Pipo m9 Rk3188

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av poengstr, 18 apr 2013.

  1. farbror_fester

    farbror_fester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Oneplus Nord N100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus Nord N100
    Det där är plastfilmen. Det var exakt likadant för mig och då hade jag redan dragit bort plastfilmen. Det jag då upptäckte är att det finns ytterligare en plastfilm som sitter på skärmen som är mkt svårare att få bort, men som tidigare sagt så går det om man är lite envis :)
     
  2. novis07

    novis07 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för alla tappra försök till lösning. Tyvärr så är det inte så. Båda filmerna borttagna. Det fick jag tips om från China. Så felet kvarstår.
     
  3. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Hej. Jag har tidigare läst om liknande problem då det bildats vakuum mellan skärm och digitizer(?). Om jag minns rätt så gick det att lösa genom att lägga plattan med skärmen nedåt på en handduk och knappast till den med näven...testa dock att googla lite innan du försöker för att få rätt instruktion...

    Lycka till!
     
  4. novis07

    novis07 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har prövat med "storsläggan" men inget hjälper. Nu får det vara. Plattan fungerar annars felfritt. Fläcken syns bara lite i ljus bakgrund.

    En annan fråga:

    Har inga problem att köra den genom telefonens hotspot men jag kan inte koppla upp mig på min router hemma där jag har datorn kopplad. ( fiber 100, bredband2)

    Några kloka tips till en som inte är så smart.
     
    Last edited: 8 aug 2013
  5. Fr0zenFr0g

    Fr0zenFr0g Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kan vara så att du kör routern på en annan frekvens... brukar gå att låsa till ett visst frekvens band i routerns inställningar...
    pröva komma-åt den genom att gå in på 168.192.0.1 i din webb läsare (tror det är denna adress det ska vara)
     
  6. novis07

    novis07 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för det men det övergår min kunskapsnivå. Får försöka skaffa hjälp.
     
  7. novis07

    novis07 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hittade en bra manual hur man kopplar in trådlöst. Nu är det klart.

    En annan fråga: Högs upp i hö hörnet finns en liten rosa flik med en figur i. Det är barnsidan. Hur får jag bort den?

    Lagt in G-mailkontot. Men några kontakter följde inte med, hur får jag med dom?
     
  8. novis07

    novis07 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    PIPO Launcher har stoppats

    Nu kom det upp en ruta "Pipo lancher har stoppats" Vad göra?

    Pipo M9 3 g android 4.2.2
     
  9. Gymir

    Gymir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem med min frus DMTECH, det ÄR ett sug. Efter ett antal hårhänta smällar med handflatorna på sidorna av plattan (gick ett par varv runt), så lossnade suget. Detta har uppstått totalt två gånger på samma platta.
     
  10. novis07

    novis07 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  11. Philip5

    Philip5 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nu har jag en Pipo M6 men det fungerar precis likadant. Pipo har instruktioner att skriva om med ny eller annan ROM här: http://www.pipo.cn/En/index.php?m=Contact&a=index&id=248&type=3

    Bökigast kan det vara att få in drivrutinerna för din platta via usb på datorn som kommer med i separat mapp när du laddar hem Rockchips batch tool. Du ska ha en grön färg för din platta som är ansluten till datorn i verktyget för att den ska kunna uppgradera.

    Tänk på att hela plattan kommer bli nollställd om du installerar en ny ROM så där (det har den i alla fall blivit för mig). Spara det du behöver spara först och ta ur ditt extra minneskort (microsd) om du använder ett. Uppdateringar som kan göras eller görs från plattan (OTA) nollställer inte din platta men via verktyget så blir den nog alltid det.

    Tänk också på att om du laddar ner en ROM för kineser så kommer din platta få kinesiska tecken och språk som standard efter att du uppdaterat den. Det går att ändra men kan vara rätt svårt att navigera sig runt på kinesiska. Ladda hem en för engelska så blir det lättare. :)

    Fråga på om du får mer problem...
     
