Plånboksfodral Pixel 1 (2016), enfärgat, var hitta?

Diskussion i 'Övriga tillbehör' startad av N6290, 13 jun 2022.

  1. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 374
    Mottagna gillanden:
    1 729

    MINA ENHETER

    En familjemedlem behöver nytt plånboksfodral till sin original-Pixel från 2016 (ej XL-modellen). Helst fodral med två eller tre fack, för kort och dylikt. På CDON och Fyndiq hittar jag förvisso fodral till den modellen, men med massa gräsliga mönster. Det vi söker är i första hand något enfärgat, typ svart eller vitt, men det känns som att det utgått på de flesta ställen tyvärr. Det som finns kvar numera är väl endast de gräsliga varianter som ej gått att få sålt.

    Se t.ex. CDON:
    https://cdon.se/catalog/search?q=google+pixel+plånboksfodral+svart

    Det är nästan omöjligt att söka på ett vettigt sätt, när telefonen bara heter Pixel utan något nummer, och webbsidorna har nästan inga filtreringsalternativ. Men jag har gått igenom de tio sidorna hos CDON ovan, och det står endast "Bevaka" (istället för Köp) på varianter som kunde passat.
    Allra helst skulle vi vilja ha en svensk (eller europeisk) webbsida, där leveransen går hyfsat snabbt. Med en Kina-webbsida kan ju leveransen dröja, och sen har vi väl spektaklet med moms- och administrationskostnad hos Postnord som vi gärna slipper.

    Vilka fler webbsidor än CDON och Fyndiq kan ni tipsa om, som är baserade inom EU, som säljer skal/fodral med stort utbud?
    Någon som råkar hitta ett skal som passar till vårt behov (svart eller vitt eller med ett väldigt nedtonat tryck åtminstone)?
    Uppskattar tips! Har googlat mig svettig en stund nu.
    Om man ska beställa från Kina, med hyfsat snabb leverans och därtill slippa extra kostnader hos Postnord, vilken sida vill ni tipsa om då, som säljer fodral? Har noll koll på Kina-sajterna.
     
  2. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 374
    Mottagna gillanden:
    1 729

    MINA ENHETER

    Inget som har tips?
    @jnsson@jnsson
    @bernard@bernard
    Ni två brukar ju ha koll, ingen webbsida (helst europeisk) ni kan tipsa om, som är duktig på skal, gärna även till äldre modeller? :)
     
  3. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 369
    Mottagna gillanden:
    5 156
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    Mulbess Google Pixel Case, Google Pixel Phone Case, Flip Leather Wallet Phone Case for Google Pixel, Black https://www.amazon.se/dp/B07ZN549RN/ref=cm_sw_r_cp_api_i_5YJSNH5BE052915DTD40 Edit, missade det där med XL, hittade detta: COTDINFOR Google Pixel XL Case Book Style PU Leather Wallet Stand Cover, Stand Cover, Gray Sunflower https://www.amazon.se/dp/B07BVY3SD2/ref=cm_sw_r_cp_api_i_E2EGA3DA6JK4PQHNZYV8
     
    Last edited: 17 jun 2022
  4. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 317
    Mottagna gillanden:
    17 797
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ebay, Amazon eller Aliexpress (dock inte europeisk för Aliexpress). För eBay kan du ställa in att bara visa varor som skickas från ett land i Europa.
     
  5. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 374
    Mottagna gillanden:
    1 729

    MINA ENHETER

    Tack för era svar! :D