

Last edited: 7 jul 2013
  12. bono82

bono82 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag köpte en adapterkabel på ebay så man kan köra vanlig usb laddare, laddat den med min Note2 laddare utan problem!

Jag är dock beredd på att lägga plattan på marken och köra över den med bilen snart. Den är sååååå fruktansvärt långsam i att starta appar, byta mellan appar.. ja allt i princip.

Vet inte om det är lönt att försöka få Geekbuying att göra rma på den, men jag är väldigt sugen på det.. något måste vara fel, en quadcore platta med 2gb ram ska bara inte va såhär seg..

13. blizzet

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Du har säkert något hårdvarufel som jag. Jag har skickat min till Kina nu, den verkar vara framme i landet nu. Det kostade 335kr med Posten rekommenderat. Jag hade skickat tillbaka den till Geekbuying. De har varit bra att ha att göra med tycker jag. Men visst, en reklamation, det är det som visar om de går att lita på. I mitt eget fall verkar Tabletkungen invänta returen, och ska sedan skicka en ny. Men har inte bestämt mig än för M8 Pro eller om jag ska testa nya M6 istället.

14. bono82

bono82 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo det blir nog att skicka tillbaka den, sitter bara och irriterar mig på den när jag använder den.. så ska se vad det blir, lutar lite åt en Nexus 10 istället faktiskt..

15. blizzet

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Ja, det är väl mer sannolikt du blir nöjd med den. Det är väl en annan prislapp dock. Sen får man väl inte ha samma krav på kinaplattorna med tanke på prislappen kanske.

16. blizzet

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Blev en M6:a för mig istället. Inte hunnit testa så mkt än, men supernöjd hittills. Stor skillnad mot M8 Pro:n, men kanske mest för att denna fungerar som förväntat. Måste varit hårdvarufel på M8:an. Fantastisk skärm, och batteri och wifi. Enda nackdelen är väl att vikten som väl i sin tur beror på det stora batteriet.

För övrigt skötte Tabletkungen reklamationen finfint.