Pixel 8 Pro - första intrycket

Discussion in 'Google Pixel 8 / Pixel 8 Pro' started by miloudot, Oct 12, 2023.

1. eastbound

eastbound Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

När man uppdaterar en pixel kan man använda den under tiden,så då spelar ju tiden ingen större roll tycker jag iaf.men sitter man och stirrar på processen kan jag förstå :)

Gorgeous and jnsson like this.
  2. Scapula

Scapula Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Trots små skillnader storleksmässigt från min s21 Ultra så ligger P8Pro betydligt bättre i handen. Allt flyter bra och skärmen är riktigt fin. Det är min första Pixel så det blir lite nytt att ta till sig. Har inte jämfört så mycket än med min S21U men fotografi i mörker är mycket bättre .

3. miloudot

miloudot Teen Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Byt ut det/dom då ;)

4. donkii

donkii Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tycker personligen att kameran lämnar en del att önska. Skjuta Ultra wide nör det är mörkt var bland det sämsta jag sett. Såg ut som att det var spöregn på bilderna, katastrof sett till övriga telefoner man haft senaste 3åren. Xiaomi 12 som jag kommer från är ljusår vassare, får hoppas det kommer lite uppdateringar som löser detta.

Laddningen en annan sak som är riktigt kass i jämförelse med Xiaomi 70w snabbladdning. Igår tog det nästan 2h från 8% till fullt. Riktigt kasst.

Inte superimponerand so far

5. Automan740

Automan740 Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Ja, men laddningen kan inte kommit som en överraskning direkt :-) Max 30 watt har inte varit någon hemlighet. Däremot, vad är det för laddare du använder? Har du mätt upp att den laddar med full effekt? Du skall ha en PD 3.0 laddare med PPS till pixel för att nå 30 w.

Själv är jag inget fan av snabbladdning på 70, 90, 100w..Jag försöker behålla telefoner så länge som möjligt och en lägre laddningstakt sliter mindre på batteriet, så är det bara. Kommer från en telefon som också har 30w laddning, och har aldrig varit något problem för mej egentligen.

stelex and jnsson like this.
  6. patts

patts Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Google TV Streamer 4k
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Mitt första intryck är blandade känslor. Går från en Nothing Phone (2) som känns som en oljad blixt i jämförelse med denna. Inte testat några CPU eller GPU intensiva program ännu. Men det känns som det kommer räcka för mig.

Kameran har jag bara testat lite kort. Det jag sett är i den klass jag förväntar mig av en pixel, dvs toppklass.

Batteritiden är lite tidigt att svara på nu. Men det känns som den drain'ar ungefär lika mycket som NP2. Ingen större värmeutveckling vid setup. Laddat lite kort för att toppa upp batteriet. Hastigheten är inget som stör mig direkt. Men kunde gott varit typ 45W.

Byggkvalitén känns gedigen och robust. Känns verkligen premium i handen. Skärmen är otrolig. Skönt med en platt skärm. Bra färgåtervinning och en hög ljusstyrka.

Lite synd att vi inte får alla funktioner här i Sverige (vilket är konstigt då telefonen nu är lanserad här). Och funktioner som inte är lanserade när telefonen släpps är dåligt, men tydligen en trend i industrin.

spigen, vandahl9 and Jowee like this.
  7. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 14 Pro 5g

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 14 Pro 5g
    Telefon 2:
    Oneplus Nord 2
    Platta:
    Shield K1
    Visa gärna lite exempelbilder på ultra-wide kameran så man kan se hur det är.

MultiMan likes this.
  8. Lallaren

Lallaren Kid Droid Medlem

Men dåså, gå tillbaka till Xiaomi. Att ladda från 30% till 100% tog ca 45 min för mig igår, helt okej.

