Pizza.nu

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av VelcroMan, 3 apr 2010.

1. VelcroMan

VelcroMan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tyvärr inte så långt som jag velat. Jag har haft en massa att göra :( Men huvudmenyn är klar, och Jag håller för tillfället på med att skriva ihop lite grejer för att kunna använda deras API så att jag kan göra beställningar. Så det ska inte ta särskilt lång tid innan den hamnar på Market :)

2. alioooop

alioooop Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

låter helt perfekt :)

3. VelcroMan

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har haft lite strul med emulatorn, så jag har enbart testat med en HTC Hero:s upplösning. Men jag håller nu på att ominstallera allt så att jag kan testa appen med olika skärmupplösningar. Självklart vill jag att appen ska fungera för alla :)

Jag håller fortfarande på med deras API för er som undrar. När jag har lite mer att visa så kommerföer screenshots, och sen lägger jag nog upp en apk fil här för er som vill testa (så jag vet om något inte fungerar).

Appen byggs så att den kan köras på Android 1.5 och framåt, så alla någorlunda nya telefoner ska klara av att beställa Pizza.

Tack för att ni visat intresse :D

Last edited: 6 apr 2010
  4. VelcroMan

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

På grund av jag inte lyckas knåpa ihop några vettiga "ikoner" till knapparna så har jag tillfälligt tagit bort dom. Om någon skulle vilja hjälpa till så blir jag väldigt glad :innocent: Jag uppdaterar strax med en nyare screenshot av huvudmenyn.

Oj, dubbelpost..

5. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

håll oss gärna uppdaterade med info om hur långt du kommit och vad du planerar osv :)

6. VelcroMan

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Självklart ska jag hålla er uppdaterade :) Just nu händer dock inte mycket roligt. Mest hanteringen av den XML jag får från Pizza.nu via deras API. När grunderna för detta är klara så kommer det flyta på, och det roliga kan börja ;)

Det jag har planer på nu är ju som ni vet möjlighet att hitta pizzerior i närheten, och givetvis en sökfunktion för ort och postnummer. Man ska även kunna spara sina favoritpizzerior, då man ofta beställer från samma pizzeria.
    Tack för tipset :)

Man kanske ska kunna spara favoriträtter för att snabbt och enkelt kunna beställa sin favoritpizza och få den levererad till dörren när hungern kommer krypande?

Har ni några idéer om vad som ska finnas med, så säg gärna det. Knappen för att besöka deras hemsida kanske är lite onödig. Det blir kanske bättre att lägga en länk till sidan nere vid mailadressen och telefonnummer.

7. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

favoriter skulle vara perfekt :) tycker också knappen är onödig så lägg den gärna vid numret :)

8. cocacola30cl

cocacola30cl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det möjligt att fixa en snabbknapp som man bara trycker på för att få sin favorit pizza beställd från sin favorit pizzeria genom ett enda enkelt knapptryck så skulle jag tycka att det var awesome.

9. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

känns osäkert när man skulle kunna råka trycka fel :) plus oftast köper man inte bara till sig själv och de andra kanske int alltid betäller samma :)

10. VelcroMan

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det hade ju faktiskt varit ganska smidigt. Fast en knapp i huvudmenyn känns som Det blir lite för mycket. Men kanske långtryck på favoritknappen?

Annars kan jag ju göra så att man kan spara hela beställningar med pizzeria i sina favoriter. :)

11. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

jag röstar på att kunna spara hela beställningar och gärna knna redigera dom ifall man tex ska byta ut en pizza :) fast skulle funka bra om man kan välja ut några favoritpizzor och få dom högst upp innan självaste menyn för lite easyaccess :)

12. VelcroMan

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Att man ska kunna spara hela beställningar tycker jag själv vore det allra smidigast, så det blir nog så i appen om ingen har någon bättre idé :)

Man kan ju ha någon typ stjärna som i Gmail i favoritlistan så man kan markera sina absoluta favoriter så att de hamnar längst upp. Eller ska man kunna flytta runt i listan som man själv tycker?

13. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

tycker stjärnsystemet skulle vara bäst :)

14. VelcroMan

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Okej :) Stjärna, sen sorterat i alfabetisk ordning? Senast beställt? Flest beställningar? Vad tycker ni?

För övrigt så kan jag tråkig och meddela att jag fortfarande håller på med deras API och inte har något mer att visa att visa ännu.

15. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

känns som jag är den enda som verkligen håller koll på alla trådar jag bryr mig om :D alfabetiskt äre väl redan när du får hem listan med vad du kan beställa? förutom det med stjärnor så tycker då jag att det enbart ska sorteras efter kategorier, typ platta, inbakade, drycker, tillbehör och sen kan det vara alfabetiskt inom varje kategori :)
    flest beställningar och sånt borde ju stjärnsystemet kunna ersätta? menar den du flest beställt har du ju troligtvis som en favorit :)

16. VelcroMan

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Att dela upp i olika kategorier och sedan alfabetiskt inom dom var ju smart, det har jag aldrig tänkt på faktiskt. Pizza.nu har ju pizzorna uppdelade i kategorier. Jag har inte kollat än, men förhoppningsvis så kommer jag åt dessa kategoriindelningar via deras API. Annars får jag hitta på något annat. Men det löser sig :)

Ja, jag menade de pizzor man beställt flest gånger. Men med stjärnsystemet så är det ju onödigt.

Jag satt lite och funderade på en karta. Att visa vart pizzerian finns med hjälp av dess adress och Google Maps kanske? Så att man hittar dit om man ska åka iväg och hämta pizzorna?

Kul att du håller koll på tråden och projektet :D

Last edited: 8 apr 2010
  17. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

hoppas du löser det :D kartor skulle vara riktigt bra, och om det går fixa så att navigation till pizzerian via google maps navigation i 2.x går använda skulle vara perfekt :D fast det kanske kommer auto om du visar vars pizzerian är och sen kan man väl trycka på adressen och välja att navigation ska sättas igång :)

18. VelcroMan

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Navigation till pizzerian fixar jag självklart om det går (vilket det borde). Jag sitter själv på en Hero, alltså 1.5, och har aldrig använt Google Maps Navigation, så jag vet knappt hur det fungerar. Men med emulatorn och lite testande så ska jag nog fixa det. Sen så bör ju 2.1 för Heron komma snart...

19. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

sitter också med en hero, men tänkte för alla andra ;) och i förebyggande syfte :) skulle vara en riktigt bra funktion iaf :)

20. VelcroMan

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Eftersom navigering enbart finns i 2.x så vet jag inte om det går att då köra i 1.5 och 1.6. Men ska ska ta en koll när jag kommer dit, och se vad jag kan göra :)

Jag har en hel del tid över nästa vecka, så troligtvis så kommer både bilder och en fungerande app innan nästa helg.