    Last edited: 10 aug 2013
    novis07 gillar detta.
  12. novis07

    novis07 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för det. Jag inser att jag klarar inte det här. Får vänta på att jag kan få hjälp mera handfast.
     
  13. novis07

    novis07 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fick hjälp med att installera ny ROOM. Blev ingen skillnad med kameran. Fortfarande ur funktion. Några tankar, är kameran rent fysiskt trasig och i så fall går den att laga?
     
  14. Englund81

    Englund81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    1 133
    Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)
    Nu har jag blivit sugen på denna!!
    Jag har ingen erfarenhet att köpa utomlands och undrar om jag kan göra fel på beställningen?
    Det är väl denna?
    http://www.pandawill.com/pipo-m9-qu...g-ram-bluetooth-dual-camera-white-p74597.html
    Bara att lägga i kundvagen och sen klart? Óch betalning och sånt så klart..

    Undrar oxå om den klarar av att läsa min externa HDD på 3 TB med egen strömförsörjning? Då jag tänkte att det kunde vara som bonus till barnen att titta på filmer/serier hos t.ex. farmor och farfar...

    Är det ngn av er som ångrar att ni köpte den?
    Tacksam för svar
    /Marcus

    EDIT*
    Kanske ska köpa här istället?
    http://geekbuying.com/item/Pipo-M9-...n-1280-800-2GB-16GB-BT-HDMI-WCDMA-315160.html

    Kanske ska skaffa PRO istället?
    http://geekbuying.com/item/Pipo-M9P...caitive-Screen-1920-1200-2GB-32GB-317493.html
     
    Last edited: 14 aug 2013
  15. novis07

    novis07 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Hej,
    jag är fruktansvärt besviken. Köpte tre st PIPO M9 built in 3G. Var fel på alla tre. Nu har en helt ballat ur. Kameran , skype, ingen hotspot, inget Bluetooth. China skickade ny ROOm ingen bättring. Det är som man säger " köpa billigt blir att köpa dyrt" Jag kommer aldrig att köpa en China pryl igen.

    Ett gott råd, köp här hemma, även om det är dyrare.
     
  16. Englund81

    Englund81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    1 133
    Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)
    :(

    Tittar på HP SlateBook 10-h001eo x2 som är betydligt dyrare men nog bättre för den delen....
     
  17. Donadoni

    Donadoni Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jag har en pipo m9 3g och har inga problem med den. Att du har fel på alla 3 låter konstigt. Vad är det för fel, bilder?

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
     
  18. WarSpaz

    WarSpaz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    Vi är ganska många som sitter med antingen m9 eller m9-3g och den ENDA jag sett med några större problem är novis som tyvärr verkar fått problem med alla sina 3 enheter.
    Detta skulle jag dock gissa är på grund av handhavandet av enheterna antingen från säljare eller postombud mer än att plattorna i sig varit söndriga från början.

    Jag är sjukt nöjd med min m9 och det enda jag funderat på är att byta upp mig från m9 till m9-pro för upplösning, gps och inbyggd 3g :)
     
  19. novis07

    novis07 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Bilder på plattornas "svarta " fläckar finns i tråden. Nu gör dom inte så mycket vid drift. Värre är att skype fungerar inte, kameran fungerar inte , hotspot fungerar inte. Efter fråga till säljaren fick jag ny ROOm som installerats av dataföretag. Ingen skillnad. Går att surfa med genom router men det var ju inte det som var tänkt. Jag säger bara att jag är fruktansvärt less på skiten.

    När man inte är datanörd så sitter man i ett hörn och kan inte annat. Har haft ett antal datorer både stationära och bärbara och aldrig haft dessa problem.
     
  20. Jimman

    Jimman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har försökt i ett par dagar att få till root på plattan,har hittat lite olika länkar som jag följt utan framgång. Har det någon som lyckats få till root ? Jag vill bara roota, orkar inte mecka med ny room

    //Jimmy