Gilgamesh likes this.
  9. StorJohan66

StorJohan66 Youth Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 10 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Telefon 3:
    Nothing Phone (1)
    Platta:
    Pixel Tablet
    Efter en dryg handfull testbilder så imponerar kameran. Jag har ett par gamla m4/3 systemkameror, olympus M5 och P5, som jag köpte dels för det nätta formatet. Med P8P kommer dom samla mer damm än dom gjort hittills, visst är det skillnad på systemkamera och mobilkamera men den är inte större än min förmåga som fotograf. Även 10x zoom i high res på P8P är helt okej, förminskar jag bilden till motsvarande 16 mp som mina systemare är på så är det inte stor skillnad. En stor skillnad är dock att medan jag sällan har en systemkamera med mig så har jag alltid telefonen med mig. Och skulle jag vilja fota med systemkamera så har jag dom kvar, lika bra som dom var när dom var nya.

10. Ziboez

Ziboez Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick min idag, gått från P7P. Magiskt nice färg på Bay. Riktigt snygg, allt känns bättre imo. Lite inställningar som folk stör sig på är eventuellt -> Inställningar -> Skärm -> Navigeringsläge - > Navigering med tre knappar. Detta är det första jag gjorde med P7P . Saknade dom tre navigerinarna där nere. Gör otroligt mycket skillnad. Har inte börjat lira med klockan än får bli efterhand!

11. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag har också tre knappar men stör mig enormt på att man inte kan byta plats på bakåt och fyrkantsknappen.

Ziboez likes this.
  12. RobinAug

RobinAug Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Värt uppdateringen att gå ifrån P7P?? Försöker motivera om det är värt det eller inte.

13. Droid_301

Droid_301 Guest

Jäkligt bra fråga :)

14. Ziboez

Ziboez Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller på att ställa in allt med appar och vad det heter nu så skriver senare i e.m om lite mer uttryck. Gillar verkligen Bay färgen och telefonen känns skön i handen. Håller på att köra igång klockan man fick till nu också (liten lockelse med bytet faktiskt)

RobinAug likes this.
  15. Keelhauled

Keelhauled Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Haft min P8P i snart ett dygn och känner väl mäh.
    Efter 13 år med iPhone så kände jag att fasen det här kan vara en bra lur som kan utmana både i byggkvalitet och mjukvara. Tycker det är en riktigt fin lur men det fattas någonting för att jag verkligen ska bli helt såld.
    Skärmen går inte klaga på förutom att det känns som att knappa på wellpapp när man navigerar runt. Detsamma gäller volymknapparn, dom känns lite lösa..
    Kameran har jag bara testat som hastigast och den tycker jag levererar bra.
    En sak jag stör mig på är att volymen i hörlurar är så pass låg på max. På min iPhone behöver jag sänka ett snäpp för att inte spräcka trumhinnan.
    Sen om telefonen är värd 13.000 njaa det vet jag inte. Hade den kostat 10 så kanske.

Ger luren helgen att övertyga mig, annars går den tyvärr i retur.

16. Scapula

Scapula Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ni som tycker att det känns som att trycka på wellpapp. Hur hårt trycker ni på skärmen egentligen? Jag förstår vad ni menar och när jag trycker ordentligt upplever jag samma sak. Men får känslan av att ni antingen letar problem med skärmen eller så trycker ni alldeles för hårt. :cool:

matssoderstrom likes this.
  17. wirre

wirre Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja som alla andra är jag imponerad. P7P var redan en bra lur men denna är finputsad. Kameran levererar (så klart) men framförallt ultra wide var blivit märkbart ljusstarkare när det är mörkt. Mycket trevligt!

18. NiklasO

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Lika hårt som på mobilen jag jämför med.
    Knacka med nageln och du hör en markant skillnad. Även vid normal användning så märks det stor skillnad.

19. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Flexar skärmen när ni trycker eller på vilket sätt känns den som wellpapp?

20. NiklasO

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Den flexar inte (vid normal användning) men det låter som att det är ihåligt bakom skärmen eller vad man ska säga. Wellpapp är en bra jämförelse.